PPS

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

danjp
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:19
Locatie: Brugge 2

01 jan 2017, 13:44

Beste vrienden,
Onlangs heb ik hier een berichtje geplaatst met een probleem met PowerPoint. ( Heb mijn clipjes opgeslagen op een DVD, zijn nu allemaal verandert in Windows Media Player in plaats van in Windows mediabestand)
Mijn grote probleem is dat ik geen clipjes meer kan zetten op Fecebook.
Vroeger voor ik ze op DVD gebrand had stonden ze allemaal in mediabestand.
Zie op mijn Facebook voorbeelden https://www.facebook.com/jp.dan
daar staan er nog op met mediabestand, ik heb dia's gemaakt waar je telkens op moet klikken, nu ga dat niet meer omdat ze in Windows mediavideo staan, naar mijn mening staat er niet meer op :
Bestand/Opslaan als, nu staat er nog alleen Windows media-video.
Ik denk dat er vroeger Windows mediabestand tussen stond.
Wie kan me daar mee helpen, ik ben 73 jaar en hou me bezig met PowerPoint voorstellingen te maken die ik graag wil delen met mijn Facebook vrienden.

Hartelijke dank op voorhand,

danjp
MS Windows 7 Ultimate SP1
DualCore Intel Pentium E2200,2200 MHz (11x200)
Multiprocesser (32-bit)
Video kaart:NVIDIA GeForce G100 (512 MB)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

01 jan 2017, 15:30

Als ik het goed begrijp kan u Powerpoints maken (PPS)
Doet u dat met Office 2007?
En wat wilt ermee doen
Mag ik ervan uitgaan dat u het eigenlijk nog niet helemaal onder knie heeft?
Zoek dan eens op Google naar lessen Powerpoint
Op Sennet, onder de rubriek " blog" kan u helemaal onderaan in zoeken ook eens ingeven " Sunbeams" op die blog ziet u ook een ganse reeks tips.

Powerpoints op Facebook zetten is wel een hele klus, maar ook daar kan u via Google de juiste werkwijze zoeken( maar het is niet simpel als u niet echt de kennis heeft)

Wat uw voorgaand probleem betreft, hieruit leid ik af dat u nog niet echt vertrouwd bent met die materie. Toch heeft u een dvd gebrand met Powerpoints erop. Waren dat PPS jes die u zelf gemaakt heeft, en die u opgeslagen had als pps? Dan staan die er nog op, maar die moet u terug openen met het powerpointprogramma.

Laat eens horen hoever u staat met die dingen. Maar onthou: haast en spoed is zelden goed. Ik heb er ook enkele tijd moeten overdoen en veel hulp gehad.
Succes

danjp
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:19
Locatie: Brugge 2

06 jan 2017, 17:24

Bedankt Paullams,

Inderdaad ik ben volledig een leek in PowerPoint, ik kan ze wel maken.
Ik had ze gemaakt in Windows mediabestand, dit kon ik plaatsen op Facebook. Ik heb ze allemaal gebrand op een DVD. Ik weet niet hoe het komt, die staan nu allemaal in Windows mediavideo.
Ik had een PowerPoint gemaakt met de overgang van het jaar 2015 naar 2016.
Ik wilde die nu veranderen naar 2016-2017, maar dat kan ik niet veranderen met Windowsmediavideo.
Hoe ik dat terug moet vinden ben ik ook niet op de hoogte.
Ik ben 73 jaar en hou mijn dagen bezig met simpele PpowerPoint.
Hoe je dat kan terug vinden via DVD of CD weet ik niet.

Ik heb ook een PowerPoint waar ik het geluidsbestand niet zichbaar gemaakt heb, ik wil nu de audio veranderen dat gaat ook niet meer, weet niet waar of hoe je dit geluigbestand (dat luidsprekertje) terug kan vinden om een nieuwe audio te plaatsen.

Mvg, danjp
MS Windows 7 Ultimate SP1
DualCore Intel Pentium E2200,2200 MHz (11x200)
Multiprocesser (32-bit)
Video kaart:NVIDIA GeForce G100 (512 MB)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

06 jan 2017, 17:57

Heeft u die dan gemaakt met het programma "Powerpoint" van Office? En daarna omgezet naar een videobestand? En dan gebrand op een dvd?
Dan kan u die inderdaad niet meer veranderen
U moet die eerst opslaan als pps of ppt en bewaren in een map.
Indien u er een videobestand wil van maken, eerst een kopie en dan omvormen.

danjp
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:19
Locatie: Brugge 2

08 jan 2017, 15:52

Dit bericht heb ik gekregen van hovel hier op het forum: PPS, slideshows, foto, PSP en cd branden.

