J. Newrkla & K. Gurbuz

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

07 feb 2017, 17:24

Actrice Jennifer Newrkla (32) wil graag genieten van het samen zijn met haar minnaar en ze wil werken aan haar carrière.
Dus 'voorlopig' wil ze geen kinderen in huis.

Actrice Kadèr Gurbuz (47) weet haar egoïsme iets subtieler aan te kleden: "In deze wereld wil ik geen kinderen grootbrengen."

ALDUS DE "BOEKJES".

@ Jennifer: Als van uitstel dan maar geen afstel komt.
@ Kadèr: Gelukkig voor u dacht uw moeder daar anders over.

:wink:
Gast

07 feb 2017, 18:31

Actrice Kadèr Gurbuz (47) weet haar egoïsme iets subtieler aan te kleden: "In deze wereld wil ik geen kinderen grootbrengen."
Egoïsme of realisme ! :roll:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 feb 2017, 19:03

Men kan zich ook afvragen wie in deze overbevolkte wereld nog kroost wil.
Van mij krijgen ze beide gelijk, en wat heeft dit feit eigenlijk met egoïsme te maken ?
Wie kinderen wil , doet dat ook voor zichzelf, toch ?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 feb 2017, 19:59

Waarom is dit Nieuws ???
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
MaLoReg

08 feb 2017, 09:44

Dat vraag ik mij ook af-waarom is dit nieuws en waarom op dit forum?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 feb 2017, 09:57

En hebben ze beiden niet het recht op hun eigen visie? Kinderen of geen kinderen? Wat recht heeft OS om dit te bekritiseren?
Gast

08 feb 2017, 13:20

Deze vrouwen hebben het recht hun leven te leiden zoals ze zelf willen.
Dit heeft helemaal niets met egoïsme te maken.
Gast

08 feb 2017, 13:34

Gelukkig heeft iedereen nog het recht om te beslissen of ge kinderen wilt of niet.Er worden nog genoeg ongewenste kinderen geboren,en niemand heeft het recht commentaar te leveren op iemand zijn beslissing daaromtrent.Maar de vraag is natuurlijk of het verstandig is hierover te praten in de pers?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 feb 2017, 14:06

pollemans schreef:Gelukkig heeft iedereen nog het recht om te beslissen of ge kinderen wilt of niet.Er worden nog genoeg ongewenste kinderen geboren,en niemand heeft het recht commentaar te leveren op iemand zijn beslissing daaromtrent.Maar de vraag is natuurlijk of het verstandig is hierover te praten in de pers?
Misschien niet maar langs de andere kant toch een weg om dit taboe open te trekken. Je ziet immers dat er nog altijd mensen bij zijn die vinden dat 'kinnekes maken' een 'must' is. Niet dus.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 feb 2017, 14:32

Prima Vera schreef: Misschien niet maar langs de andere kant toch een weg om dit taboe open te trekken. Je ziet immers dat er nog altijd mensen bij zijn die vinden dat 'kinnekes maken' een 'must' is. Niet dus.
Zie maar maar het islam geloof en andere waar polygamie toegelaten is,sommige hebben 4 vrouwen en 100 kinderen,en ik denk niet dat die vrouwen daar gelukkig om zijn .
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 feb 2017, 14:32

Niet zo lang geleden werd die beslissing vooral door de natuur zelf genomen. Behalve in de hoogste kringen kwamen kinderen meestal vanzelf als een natuurlijk gevolg van het huwelijk. In de tijd van Daens hadden de armste mensen de meeste kinderen of waren ze misschien arm omdat ze veel kinderen hadden ? Volgens bekende economen uit die tijd was er nochtans een rechtstreeks verband tussen de hoogte van de lonen en het aantal nakomelingen.
Uit wiki: Een van die denkers, Ferdinand Lassalle was van mening dat armoede veroorzaakt werd door de "ijzeren loonwet". Volgens de ijzeren loonwet zouden de lonen van de arbeiders schommelen rond de leefkosten dat net voldoende was voor de arbeiders om te overleven en zich voort te planten. De ijzeren loonwet wordt volgens Rodbertus en Lassalle veroorzaakt door vraag en aanbod. Als het loon stijgt dan krijgen de arbeiders het beter, waardoor er meer arbeiderskinderen geboren worden. Door de toename van de bevolking zouden de lonen dalen. Als de lonen lager dreigen te worden dan de kosten van de benodigde consumptiegoederen om te leven, dan zou emigratie toenemen en het aantal geboortes afnemen, zodat door vermindering van het aanbod de lonen weer zouden stijgen. Door deze ijzeren loonwet zouden de arbeiders geen enkele voordeel behalen door productietoename.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 feb 2017, 14:43

tokkio schreef:
Prima Vera schreef: Misschien niet maar langs de andere kant toch een weg om dit taboe open te trekken. Je ziet immers dat er nog altijd mensen bij zijn die vinden dat 'kinnekes maken' een 'must' is. Niet dus.
Zie maar maar het islam geloof en andere waar polygamie toegelaten is,sommige hebben 4 vrouwen en 100 kinderen,en ik denk niet dat die vrouwen daar gelukkig om zijn .
Je moet de islam er niet bij halen of andere weet ik watten. Dat heeft er niets mee te maken. Het gaat hier om het recht van mensen om te beslissen of ze wel of geen kinderen willen. Niet meer en niet minder. Daar is het opstarter om te doen : de keuze van die twee vrouwen bekritiseren.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 feb 2017, 14:55

De oneindig goede god was wellicht een man en ofwel niet zo goed ofwel niet zo slim. Anders had hij mannen ook het recht en de instrumenten gegeven om kinderen te baren. Wie weet, dan was Eva er wellicht nooit gekomen. Vermits mannen totaal onbekwaam zijn om kinderen te baren moet de vrouw het recht krijgen om te kiezen of ze dat al of niet wil. Mannen die persé nakomelingen willen moeten dan maar een vrouw uitzoeken die daar ook uit vrije wil kan voor kiezen. Geboortecontrole is, in mijn opinie, één van de belangrijkste overwinningen van de wetenschap. Dat heeft zeker mee gezorgd voor een belangrijke stap in de gelijkberechtiging van man en vrouw.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

08 feb 2017, 16:55

Het recht om zelf te beslissen over kinderwens,is één van basisrechten van onze westerse beschaving.De tijd dat men van op de kansel dacht zich hiermee te moeten moeien is gelukkig (bijna) voorbij.Wanneer anderen zich het recht hierover toe eigenen,zijn we maar een stap verwijderd van wat er gebeurd is in het duitsland voor en tijdens de tweede wereldoorlog.Ik herhaal dan ook NIEMAND behalve betrokkenen kan zich moeien in het beslissingsrecht.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 feb 2017, 17:23

pollemans schreef:Het recht om zelf te beslissen over kinderwens,is één van basisrechten van onze westerse beschaving.De tijd dat men van op de kansel dacht zich hiermee te moeten moeien is gelukkig (bijna) voorbij.Wanneer anderen zich het recht hierover toe eigenen,zijn we maar een stap verwijderd van wat er gebeurd is in het duitsland voor en tijdens de tweede wereldoorlog.Ik herhaal dan ook NIEMAND behalve betrokkenen kan zich moeien in het beslissingsrecht.
Mooi gezegd ! :wink: