een website van provider verhuizen naar een eigen domeinnaam

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

12 feb 2017, 15:41

Hallo
Ik heb een eigen website reeds lang gratis bij een internetprovider maar door verandering van internetprovider bestaat mijn website nietmeer, ik zou graag mij een domeinnaam aankopen om ze terug online te zetten.
Moet ik al mijn pagina's die ik gemaakt heb en opgeslaan heb in een programma allemaal veranderen dan mijn eigen domeinnaam en ook de hyperlinken of kan dat kan de verhuis van mijn website gewoon via een ftp programma gebeuren zonder vb mijn index en enz te moeten veranderen
Laatst gewijzigd door smurfke1 op 19 feb 2017, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 feb 2017, 17:55

Dat kan gewoon met ftp.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

12 feb 2017, 18:11

ik weet dat ik alles kan verhuizen met een ftp programma, maar mijn vraag is moet ik eerst in mijn programma veranderen met mijn nieuwe naam

vb. : http:// home.naam provider.be/ naam van mijn website (oude)

en indien ik een domeinnaam koop zou het dan juist
vb : mijn domainnaam.be (nieuwe)
en dan elke bladzijde in de nieuwe veranderen en opslaan en dan via een ftp programma verhuizen

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

12 feb 2017, 20:00

Ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal gedaan hebt, maar normaal moet je helemaal niets aanpassen. Tenzij wanneer je in uw webpagina´s een expliciete verwijzing maakt naar uw (oude) website url. Normaal zijn alle interne verwijzingen (linken) relatief en moet er niets aangepast worden.

Ik neem aan dat er enkel html pagina´s in het spel zijn en geen database?

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

13 feb 2017, 08:12

ik heb geen database in mijn website staan.
als ik een domeinnaam heb kan ik mijn website uitbreiden met 15 gb , ik werk met het programma nvu en als ik een nieuwe pagina wil aanmaken moet ik dan nog altijd opslaan onder mijn oude
vb : home.naam provider.be/ naam van mijn website (oude) en dan de nieuwe pagina via ftp online plaatsen

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

13 feb 2017, 10:33

Ik heb zelf nog nooit met nvu gewerkt maar normaal maakt het niet uit waar je uw website opslaat. De structuur moet natuurlijk wel het zelfde zijn e.g. zelfde submappen.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

13 feb 2017, 22:22

ik mijn dommeinnaam van deze namiddag en heb mijn oude gratis website naar mijn domeinnaam verhuisd via ftp programma , maar ik krijg juist maar mijn index pagina te zien en kan die bladzijde geen enkele hyperlink openen,
kan er mij iemand raad geven
mvg

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

14 feb 2017, 10:50

Ik werk met het programma NVU voor mijn website kan iemand mij helpen , ik heb een domeinnaam en ik zou moeten settings en permalinks bewaar en wijzigen maar vind daarover niets , de index pagina kan geopend worden maar de links niet

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 feb 2017, 12:35

Beste smurfke1,

Waar staat momeneel je website met je domeinnaam waar alleen de index.htm zichtbaar is en de hyperlinks niet werken zodat we kunnen zien wat daar fout loopt. Eventueel als je de url niet hier op het forum publiek wil zetten, stuur deze dan op in een privé bericht.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 feb 2017, 22:01

Aan hen die deze treat volgen.

De links verwezen nog naar het oude subdomein i.p.v. naar de nieuwe domeinnaam.

Betere methode: laat de domeinnaam of subdomeinnaam weg in hyperlinks, die naar eigen pagina's op dezelfde server staan.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

16 feb 2017, 16:56

Beste smurfke1,

1- In NVU open je de html pagina bv.index.html

2- Klik onderaan op "Bron"

3- Bovenaan in het menu neem je "Bewerken" en "Zoeken en vervangen"

4- Eens dit geopend is vul je naast "Zoeken naar" het oude subdomain in zijnde --> http://home.scarlet.be/websitenaam/

5- Het onderstaande vak zijnde "Vervangen door" laat je leeg

6- Dan klik je rechts ervan op "Alle vervangen"

7- Het programma zal nu het oude subdomain over de gehele pagina verwijderen.

Doe dat met elke html pagina!


Vervolgens kijk je na of je alle html, jpg, bmp, css, scripts, ... bestanden naar de server (domeinnaam) hebt opgeladen!!!

Kijk ook na naar welke pagina's er wordt verwezen in de hyperlink (htm of html) Verwijder de niet gebruikte pagina's van de server.

Wanneer je een pagina opent in NVU en daarna terug bewaard, kijk dan na of het programma de pagina terug de oude extensie (htm of html) geeft!!

Dan pas zal je website on-line terug naar behoren werken.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 mei 2017, 09:54

smurfke1 schreef:Hallo
ik zou graag mij een domeinnaam aankopen ...
eventjes de puntjes op de i zetten: van een domeinnaam ben je geen eigenaar, die huur je slechts.
Ondank is 's werelds loon

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mei 2017, 17:27

smurfke1
Een website van provider verhuizen naar een eigen domein.
maar door verandering van internetprovider bestaat mijn website niet meer
Naar een niet meer bestaande site kan je wel verwijzen
maar als die wordt aangeklikt loop men op een 404 .
Je zult inderdaad andere linken moeten maken.

Sony