Bk veldrijden

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

Edje01
Lid geworden op: 26 okt 2004, 15:52
Locatie: Aan de Schelde

09 jan 2017, 09:03

Prachtig resultaat voor onze Wout !!!
Ik was altijd al een fan van het veldrijden maar het kan mij de laatste tijd niet meer bekoren het word gewoon saai , bij de start staat het kruim van de elite vooraan zij flitsen weg en de koers is gereden tenzij er enkele pech hebben !
Waarom ze niet in het midden van het peleton zetten dat de andere jongens ook een kans krijgen want ze zijn nu al op voorhand met een paaar seconde benadeeld tegenover de favorieten , eerlijk gezegd dat moet toch frustrerend zijn voor de rest ik zou er de brui aan geven om steeds een figurantenrol te moeten spelen , die andere renners dromen er ook van om een ereplaats te bemachtigen , in ieder geval het zou er helemaal anders uitzien en boeiender worden het veldrijden .
Edje 01
Medion Desktop Win 8.1
Processor Intel Core I.5
Geh 8,00 GB - 64 bits
Ccleaner - AV Defender
Explorer IE 11

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

09 jan 2017, 12:51

De startplaatsen ( bij de Elite )worden toegewezen aan de hand van hun klassering . Deze punten behaalden ze in reeds gereden wedstrijden en naargelang het niveau van de wedstrijd ....Daarom ook dat sommige renners buitenlandse lager gekwalificeerde wedstrijden rijden om daar dan punten te verzamelen ! Vergelijk het met de tennisranking !
Doe wel en zie niet om !

Edje01
Lid geworden op: 26 okt 2004, 15:52
Locatie: Aan de Schelde

09 jan 2017, 14:37

Fregat

Dank u voor deze opheldering zo had ik het nog niet bekeken daar ben ik trouwens een leek in die reglementen toch kan het mij niet meer bekoren met alle respect voor de winnaars !!!

Dank u Fregat
Medion Desktop Win 8.1
Processor Intel Core I.5
Geh 8,00 GB - 64 bits
Ccleaner - AV Defender
Explorer IE 11

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

09 jan 2017, 16:43

Edje01 schreef:Prachtig resultaat voor onze Wout !!!
Ik was altijd al een fan van het veldrijden maar het kan mij de laatste tijd niet meer bekoren het word gewoon saai , bij de start staat het kruim van de elite vooraan zij flitsen weg en de koers is gereden tenzij er enkele pech hebben !
Waarom ze niet in het midden van het peleton zetten dat de andere jongens ook een kans krijgen want ze zijn nu al op voorhand met een paaar seconde benadeeld tegenover de favorieten , eerlijk gezegd dat moet toch frustrerend zijn voor de rest ik zou er de brui aan geven om steeds een figurantenrol te moeten spelen , die andere renners dromen er ook van om een ereplaats te bemachtigen , in ieder geval het zou er helemaal anders uitzien en boeiender worden het veldrijden .
Edje 01
Je zou dat kunnen oplossen door de hoogste geldprijzen aan de laatste te geven en de winnaar het laagste bedrag! Daar gaat dan heel volk komen naar kijken! In het onderwijs probeert men dat ook te doen! (smakeloos grapsjen!). :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

hendrikjozef
Lid geworden op: 29 apr 2009, 12:08
Locatie: genk

27 jan 2017, 11:03

Zondag omstreeks 16 uur is die puzzel opgelost
Vandaag in HBVL volgens nick nuyens moet Wout gene wereldkampioen worden, zelf wil hij wel maar...
Het is begonnen toen hij belgisch kampioen werd en hij had er niks op tegen om gans het seizoen in de driekleur rond te rijden.
Het voorbije seizoen maar een trui gezien omdat die met zijn vijf lijntjes meer waard is dan de driekleur, maar een cross zonder die driekleur is volgens mij maar een halve cross.
Wout kwetst zich aan de knie maar het zou niet te erg zijn en dan begint Niels te janken (volgens Mathieu) en Sven komt er nog een schupke bij doen.
Vandaag weet Wout nog niet hoever hij staat met zijne knie, zondag mischien wel.
Eerlijk gezegd is vind het fantastisch als die twee tegen elkaar aan't crossen zijn maar telkens of toch in de meeste gevallen komt Mathieu als eerste over de streep.
Waarom kan men niet toegeven dat Mathieu dat ietsie pietsie beter is dan Wout.
Hetzelfde wie dat zondag als eerste over de meet fietst het is hem gegund
t'is mischien iemand van wie dat men het niet verwacht.
Of zijn er duistere krachten die meespelen ?????

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

03 feb 2017, 19:00

De Nederlander is niet een ietsje beter is zelfs een stuk beter
Maar ik bewonder Wout wel dat hij zo eerlijk is tegenover Mathieu
Dus een mooie wereld kampioen

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

12 feb 2017, 14:11

ik vraag mij af ; wat heeft Mathieu meer , beter dan Wout ?

Mathieu is onvermoeibaar, tot de laatste meter zet hij door, en is dan blijkbaar nog niet erg moe , als de cross gereden is.

Daar tegenover , Wout zakt na een maar ronden in elkaar, en vertraagt.

Als ik ze dan op het podium zie staan, , lijkt mij , dat Wout zelfs een paar cm groter is dan Mathieu,
en toch op de fiets , lijkt hij kleiner dan Mat.

Heeft hij wel de juiste fiets, ? hij zit zo gedrongen? Volgens mij krijgen zijn longen niet genoeg lucht, en als hij zich dan nog laat ineen zakken, vergeleken met zijn concurrent , die zijn lijf is lang en kan veel lucht happen waardoor hij minder snel moe wordt, die zijn longen en hart kunnen op deze manier beter presteren.

Maar zijn helpers, die moeten dat toch ook zien , denk ik maar.

Ik zou dit graag aan hem willen zeggen , of tegen Niels , maar hoe geraak je daar bij,?
misschien zeggen zij dan "bemoei u er niet mee, wat weet jij daar van"

Ik vind dat dit anders zou kunnen ! moeten !