SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Geldopname van belegging.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Geld en werk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rizze

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 10:59    Onderwerp: Geldopname van belegging. Reageer met quote

Hallo Heren,
Ik wil geld opnemen van een belegging. Nu vraagt dat kantoor een kopie van mijn bankkaart. Ik heb inlichtingen genomen bij mijn bank met de vraag of dat mocht en die zeggen dat dat ongebruikelijk is, maar ze geven geven geen concreet antwoord. Zonder die kopie dreig ik mijn geld niet terug te krijgen.
Ik dacht dat men nooit je bankgegevens mocht geven.
Wat staat mij nu te doen?.
Alle info is welkom.

Rizze

Firefox 48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 11:09    Onderwerp: Re: Geldopname van belegging. Reageer met quote

Rizze schreef:
Hallo Heren,
Ik wil geld opnemen van een belegging. Nu vraagt dat kantoor een kopie van mijn bankkaart. Ik heb inlichtingen genomen bij mijn bank met de vraag of dat mocht en die zeggen dat dat ongebruikelijk is, maar ze geven geven geen concreet antwoord. Zonder die kopie dreig ik mijn geld niet terug te krijgen.
Ik dacht dat men nooit je bankgegevens mocht geven.
Wat staat mij nu te doen?.
Alle info is welkom.

Rizze

Vind jij niet dat zij het recht hebben om te kijken of jij werkelijk bent wie je pretendeert te zijn? Is dat ook niet in jouw veiligheid? Waarom altijd zo vijandig? Als zij je geld aan een ander zouden geven omdat die dat 'opvraagt' wat zou je dan doen?

Is die belegging op een andere bank dan je gewone bank? Dan is het zeker normaal dat ze dat vragen. Een bank dekt zich in tegen fraude en oplichting. 'k Verschiet er van dat ze geen kopie van je identiteitsbewijs vragen.

Naar boven
Rizze

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
'k Verschiet er van dat ze geen kopie van je identiteitsbewijs vragen.

Dat wil ik ze gerust geven zonder probleem, maar mijn bankkaart gegevens lijkt mij toch wat overdreven. Ik heb al tientallen keren als advies gehoord, geef nooit aan iemand je bankgegevens.

Toch bedankt voor je reactie.

Rizze

Firefox 48
Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

Rizze schreef:
Quote:
'k Verschiet er van dat ze geen kopie van je identiteitsbewijs vragen.

Dat wil ik ze gerust geven zonder probleem, maar mijn bankkaart gegevens lijkt mij toch wat overdreven. Ik heb al tientallen keren als advies gehoord, geef nooit aan iemand je bankgegevens.

Toch bedankt voor je reactie.

Rizze

Ze moeten dat geld toch ergens op storten niet? Je moet ze toch een rekening bezorgen en door middel van een kopie van je bankkaart hebben ze dat.
Verzekeringen vragen dat toch ook? En dikwijls nog een geschreven bewijs van je bankinstelling dat die bankrekening wel degelijk jou toebehoort.

Naar boven
Rizze

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

Met mijn rekeningnummer hebben ze toch genoeg voor een storting maar men moet toch niet mijn klantnummer en kaartnummer hebben.
Daarenboven is de storting ten alle tijden te traceren.
Ik heb nog eens telefonisch mijn bank gecontacteerd en die zeggen " ik zou geen kopie van mijn bankkaart geven". Maar ik zou wel graag mijn geld hebben.

Rizze

Firefox 48
Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Rizze schreef:
Met mijn rekeningnummer hebben ze toch genoeg voor een storting maar men moet toch niet mijn klantnummer en kaartnummer hebben.
Ik heb nog eens telefonisch mijn bank gecontacteerd en die zeggen " ik zou geen kopie van mijn bankkaart geven". Maar ik zou wel graag mijn geld hebben.

Rizze

Niet akkoord. De bank van jouw belegging handelt correct en houdt de veiligheidsmaatregelen er op na.
Waar jij je beleggingen hebt gedaan is dat een enkel on line bank die geen kantoren heeft? Heeft ze wel kantoren, ga dan met dat bericht dat je ontvangen hebt naar een kantoor en leg het daar voor. Zij nemen dan een kopie van je kaart en dan weet je dat het enkel op de bank terecht komt.
Zoals gezegd, bij ons op pensioen gaan hadden wij ook enkele levensverzekeringen. Die zijn in handen van verzekeringen/banken.. Die hebben ook kopie gevraagd van onze bankkaarten. Vind ik niet meer dan normaal. Dan weet ik dat ze op veilig spelen. En wees gerust dat jij je geld niet overgeschreven krijgt als je dat bewijs niet voorlegt. Hoe zeer je dat ook tegensteekt.

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Rizze schreef:

Rizze

Geef gewoon je rekeningnummer en laat ze enkel een kopie nemen van je identiteitskaart.En als ze daar niet mee akkoord zijn.Gewoon de ombudsman van de banken contacteren .
http://www.ombudsman.be/nl/ombudsman/domain/35

Over and out.

Naar boven
voorn

BerichtGeplaatst: Do 05 Jan 2017, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Bekijk eens je pasje dan zie je dat je kaartnummer je volledige rekening nummer is.Genoemd CARD
Zijn de eerste cijfers op je kaart.
Men vraagt niet je paswoord cijfers.

Naar boven
paullamb

BerichtGeplaatst: Do 05 Jan 2017, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Beleggingen doen in een ander kantoor, en dan wantrouwig doen als ze willen uitbetalen, dat vinding toch ook vreemd hoor .
U kent het kantoor, u kent het telefoonnummer. Ga er eens naartoe en leg uw probleem uit.
Wantrouwen hebben, daar is niets mis mee, maar ....... te veel is ook niet goed.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Do 05 Jan 2017, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

paullamb schreef:
Beleggingen doen in een ander kantoor, en dan wantrouwig doen als ze willen uitbetalen, dat vinding toch ook vreemd hoor .
U kent het kantoor, u kent het telefoonnummer. Ga er eens naartoe en leg uw probleem uit.
Wantrouwen hebben, daar is niets mis mee, maar ....... te veel is ook niet goed.

U hebt me in snelheid gepakt ,Paullamb, ik wou ongeveer hetzelfde neerpennen!

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Je mag nooit je pincode van je bankkaart aan iemand doorgeven, maar de rest van de gegevens daar kan niemand iets mee.

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

MyriamC schreef:
Je mag nooit je pincode van je bankkaart aan iemand doorgeven, maar de rest van de gegevens daar kan niemand iets mee.

Voila, en de code vragen ze niet op die bank, enkel de bevestiging van de rekeningnummer.

Naar boven
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

MyriamC schreef:

Even terzijde over de "pincode" : zou die werkelijk zo "geheim " zijn?
Volgens mij is elke bank in staat om die te vinden?

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Siemons schreef:
MyriamC schreef:

Neen, totaal niet.

Naar boven
Paul Siemons

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Prima Vera schreef:
Paul Siemons schreef:
MyriamC schreef:

Neen, totaal niet.

Je bent er zo zeker van Prima Vera ..... laat me toe daaraan te twijfelen (niet aan U hé Prima Vera!) maar aan het systeem.

Ik zou durven beweren dat Uw pincode bekend is .... bij anderen/instellingen zelfs buiten het bankwezen !

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Geld en werk Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: