Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
fregat

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 24 Dec 2016, 10:46  Onderwerp: Vuurwerk !
Let op met uw huisdieren , zet ze goed gestopt op oudejaarsavond.....Vele dieren gaan panikeren door het geknal....Zelfs deze avond / nacht ( 24/12 ) kan het al gebeuren ....Hou desnoods uw hond gezelschap.....Prettig eindejaar !

Laatst aangepast door fregat op Za 24 Dec 2016, 15:02, in totaal 1 keer bewerkt
Doe wel en zie niet om !
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 24 Dec 2016, 11:05 
Wij zijn altijd bij onze dieren met Oudjaarsavond omdat ze zo'n schrik hebben. Ook dit jaar weer.
marieke72

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 24 Dec 2016, 12:40  Onderwerp: vuurwerk
Radicaal verbieden dat particuliere vuurwerk BASTA !!!
Gevaarlijk en nutteloos.
Gewoon storend .

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 24 Dec 2016, 12:50  Onderwerp: Re: vuurwerk
marieke72 schreef:
Radicaal verbieden dat particuliere vuurwerk BASTA !!!
Gevaarlijk en nutteloos.
Gewoon storend .

Marieke.

Er is te veel geld mee gemoeid. Maar vuurwerk is verwoestend. Zie maar de ramp in Mexico.
uoona

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 24 Dec 2016, 13:58 
Vuurwerk is verwoestend voor dieren kinderen die bang zijn van die knallen! Ieder jaar verschansen wij ons in huis met de overgordijnen en luiken dicht! De radio op maximaal geluid! Een van onze honden is zo bang dat ze er een paar dagen ziek van is! Ik heb al geprobeerd met bachbloesems, haar ingepakt in een laken! Ik verlang zo dat de politiek particulier vuurwerk zou verbieden, enkel nog op een plaats in de gemeente of de stad zoals een markt ofzo. 🤔
Prima Vera

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 24 Dec 2016, 14:07 
uoona schreef:
Vuurwerk is verwoestend voor dieren kinderen die bang zijn van die knallen! Ieder jaar verschansen wij ons in huis met de overgordijnen en luiken dicht! De radio op maximaal geluid! Een van onze honden is zo bang dat ze er een paar dagen ziek van is! Ik heb al geprobeerd met bachbloesems, haar ingepakt in een laken! Ik verlang zo dat de politiek particulier vuurwerk zou verbieden, enkel nog op een plaats in de gemeente of de stad zoals een markt ofzo. 🤔

Hond van mijn tante ook. Dagen op voorhand pilletjes tegen de stress geven en om haar op haar gemak te zetten. Maar veel helpen doet het niet.
uoona

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 25 Dec 2016, 9:54 
IK geef geen medicatie aan mijn honden, is allemaal troep en helpt toch niet. Het moet komen van de overheid, zoals zoveel......[/img]
verhaegen
Support SeniorenNet

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 25 Dec 2016, 10:51 
klopt allemaal hoor
ik ben der ook niet echt voor te vinden
maar als ze dat op veilige plaatsen doen (voetbalvelden) is dat géén probleem voor mij , en zullen de problemen pakken minder zijn

ons pruts heeft totaal géén schrik van vuurwerk , die negeert dat volkomen , doet of ze het niet hoort
daar kun je zelfs mee naar een vuurwerk trekken bv. vlammen op de rijn
op de boot en/of de wal
die heeft daar dus totaal géén last van , die slaapt daar zelfs doorheen
maar der zijn der inderdaad waar het een ramp is (ken der genoeg)
maar voor honden enz. kun je zelf nog iets doen
wat niet zo is voor andere :
bv. de vogels
opgeschrikt in de donkere , vliegen zich gewoonweg dood
Theor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 26 Dec 2016, 15:03 
Voor de dieren buiten is dat een ramp.

Jaar of 10 geleden was er bij ons brand in de voortuin, planten, door inslag vuurwerk.
Gast

Geplaatst: Ma 26 Dec 2016, 17:26 
Onze Maltezer is er helemaal geen liefhebber van. Ons werd aangeraden om ramen gesloten te houden met gordijnen dicht en als ze er zijn rolluiken naar beneden te doen, volume radio of tv wat hoger zetten.
Ons werd wel afgeraden om hem aan te halen en hem gewoon gerust te laten. Wij zetten tevens de deur naar de slaapkamer open zodat hij zich kan gaan verstoppen onder de trap. Ook achter de zetel kruipen is dan zijn geliefd plekje. Wij laten hem gerust tot hij volledig gekalmeerd is en hij vanzelf ons gezelschap terug opzoekt.
Voor mij mag het al gerust 14 dagen verder zijn.
gerarda

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 26 Dec 2016, 23:22 
Toch wel een beetje onnatuurlijk dat er veel mensen verschrikkelijke momenten moeten hebben in hun eigen huis,voor een grote egoïst die gebruik maakt van gans de gebuurte om zichzelf wat te amuseren.

Heb het ook nog meegemaakt dat onze honden daar last van hadden.maar gelukkig dat de gebuur het begreep en direct stopte.

Groetjes Gerarda
marieke72

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 27 Dec 2016, 0:27  Onderwerp: vuurwerk
Maar zo zijn niet allemaal hè Gerarda , integendeel nog eentje meer afschieten.

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram
dafke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 27 Dec 2016, 13:52 
Mijn hondje heeft er absoluut geen last van Ze is stokdoof De enigste dag dat ik dat leuk vind! Very Happy
Theor

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 28 Dec 2016, 12:15 
Hier in de buurt, maandag en dinsdag, 's avonds rond 21 uur,
is al bezig,

dit is geen vuurwerk, dit zijn kleine bommen, denk voldoende om auto ferm toe te takelen.

hopla, de zever is al bezig.

Ga naar: