ziekte van Menière

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

02 jan 2017, 09:32

Goede morgen

Ik zou graag wat meer vernemen over Ziekte van Menière.
Volgens ik lees op het net is daar niets aan te doen ,maar kan men er ook niets voor geven om die draaiingen te laten verdwijnen ????
Het is dus levensgevaarlijk om iemand die dit heeft alleen op straat te laten gaan.Is er iemand met dit probleem die mij daar een antwoordje kan op geven.

Groetjes en dank
Gerarda

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 jan 2017, 10:33

gerarda schreef:Goede morgen

Ik zou graag wat meer vernemen over Ziekte van Menière.
Volgens ik lees op het net is daar niets aan te doen ,maar kan men er ook niets voor geven om die draaiingen te laten verdwijnen ????
Het is dus levensgevaarlijk om iemand die dit heeft alleen op straat te laten gaan.Is er iemand met dit probleem die mij daar een antwoordje kan op geven.

Groetjes en dank
Gerarda
Daar bestaat medicatie voor, mijn vriendin heeft dat en die krijgt medicatie.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

02 jan 2017, 10:56

Ja, vroeger gaf men daar Betaserc voor, maar dat medicament is nu uit de handel, dacht ik. Ik heb dat genomen als ik het vliegtuig op moest.

Ik ben naar een kinesist geweest, die heeft mij behandeld door de kristallen die zich in het oor bevinden terug op hun plaats te zetten. Dit door passieve oefeningen met het hoofd. Hij manipuleerde het hoofd en na 3 behandelingen was het echt veel beter.
Ik pas op met cafeïne en uitermate stressmomenten, want dat zijn uitlokkende factoren.
Ik heb een normaal leven, als de aanval zich voordoet, bed blijven, iets innemen tegen braken en uitzieken.
Met de tijd verdwijnen de aanvallen of worden ze een heel stuk minder uitgelokt.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

02 jan 2017, 11:19

Sanne hartelijk dank voor uw antwoord. Wel interessant met de kinesist ook.


Groetjes Gerarda
alfa

08 jan 2017, 15:27

Ik heb al jaren 'een vorm van menière' : en ik ken ook een paar mensen die Menière in een veel zwaardere vorm hebben.
Die mensen doen normaal hun werk....zijn wel iets meer ziek/afwezig dan gezonde mensen.
men kan perfect leven met Menière.
Het medicijn dat ik daarvoor neem is 'betahistine'.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

15 jan 2017, 10:19

Dag Sanne,

Ik wil u laten weten dat het inderdaad is wat u zei. het zijn de kristallen die niet meer op de plaats zitten.Morgen moet ik nog eens voor behandeling en krijg dan oefeningen mee dat ik thuis moet zelf uitoefenen.

Groetjes Gerarda