pro show gold 3.2 en filmpjes

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

17 okt 2016, 14:42

Besten,
Sedert een aantal jaren gebruik ik pro show gold 3.2 om van mijn reizen een cd of dvd te maken en dit tot mijn grote voldoening.
Bij mijn laatste reis heb ik met mijn klein Medion cameraatje ook een paar filmpjes gemaakt (AVI formaat).
Deze kan ik zonder probleem in die presentatie inpassen. Prima!
Wel heb ik een probleem met het volgende:
Op Youtube heb ik een prachtig filmpje gevonden dat ik ook wil toevoegen aan de pro show presentatie.
Dit lukt echter niet.
Ik krijg steeds de boodschap : incompatible file selected, one or more selected files is not a valid audio or visual file.
Nochtans staat bij de handleiding/help functie dat pro show gold ook dit formaat (MP4) ondersteunt.
Ik heb dat filmpje geconverteerd naar AVI en ook naar MPEG.(met Free make video converter)
Maar het lukt met geen van die drie formaten.
Zijn de Youtube filmpjes dan toch in een ander formaat of beveiligd ?
Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik geholpen worden (of wat doe ik verkeerd?)

Dank bij voorbaat.

Michell

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

17 okt 2016, 15:10

mogen wij het adres van dat filmpje?
dan kunnen we eens zien of daar een mouw aan te passen is

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

17 okt 2016, 15:59

Hollygan,

Geen probleem, dit is de link:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_ME77BeKGE

k heb dat adres gecopieerd en geplakt.
Ik hoop dat het lukt.

Reeds bedankt.

Michell

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

18 okt 2016, 08:53

ik heb het filmfragment gedownload en kreeg ook een conflictmelding
het gaat om een bioscoopformaat met extreem breedbeeld, dat komt niet overeen met onze eigen opnamen
ik heb de melding genegeerd en is me wel gelukt de cinemabeelden te mengen met eigen opnamen
ik deed dat met Cyberlink Powerdirector 11, een oudere gratis versie van dat program

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

18 okt 2016, 15:42

Hallo Hollygan,

Bedankt voor je opzoeking.
Als ik de melding negeer moet ik op OK klikken en dan verdwijnt de melding maar komt het fragment ook niet in de tijdsbalk tevoorschijn.
Als ik op internet naar Cyberlink powerdirector 11 zoek krijg ik voldoende items te zien maar zo goed als allemaal met de melding : free download (maar meestal met crack erbij en daar ben ik geen voorstander van want waarschijnlijk illegaal)
Kan je mij een site aangeven waar ik die gratis versie zonder problemen kan downloaden en veilig installeren?
En wat bedoel je met : de cinemabeelden mengen met eigen opnames?
Sleep ja dan gewoon dat filmfragment in de tijdslijn zoals ik doe met foto's en eigen filmpjes?
Mocht dat lukken : fantastisch!
Al zal ik dan wel met die Cyberlink Powerdirector moeten oefenen.
Maar ja, oefening baart kunst !

Michell

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

19 okt 2016, 13:05

michell schreef: Kan je mij een site aangeven waar ik die gratis versie zonder problemen kan downloaden en veilig installeren?
op mijn laptop stond standaard powerdirector 8 daar heb ik later powerdirector 11 aan toegevoegd, waar ik dat gedownload heb weet ik niet meer (mijd softonic)
En wat bedoel je met : de cinemabeelden mengen met eigen opnames?
ik open uw filmfragment en ook het mijne met powerdirector en sleep ze dan op de tijdlijn, doordat mijn eigen opnamen smaller zijn worden ze door het programma even breed gemaakt door aan beide zeiden zwart toe te voegen

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

19 okt 2016, 17:04

Beste Hollygan,
Ik ben eens verder op internet gaan kijken.
Cyberlink powerdirector lijkt mij een gelijkaardig/gelijkwaardig programma als ProShowGold.
Dus niet echt het programma dat ik zoek (maar is zeker een goede tip).
Ik ben verder blijven experimenteren met "mijn " filmpje en het nog maar eens geconverteerd naar AVI met Freemake Video Convertor.
Alleen heb je bij de gratis versie aan het begin van het filmpje een korte reklame (weg te halen met de betalende versie).
Ik heb het opnieuw naar de tijdslijn gesleept en zie...het lukt!
Zonder die vervelende melding dit keer.
Mijn grote fout is waarschijnlijk dat ik te weinig geduld gehad heb.
Zo'n filmpje overbrengen duurt een paar minuten (foto ongeveer 1Mb, een filmpje 150Mb)
Ik ben heel blij dat het nu toch gelukt is (en hopelijk zo blijft!)
Ik bekijk het nog een paar dagen en als alles goed blijft laat ik het je weten en mag dit item dan afgesloten worden.

Toch nu al van harte bedankt voor de geboden hulp.

Michell

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

20 okt 2016, 13:46

mooi zo, houden zo :wink:

michell
Lid geworden op: 12 apr 2005, 09:51

24 okt 2016, 14:29

Alles blijkt en blijft werken.
Dit item mag dan ook afgesloten worden.
Met dank aan alle helpers en zeker Hollygan!

Michell