Alcohol vrij bier

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

25 okt 2017, 12:53

Alcoholvrij bier is mijn favoriete drank, geen alcohol en weinig of geen suikers

Niet moeilijk omdat ik de smaak van alcohol nooit lekker heb gevonden.
Ik word al misselijk als ik aan een fles jenever ruik.

Maar ik vond het vroeger wel plezant om (lichtjes) euforisch dronken te zijn, vooral bij het luisteren naar muziek.

Ik begrijp overigens niet waarom bier met alcohol lekkerder zou zijn of kunnen zijn dan bier zonder.

Immers, als je in een glas water een 5 tot 10 % alcohol mengt, dat smaakt toch afschuwelijk?

Het zal wel een samenspel met de andere ingredienten zijn vermoed ik dan, hoewel mij dat dus ontgaat, als ik bier met alcohol drink smaak ik alleen die extra slechte smaak van alcohol.

Ik hoop daarom dat ze nooit een smaakvervanger van alcohol toevoegen aan alcohol vrij bier. Het is goed zoals het is.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 okt 2017, 13:00

Er zijn soorten alcoholvrije bieren waarin in je het bijna niet smaakt dat ze alcoholvrij zijn .

Zoals de groene palm verschilt bijna niks van smaak met de gewone palm.

Bij wijn is dit toch anders hoor !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

25 okt 2017, 13:29

Bij wijn is dit toch anders hoor !
Ik heb nog nooit een glas wijn gedronken dat ik lekkerder vond dan een glas druivensap.
Misschien in de categorie van + 50 euro flessen, ik heb tot nu toe nooit meer betaald voor een fles.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 okt 2017, 14:05

RichardSN schreef:
Bij wijn is dit toch anders hoor !
Ik heb nog nooit een glas wijn gedronken dat ik lekkerder vond dan een glas druivensap.
Misschien in de categorie van + 50 euro flessen, ik heb tot nu toe nooit meer betaald voor een fles.
1 klein glaasje van 10 cl druivensap bevat:
Koolhydraat 15,78 gram en 15,68 g suiker (in gewone cola 10,06 g suiker per 10 cl)

Sorry RichardSN, maar dat is bijna vergift wat je daar drinkt....

Een klontje suiker (Tienen) weegt +/- 3,5 gram. Dus in een glas van 25 cl druivensap zitten er 11,2 klontjes suiker....t'is maar dat ge het weet... :)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

25 okt 2017, 16:49

Als een glas wijn af en toe geen kwaad kan dan een glas druivensap ook niet.
En zelfs indien het schadelijk zou zijn het is nog altijd lekkerder.

Indien ik even veel druivensap zou drinken als alcoholvrij bier dan had ik wel een probleempje,

Heb overigens in geen jaren druivensap gedronken, wel neem ik druivensuiker tijdens het sporten.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 okt 2017, 17:22

ik durf wel eens een alcoholvrije radler drinken , en dat smaakt best

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

28 okt 2017, 15:22

verhaegen schreef:ik durf wel eens een alcoholvrije radler drinken , en dat smaakt best
Ik heb welgeteld één keer zogenaamd alcoholvrij bier gedronken. Yuck, never again: kloekepis!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 okt 2017, 15:50

Jupiler 0.0 smaakt identiek.Als gewone Jupiler
Nadeel schuim verdwijnt snel

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

28 okt 2017, 16:02

RichardSN schreef:Ik begrijp overigens niet waarom bier met alcohol lekkerder zou zijn of kunnen zijn dan bier zonder.
Immers, als je in een glas water een 5 tot 10 % alcohol mengt, dat smaakt toch afschuwelijk?
Baarlijke onzin, alsof bier alleen maar bestaat uit water met alcohol.
Het zal wel een samenspel met de andere ingredienten zijn vermoed ik dan, hoewel mij dat dus ontgaat, als ik bier met alcohol drink smaak ik alleen die extra slechte smaak van alcohol.
Nog meer nonsens, er schort wat aan je smaakpapillen. Artisanale bieren - in hoofdzaak de Belgische trappistenbieren, naast de brouwsels van talloze streekbrouwerijen - hebben een ongelooflijk breed smaakpalet die bij diverse gerechten een absolute meerwaarde bieden, vandaar dat nogal wat bekende chefs er vrijelijk mee experimenteren. Ik begrijp het wel hoor, alcohol is een heimelijk synoniem van verdorven genot en daar hebben pilaarbijters en gezondheidsfreaks het moeilijk mee.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

