Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

pakketverzekering

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Geld en werk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bockie

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 16:49    Onderwerp: pakketverzekering Reageer met quote

Aan allen, heeft er iemand ervaring met pakketverzekering ? ALLE verzekeringspolissen die ik heb zou ik willen onderbrengen bij 1 verzekeraar. Voordelen ? nadelen ?? graag commentaar

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan 2017, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Al mijn verzekeringen zitten samen bij één bankinstelling en ik vind dat dus héél gemakkelijk.
Voordeel is dat je altijd voor alles bij dezelfde persoon kunt gaan. Dat je dikwijls een voordeliger tarief hebt bij je verzekeringen.

Naar boven
bockie

BerichtGeplaatst: Za 07 Jan 2017, 17:01    Onderwerp: pakketverzekering Reageer met quote

Prima Vera, bedankt voor je antwoord, maar welke verzekeraar is het best ? Ik ken uiteraard het principe van 'pakketverzekering' , maar mij gaat het erom een een geschikte verzekeraar te vinden. Ik heb het aanbod al gehad van Allianz, en een werkcollega is bij Baloise. Ook DVV doet z'n best om mij binnen te halen, maar wie heeft er een degelijk onderzoek gevoerd. Ik heb gekeken bij TestAaankoop maar die hebben dit onderwerp nog niet behandeld.

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Za 07 Jan 2017, 17:15    Onderwerp: Re: pakketverzekering Reageer met quote

bockie schreef:
Prima Vera, bedankt voor je antwoord, maar welke verzekeraar is het best ? Ik ken uiteraard het principe van 'pakketverzekering' , maar mij gaat het erom een een geschikte verzekeraar te vinden. Ik heb het aanbod al gehad van Allianz, en een werkcollega is bij Baloise. Ook DVV doet z'n best om mij binnen te halen, maar wie heeft er een degelijk onderzoek gevoerd. Ik heb gekeken bij TestAaankoop maar die hebben dit onderwerp nog niet behandeld.

Ik heb alles bij KBC en ben daar zeer tevreden over.

Naar boven
Dicksy

BerichtGeplaatst: Za 07 Jan 2017, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Of de verzekeringsmaatschappij die je kiest ook de geschikte maatschappij is/was zul je mijn gedacht pas weten als je ze nodig gehad hebt. De logica zelve en is een open deur intrappen.
Alles is natuurlijk relatief en afhankelijk van wat je allemaal wilt hebben in je pakket.
1.- Ik zou dus een offerte vragen aan verschillende verzekeringsmaatschappijen.
2.- Gezien het Uw offerte is en dit voor alle maatschappijen dezelfde is kijken naar de prijs.
Veel maatschappijen sturen zelfs de polis al op die dan getekend moet teruggestuurd worden. Bestudeer de polissen ( wat ze doen en niet doen bv in geval van.....) die je ontvangt en beslis dan.
Vraag altijd om een vrijblijvende offerte om zever achteraf te vermijden. Baat het niet dan schaadt het niet.

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb onlangs een degelijk onderzoek uitgevoerd na aankoop van een nieuwe wagen omdat ik vond dat de offerte van onze huidige verzekeraar mij heel duur leek. Wij zijn daar met alles verzekerd.

Ik ben dan naar een onafhankelijke makelaar gegaan en die heeft mij heel gedetailleerde offertes gegeven van diverse (grote) maatschappijen voor al onze polissen. Bij maatschappij A was de woningverzekering wat goedkoper, bij maatschappij B was dat de autoverzekering, bij maatschappij C kon je een omnium krijgen zonder franchise, enz. Maar waar ik vooral niet goed van was, was om zwart op wit te zien dat alle maatschappijen in de offerte veel goedkoper waren dan waar wij verzekerd zijn en dat wij al jaren veel te veel betalen bij onze verzekering.

Ik heb mijn eigen makelaar met de offertes van de onafhankelijke makelaar geconfronteerd en plots kreeg ik langs alle kanten fantastische kortingen (waar ze eerst 1300 euro vroeg voor de BA+omnium, kon het plots ook voor 800 euro. Idem met de woningverzekering en de tweede auto).
Het is omdat mijn contact met haar zeer goed is, dat ik gebleven ben maar ik voelde mij eigenlijk toch wel zwaar bekocht.

Wat heb ik hieruit geleerd? Dat ik nu om de paar jaar een 'vergelijkend warenonderzoek' ga laten uitvoeren en verschillende maatschappijen tegen elkaar ga uitspelen. Blijkbaar moet het zo als je niet in 't zak wil worden gezet.

PS Naam van de 'dure' verzekeraar te verkrijgen per PB.

Naar boven
Wil.

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Vermijd die "goede contacten" met de makelaar. Je bent beter met een onbekend persoon dan met een goede kennis in zo'n geval.

'Met vreemden kun je handelen, met vrienden moet je wandelen.'

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2017, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Wil. schreef:
Vermijd die "goede contacten" met de makelaar. Je bent beter met een onbekend persoon dan met een goede kennis in zo'n geval.

Dat ben ik helemaal met je eens. Die goede contacten zijn er trouwens pas gekomen nadat zij ons 200% heeft bijgestaan met enkele serieuze schadegevallen. OK dat is haar job maar als we toen iemand hadden getroffen die het niet zo nauw nam met haar job ... Voordien kende ik haar zelfs niet.

Naar boven
bockie

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jan 2017, 21:30    Onderwerp: pakketverzekering Reageer met quote

Aan allen die mij een antwoord hebben gestuurd, hartelijk dank. Ik ga inderdaad mijn licht eens opsteken bij diverse maatschappijen want ik zit toch al gauw met een aantal verzekeringen zoals 2x auto,2x moto,brand,familiale,bijstand,inzittenden. in ieder geval, allemaal bedankt !

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Geld en werk Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: