artrose in de knie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

05 jan 2017, 09:45

Ik heb al lange tijd een stijve knie maar de laatste tijd is het veel erger geworden.
Ik sukkel om mijn kous aan te doen en om mijn schoenveters te binden.
Ook moet ik mijn fietspedaal helemaal onderaan zetten om op te stappen wat ik gevaarlijk vind, het toch blijf riskeren omdat de huisarts zegt dat ik deugd van fietsen heb.

Ik leg 's avonds voor het naar bed gaan een elektrisch warmtekussentje op de knie waar ik deugd van heb, daarna smeer ik mijn knie in met balsem.
Ik weet niet of dat allemaal veel helpt maar het zal ook wel niet schaden.

Omdat ik 's nachts veel pijn had ben ik gisteren naar de huisarts geweest die me Piroxicam voorgeschreven heeft.

Wat gebruik jij voor artrose in de knie?

Ik moet dus Piroxicam nemen, opgelost na het ontbijt.
Ik lees nogal zware nevenwerkingen, heb de dokter gemaild of ik geen 1/2 tabletje mag nemen. Krijg juist antwoord dat 1/2 tabletje mag.
Er zal wel niet veel te doen zijn zeker tegen artrose in de knie die erdoor erg stijf wordt vanaf de heup?

Als iemand er ervaring mee heeft, laat het me maar weten!
Ivette

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 jan 2017, 09:34

Ivette, als de last en de pijn zo zwaar worden, zal er moeten gedacht worden aan een vervanging, nieuwe knie dus.
Zus heeft ze met een pauze van een half jaar, beide laten vervangen, en is in de wolken met het resultaat.
Wel een tijdje revalidatie door de kinesist.
Pillen met veelal bijwerkingen, stoppen de artrose niet, daar is buiten operatie, niets aan te doen.

Fox
Lid geworden op: 18 mei 2005, 12:47

14 jan 2017, 17:46

Wel Ivette bij mij is het op vier jaar tijd een tweede knie en zit nu aan de achtste week revalidatie en ben zeer tevreden van het resultaat in het bijzonder de bewegelijkheid dat men na een nieuwe knieprotheze heeft.
Drie weken intense pijn,de vierde week 400m stappen en auto rijden, na 6 weken 2km stappen,zelfs fietsen gaat na 6 weken.
Doen je zult er geen spijt van krijgen het verbeterd je levenskwaliteit.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

21 jan 2017, 10:26

Het kan ook zonder al te veel pijn en fietsen en stappen veel vlugger
Maar het hangt ook veel van persoon tot persoon af natuurlijk
En de zelfde operatie kan toch meer klachten geven natuurlijk

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

17 feb 2017, 09:12

Mijn echtgenoot had ook last van artrose en hij neemt al jaren ATROMAL in, na 3 mdn begonnen de klachten weg te nemen.
Zeker aan te raden
fijne dag verder

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 feb 2017, 09:38

Ik ben hier nog eens, een hele tijd later.

Intussen neem ik bij mijn avondeten een zakje van Rhumal complet
Glucosamine zal wel deugd doen zeker.
Die zakjes hebben een sinappelsmaak, smaken slecht om in water opgelost te drinken.

Toch heb ik langsom meer moeite om mijn linkerkous aan te doen, ik word langsom stijver! Het wordt een hele karwei, ben altijd blij als dat korte kousje eindelijk over mijn kleine teen schuift!!!

Het is nu natuurlijk het weer niet om veel te wandelen maar ik doe mijn best

Is er iets om die stijfheid wat te verbeteren en wat fitter te worden?
Die Atromal, koop ik dat in de apotheek of in een natuurwinkel?
Ivette

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

28 feb 2017, 10:39

Hello Yvette,

lees net over jouw pijnlijk euvel en ja..... op onze zeg maar "3de leeftijd" begint het vaak behoorlijkk te kraken hé !

Over protheses kunnen vaak sommigen meepraten, mezelf vooralsnog niet en wil dit zo lang mogelijk uitstellen, als ik die avontuur sowieso ooit zou aangaan. Heb inmiddels een knie-operatie gehad en als ik me goed herinner was dat door losgekomen kraakbeeen wegens val. Dit is goed gekomen en waarschijnlijk zit daar ook al arthrose op, maar er is voorlopig mee te leven. Al die lapmiddeltjes als het serieus is helpen misschien tijdelijk, maar tegen Arthrose is geen kruid opgewassen.

Operaties zijn niet altijd zaligmakend alhoewel die tegenwoordig aan de lopende band gebeuren en iederéén daar de mond van vol heeft.
Persoonlijk ken ik toch wel enkele die daar behoorlijk last van hebben, maar tja .... ieder gestel is anders.

Op de fiets nog met arthorise ????? Toch wel gevaarlijk voor te vallen hoor!
Enfin ja, ieder doet wat hij wil en sommigen dagen het lot uit.

Goede raad..... informeer je eerst goed bij verscheidene bronnen !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 feb 2017, 11:07

Dag Klaartje, een operatie aan de knie overweeg ik zelfs nog niet!
Er zijn toch ook veel mensen die er niet zo goed uitkomen!
Ik werd in januari 76 dus moet ik er de ongemakken van het ouder worden bijnemen, maar natuurlijk als er iets is waarmee ik het kan verbeteren zou ik het niet laten, tenminste ALS HET HELPT!

Als je een reclamefolder van een natuurwinkel bekijkt kun je dure producten kopen en de hele dag innemen of smeren en...afwachten of het helpt!

Daarom, als ik hier uit iemand zijn goede ervaring kan leren is dat mooi meegenomen!
Ivette

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

13 jul 2017, 11:36

dan vrees ik dat u best nooit iets laat doen met ingreep
want bij de kleinst kan het mis gaan
maar als het pijn genoeg doet ,heb zelf 1.5 jaar uitgesteld waarom toch

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

13 jul 2017, 12:04

ATROMAL kan je online bij XXX kopen. De prijzen verschillen soms.
Je kan het ook bij de apotheek kopen maar bij ons is dat meestal voor alle voedingssupplementen 5 euro duurder.

Groetjes,
Angel


Geen commerciële linken plaatsen aub
mira
fijne dag verder
Gast

14 jul 2017, 09:37

Yvette

Ik heb een jaar of twee geleden spuiten gehad in mijn knie met een natuurkundig product, dus geen cortisone of zo.
Sindsdien heb ik geen last meer.
Zo'n spuit doet een beetje pijn, het noemen niet waard.
Veel beterschap gewenst.