Er is niets aan de hand met uw presentaties. Die staan nog altijd waar jij die gezet hebt namelijk op de DVD. Waarschijnlijk gaat het hier over een DVD-R of DVD+R en die zijn read-only (alleen lezen). Daar kan je dus niets op aanpassen. Wil je iets veranderen aan een presentatie dan moet je die eerst naar uw PC kopiëren, daar kan je die dan aanpassen.

Dit kreeg ik van janneke dust2:

Herhaling van wat Hovel schreef.

In WMP staat niets, dit is gewoon een programma dat ge zelf hebt ingesteld om een DVD te lezen.
Bekijk uw DVD eens met windows verkenner dan zie je uw pps of ppt files en kan je ze openen met powerpoint maar niet bewerken.
Om die powerpoints te bewerken moet je ze eerst "opslaam als...) op uw disk en dan bewerken.
Je kan natuurlijk ook uw origineel bestand op uw harddisk zoeken, opslaan als een nieuws file en daarna bewerken.
Want als je de originele file eerst bewerkt en dan gewoon opslaat dan wordt de originele file gewoon overschreven met de bewerkte file.

Maar ik weet niet hoe je dit zou moeten voor elkaar krijgen
MS Windows 7 Ultimate SP1
DualCore Intel Pentium E2200,2200 MHz (11x200)
Multiprocesser (32-bit)
Video kaart:NVIDIA GeForce G100 (512 MB)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

08 jan 2017, 18:10

Wanneer je een PowerPoint overzet naar een "film" of "videobestand" om dan te branden op dvd en zo te kunnen afspelen, dan kan je deze "film" of "videobestand" later niet meer bewerken.
Hetzelfde geldt als je hem opslaat als "power point presentatie". Ook dan kan je hem enkel nog bekijken .

Hoe ga ik tewerk als ik een PowerPoint heb gemaakt , het de bedoeling is om hem op een dvd te zetten als "film" , maar hem eventueel later nog te kunnen veranderen?
1.nadat de PowerPoint is afgewerkt maak ik een film en brand deze op
dvd
2.deze film verwijder ik dan van mijn pc , daar heb ik hem toch niet meer nodig
3.de originele power point sla ik op , op pc of op externe houder zoals usb-stick of externe schijf, en kan hem dan zo altijd terug aanpassen en zo nodig een nieuwe film van maken

danjp
Lid geworden op: 22 jun 2007, 09:19
Locatie: Brugge 2

09 jan 2017, 13:01

Bedankt flupke2 voor je antwoord.
Helaas heb ik deze niet meer op de pc staan.
Ik heb ze niet gebrand als video bestand maar als mediabestanden, ik weet echter niet hoe het komt dat ze nu allemaal staan gebrand als Windowe Media Player. Maar goed, ik zal me erbij neerleggen.

Bedankt, danjp
MS Windows 7 Ultimate SP1
DualCore Intel Pentium E2200,2200 MHz (11x200)
Multiprocesser (32-bit)
Video kaart:NVIDIA GeForce G100 (512 MB)

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

23 mar 2017, 22:25

Flupke2 ,
je kan 'n pps of ppsx nog altijd bewerken als ze niet versleuteld is .
Rechtsklik op pps of ppsx en je krijgt 'n menu , linksklik in dit menu op 'nieuw' en de pps of ppsx opent zich om te bewerken .
Dus je kan zelfs ppsjes van anderen veranderen.

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

24 mar 2017, 13:48

marieke72 schreef:Flupke2 ,
je kan 'n pps of ppsx nog altijd bewerken als ze niet versleuteld is .
Rechtsklik op pps of ppsx en je krijgt 'n menu , linksklik in dit menu op 'nieuw' en de pps of ppsx opent zich om te bewerken .
Dus je kan zelfs ppsjes van anderen veranderen.

Marieke.
Dat klopt inderdaad, ik wist het wel maar had er niet aan gedacht in mijn vorige posting.
:lol:

marieke72
Lid geworden op: 25 jan 2014, 22:00

24 mar 2017, 20:32

Goe weekend flupke :)

Marieke.
DEsktop ,Win 7 Home Premium - Service pack 1, Processor AMD Phenom(tm) , X6 1100T , 64 bit
8 Ram