Toegang tot Doccle met Eid

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

09 nov 2016, 18:38

ik probeer toegang te krijgen tot Doccle met gebruik van mijn Eid.
Om te beginnen heb ik Java voor Linux gedownload en geinstalleerd en de add-on toegevoegd in mijn Firefox webbrowser.
Als ik in Doclle aanmeldscherm op de button druk om met mijn Eid aan te melden dan kom ik steevast op de Java website terecht die mij uitnodigt om Java te downloaden.
Mijn Eid werkt wel perfect met Tax on Web, waarom niet met Doccle ?
Iemand een suggestie ?
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 nov 2016, 10:09

channelten schreef:ik probeer toegang te krijgen tot Doccle met gebruik van mijn Eid.
Om te beginnen heb ik Java voor Linux gedownload en geinstalleerd en de add-on toegevoegd in mijn Firefox webbrowser.
Als ik in Doclle aanmeldscherm op de button druk om met mijn Eid aan te melden dan kom ik steevast op de Java website terecht die mij uitnodigt om Java te downloaden.
Mijn Eid werkt wel perfect met Tax on Web, waarom niet met Doccle ?
Iemand een suggestie ?
Heb je de Java van Oracle gedownload, of stond er op jou installatie al de OpenJDK op?
Ik heb hetzelfde als jij, en ik vermoed dat Doccle gaat checken op de JRE van Oracle, maar de OpenJDK ziet. Die is er inderdaad funktioneel aan gelijk, maaar de mensen van Doccle beseffen dat niet goed??? Ik zal eens proberen een reaktie van Doccle los te krijgen.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

10 nov 2016, 14:05

vertrekkende van de ontvangen e-mail van Doccle, als je op de blauwe button drukt "Aanmelden', dan kom je in het Java voor Linux downloadscherm.
Dit is inderdaad de Oracle versie (dat zie je als je onderaan de blz. van de "instructies" ziet.
Ik wacht tot u Doccle gecontacteerd hebt om verder te experimenteren.
Een bijkomende vraag die ik mij stel is of de add-on in Firefox wel veilig is, als ik surf naar andere dingen zet ik de add-on af, nodig of niet ?
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

11 nov 2016, 09:01

Ik heb iemand van Doccle in een chat sessie gehad, die zou hun technische mensen raadplegen. Ik verwacht een antwoord per e-mail.
Ik laat die add-on in Firefox staan, je laat toch niet de hele dag je eid-kaart in de lezer steken, zou ik zo denken? En al wat die doet is de kaart lezen en de autentikatie vragen. M.a.w. als een andere site de kaart zou willen lezen, dan komt die add-on de PIN kode vragen, en ben je meteen gealarmeerd.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

02 feb 2017, 16:03

hviaene

ik heb ook al een paar keer gemailed naar Doccle en zij zeggen wel dat ze er mee bezig zijn maar tot hiertoe zonder resultaat.

Ik ben er ondertussen zelf wel in gelukt om mijn identiteitskaart te linken en ik kan dus nu ook aanloggen met mijn Eid.
In mijn Firefox browser heb ik uiteraard de Java add-on geactiveerd en dan krijg je rechtsboven, naast de streepjes "Toggle Favorites", ik heb vinkjes zet naast
JS, J en F dan werkte het wel.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 feb 2017, 10:18

Welke addon is dat juist? Als ik laat zoeken op java in addons krijg ik 226 items???

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

03 feb 2017, 10:53

Zopas met de chat van Doccle is het gelukt: zien dat Openjdk is geïnstalleerd en icedtea-web erbij om de plugin in de browser te krijgen. Eens dat geweten is het een fluitje van een cent.

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

03 feb 2017, 12:41

ik had intussentijd inderdaad ook IcedTea geinstalleerd, toen kreeg ik de Toggle Favorites op mijn Firefox en van dan af marcheerde het.
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia