Kan de mensheid alsnog "gedijen"?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

28 okt 2016, 14:26

Kan de mensheid zijn problemen oplossen?...

De mensen van "thrivemovement.com" denken van wel.

Dit is hun belangrijkste film: https://youtu.be/U25AtWcERko.

Lang geval... met nogal wat controversiële dingen (zoals ufo's). Maar ook zeer belangrijke informatie over het geldsysteem.

Voor de liefhebbers dus... (zoals mijn goede vriend YYZ. Apropos... hoe gaat het met je?)

Voor wie de moed heeft om de film uit te kijken - pas op het einde worden oplossingen aangereikt -, van hen zou ik willen horen hoe utopisch jullie dit vinden.

Voor mij is één ding duidelijk: Als we niet gaan samenwerken gaan we er allemaal aan!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

20 feb 2017, 10:36

Vesselin schreef: Voor mij is één ding duidelijk: Als we niet gaan samenwerken gaan we er allemaal aan!
Met andere woorden, we gaan eraan door eigen toedoen.
Want ik geloof dat er altijd krachten en groepen zullen zijn die tegenwerken, zoals momenteel bijvoorbeeld het kapitalisme (met het principe van de winstmaximalisatie) en de islam (met het principe van de gewelddadige onderwerping van de planeet).
Dat is nu eenmaal de strijd tussen goed en kwaad, of tussen God en de Duivel voor wie gelovig is.
En momenteel ziet het er niet goed uit voor de mensheid.
Wie optimistisch is aangelegd, zal geloven dat het goede zal overwinnen.
Maar daar is volgens mij een mirakel voor nodig. Kleine kans, maar niet onbestaand.
Wie pessimistisch is aangelegd, zal geloven dat het kwade zal overwinnen en dat de mensheid ten onder gaat door eigen toedoen.

Dit zijn mijn persoonlijke bedenkingen.
Film nog niet bekeken.
Is wel lang he, meer dan twee uren. 8O
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 nov 2020, 12:32

Voor mij ligt het heel simpel. Heel de natuur is erop gebouwd om alles in evenwicht te houden, alles heeft een doel en een nut behalve de de mens . Het enige wezen dat niet thuishoort op deze planeet. Hoe hij hier geraakt is laat ik in het midden maar ik ben zeker dat hij binnen afzienbare tijd zichzelf gaat uitroeien. De mens is het enige wezen dat alleen maar alles verwoest en verder geen enkele bijdrage aan het geheel levert.
Da Vinci schreef het al." In de meeste mensen zit niets anders dan stront en ze laten niets anders achter dan volle beerputten." Negatief beeld????? Nee hoor, dit zie je dagelijks gebeuren...
De zon is gratis voor iedereen

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 nov 2020, 13:15

Idefix schreef:
Voor mij ligt het heel simpel. Heel de natuur is erop gebouwd om alles in evenwicht te houden, alles heeft een doel en een nut behalve de de mens . Het enige wezen dat niet thuishoort op deze planeet. Hoe hij hier geraakt is laat ik in het midden maar ik ben zeker dat hij binnen afzienbare tijd zichzelf gaat uitroeien. De mens is het enige wezen dat alleen maar alles verwoest en verder geen enkele bijdrage aan het geheel levert.
Dicksy schreef 01/11/2020, 18.05:
Met 7.7 miljard mensen op de wereld is het virus niet het probleem maar de remedie, het virus is de mens. :lol:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

04 nov 2020, 17:34

200% akkoord, met allebei!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 nov 2020, 14:40

Het enige dat alle maatregelen al hebben opgebracht is depressie, eenzaamheid en agressie.
Hier in ons gebouw moet ge niet veel op de regels ter verantwoording roepen of uw neus wordt afgebeten.
Ontspanning is een vitaal deel van ons leven. En bij 60+ wordt alleen sporten buiten en wandelen moeilijk
Het dagelijks kopje koffie en een babbel in café of in de OCMW eetgelegenheid is voor velen van belang

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 nov 2020, 17:08

Dit komt uit het topic "Mens, erger je niet", maar omdat ik het ook hier toepasselijk vind, plaats ik het hier ook maar even. Sorry dan voor degenen die kritiek op deze dubbele posting (zouden) hebben.

Zòvéél mensen voelen zich eenzaam, maar doen er niets aan om sociaal contact te zoeken, noch te aanvaarden!? Integendeel, juist zij, lopen u voorbij zonder 'goeie dag' te zeggen.
Ze kijken je zelfs niet aan, 'soms' zelfs niet als jij voor hen de deur openhoudt en hen 'goeie dag' hebt gezegd.
Gebeurt gestadig in ons appartementsgebouw. Een residentie met slechts 10 appartementen.
Al ettelijke keren voorgehad, zelfs in de ondergrondse garages, waar men elkaar regelmatig op hetzelfde moment ontmoet.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

29 nov 2020, 12:12

Soms denk ik dat er heel wat misverstanden bestaan met betrekking tot alleen zijn versus eenzaamheid. De meeste mensen zijn extravert en houden van gezelschap rondom hen, doen graag een babbel en genieten van een feestje met leute en muziek. Ze begrijpen wellicht niet dat niet iedereen daar naar verlangt, m.a.w. dat er ook introverte types bestaan, mensen die graag alleen zijn, ongestoord hun boek lezen, naar een muziekstuk luisteren en vooral kunnen genieten van stilte rondom hen. Dikwijls stel ik vast dat extraverte mensen dan medelijden beginnen te vertonen met deze laatsten en hen dan ongewenst trachten op te beuren door te pogen hen te doen deelnemen aan allerlei activiteiten waar ze geen zin in hebben. In het minder gunstige geval beoordelen ze hen dan als asociaal of nog erger, verwaandheid. (Hij/zij vindt ons te min !)
Ik begrijp dat het voor een extravert persoon zielig kan zijn om alleen te vallen en dat eenzaamheid dan de kop opsteekt. Een introvert persoon daarentegen is pas dan in zijn/haar nopjes. Daarom is die niet noodzakelijk wereldvreemd.