28 okt 2017, 16:12

denlowie schreef:Pol doe je niet veel terrasjes ?
Dit is toch al zeer vele jaren zo, de resto's zitten toch vol hoor ondanks jij er niet zit.
Stel je voor zeg, Pol55 heeft 6,79€ uitgegeven op een namiddag terrasje doen! Dat blikje pils zal wel voor twee geweest zijn. Enfin, de horeca is weer gered.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

28 okt 2017, 16:42

MichelN schreef:
denlowie schreef:Pol doe je niet veel terrasjes ?
Dit is toch al zeer vele jaren zo, de resto's zitten toch vol hoor ondanks jij er niet zit.
Stel je voor zeg, Pol55 heeft 6,79€ uitgegeven op een namiddag terrasje doen! Dat blikje pils zal wel voor twee geweest zijn. Enfin, de horeca is weer gered.
Niet goed geraden MichelN Ik dacht je ALLES wist. Allez daar gaan we weer...
Op EEN VAN DE VELE fiets namidagen toch ooit eenmalig EEN blikje 0% bier (aangekocht in de Carefour 0,40 cent) met 5 rietjes (we waren met 5 personen want op rietjes bespaar ik niet meer) uitgezopen. Op het terras waar we stopten was geen plaats meer, en een garcon had zijn handen vol om de kassatickets uit te printen om aan alle personen die er om vroegen . Het waren vooral gepensioneerde zelfstandigen met BMW's en Porches die nog ontevreden waren over hun pensioen...Maar ze winkelden de laatste tijd wel in den Aldi....
IK heb daarna vernomen dat die garcon in't zwart werkte (dat mag nu hé) het bewijs voor goed burgerschap...

nb:

je mag altijd eens afkomen, er zit nog altijd wat bier in het blikje...je mag dat uitslurpen (gratis) maar een kassaticketje kan ik je helaas niet geven. (indien ik het kon scheurde ik dat met genoegen voor je ogen kapot)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

28 okt 2017, 18:32

MichelN schreef
Ik begrijp het wel hoor,
Jij begrijpt helemaal niets beste man, zoals jouw commentaar bewijst.

Wat mij eventueel ontbreekt aan smaakpapillen is niets vergeleken bij jouw manifest gebrek aan hersencellen.

Santé inderdaad.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 okt 2017, 19:03

mijne kloekepis smaakte mij nochtans hoor
smaken kunnen verschillen hé

maar der blijken der hier een paar met een kort lontje te zitten
mischien dat die beter eens nadenken , als ze zich willen afreageren

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

28 okt 2017, 20:18

Ge kunt nooit appels met peren vergelijken, een goede trappist willen vergelijken met een alcohol vrij bier dit is onzin !

En een vergelijk van water met alcohol erin is nog groter onzin, en een glas druivensap vergelijken met een goede bourgogne wil dan moet je eens laten onderzoeken bij een goede psychiater, want dan klop er iets niet.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 okt 2017, 09:33

zoals ik al zei
smaken , geuren en kleuren , die verschillen van mens tot mens
ik drink mijne donkere westmalle nu éénmaal graag met een goed scheut smos der in (grosseille )(ne westmalle met smos dus )
maar dat wil niet zeggen, dat ik een alcoholvrije radler mij ook niet smaakt hoor , zeker als ik niet 100% weet of ik nog moet rijden , en het echt warm is