Moviemaker geen titeltekst in film

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

lelieroos
Lid geworden op: 30 mar 2006, 00:33

10 feb 2017, 09:57

Hallo iedereen,

ik moet voor de eerste keer verschillende kleine filmpjes aan elkaar brengen en gebruik hiervoor moviemaker.

Als ik' opslaan als 'deed gaf ik daar een naam aan en bij een ander probeersel terug een andere naam....

Doch als ik het gemaakte' project opsla als mp4' en afspeel staat in begin van de vidio bij het afspelen onderaan deze naam.

Als ik naar mijn wlmp bestand ga en daar bij bestandsnaam alles wegdoe van naam kan ik het niet opslaan.

Wat zou ik moeten doen om op de film niets te staan van tekst, ik heb voor begin film een titel dia of hoe dit ook noemt gezet en daar staat tekst op , ook op het einde heb ik zo een aftiteling dia gezet

Lelieroos
Windows 10 Home 2015
Intel Core I5 6400 CPU 2,70 GHz
8 GB RAM
64 Bit Desktop
Office 2010
FF 73,01 IE11
AVG 18.4.3056, , Ccleaner

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 feb 2017, 23:33

Met wat speel je die video ? -Windows Media Player of die Films en TV van Windows 10 , die Players laten tekst zien wat er gespeeld wordt in 'begin.
En die tekst is niet aanwezig in de opgeslagen mp4.
Media Player Classic laat in het begin geen tekst verschijnen .
Of wordt er iets anders bedoelt ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

lelieroos
Lid geworden op: 30 mar 2006, 00:33

17 feb 2017, 12:50

Bedankt boeffer om te antwoorden

Ik heb vcl op mijn pc staan waar filmpjes mee afgespeeld worden en om mijn gemaakt filmpje te kunnen opslaan moet ik er een naam aan geven in moviemaker en deze zie je bij het begin van afspelen onderaan de film staan eventjes en dan is het weg.

Maar ik heb nu al naar veel filmpjes gaan kijken op internet en daar komt dit niet tevoorschijn.

Wat zou ik verkeerd doen?

Dan zie ik op internet filmpjes met kinderen die hun mond beweegt juist op het moment dat dit in een liedje te horen is , dat zou ik ook graag kunnen doen, weet iemand waar ik zo iets kan leren op internet?

lelieroos
Windows 10 Home 2015
Intel Core I5 6400 CPU 2,70 GHz
8 GB RAM
64 Bit Desktop
Office 2010
FF 73,01 IE11
AVG 18.4.3056, , Ccleaner

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

18 feb 2017, 09:07

lelieroos schreef:Bedankt boeffer om te antwoorden

Ik heb vcl op mijn pc staan waar filmpjes mee afgespeeld worden en om mijn gemaakt filmpje te kunnen opslaan moet ik er een naam aan geven in moviemaker en deze zie je bij het begin van afspelen onderaan de film staan eventjes en dan is het weg.

Maar ik heb nu al naar veel filmpjes gaan kijken op internet en daar komt dit niet tevoorschijn.

Wat zou ik verkeerd doen?

Dan zie ik op internet filmpjes met kinderen die hun mond beweegt juist op het moment dat dit in een liedje te horen is , dat zou ik ook graag kunnen doen, weet iemand waar ik zo iets kan leren op internet?

lelieroos
Naam: dat komt omdat je niet de vlc player gebruikt als je filmpjes van het internet bekijkt. Je doet niets verkeerd.
Dat van die kindjes: die vraag begrijp ik niet goed: als je een fimpje opneemt met je camera, dan zijn beeld en geluid toch altijd sinchroon, of bedoel je iets anders????

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

18 feb 2017, 13:40

lelieroos schreef:...........
Dan zie ik op internet filmpjes met kinderen die hun mond beweegt juist op het moment dat dit in een liedje te horen is , dat zou ik ook graag kunnen doen, weet iemand waar ik zo iets kan leren op internet?...
deze dingen zijn gemaakt door professionals, met dure apparatuur, en dure programmas, niet eenvoudig hoor

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 feb 2017, 22:23

Ik heb Filmora, daar kun je de audio losmaken en apart zetten . Apart kun je de video wat splitsen en een stukje wegdoen .
Of een stukje langzamer laten gaan zodat de video synchroon is met de audio.
Je kan hem een maand gratis hebben maar dan heb je een logo/watermerk in je video.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

lelieroos
Lid geworden op: 30 mar 2006, 00:33

20 feb 2017, 18:35

Bedankt allemaal, is inderdaad als ik een liedje op de film zet bv van een verjaardag en dan zie je 1 kindje zingen " gelukkige verjaardag' en nadien een ander kind zie je iets anders zingen hetzelfde zoals het in het liedje die erop gezet is en op het zelfde moment.
Wist niet dat dit zo moeilijk zou zijn, spijtig had zo iets graag gedaan met mijn kleinkindjes

lelieroos
Windows 10 Home 2015
Intel Core I5 6400 CPU 2,70 GHz
8 GB RAM
64 Bit Desktop
Office 2010
FF 73,01 IE11
AVG 18.4.3056, , Ccleaner