Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 18 Feb 2017, 17:34  Onderwerp: bestanden op cd plaatsen
Ik heb het onderwerp van mp3 bestanden op cd branden gelezen ,maar vind daar geen antwoord op mijn vraag, dus nieuw gestart.
Ik heb een draagbaar cd-spelertje gekocht en wou daar een cd voor maken met mp3 bestanden op.
Mini spelertje kon de cd niet lezen , de gewone huisspeler wel.
Daarna nog twee cd's gemaakt met de muziekfiles als wma en daarna als wav , geen resultaat in kleine speler , wel in de huisspeler.
Kleine speler getest met een gekochte cd : werkt wel.
Ik heb de bestanden omgezet met het programma "FormatFactory" en de cd gebrand met "ImageBurn"
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Junior

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Feb 2017, 10:00 
Normaal spelen die toestellen alleen AUDIO CDs af, geen data. Branden als audio, dus ! Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Feb 2017, 10:31 
Kun je me ook vertellen hoe ik audio moet branden? En wat is het verschil tussen .mp3 en audio?
Alle audio, eigenlijk alles op de pc heeft toch een extensie, niet?
Ik begrijp het dus duidelijk niet.sorry
Junior

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Feb 2017, 11:03 
mp3 is DATA net zoals diverse andere formaten. Dat speelt wel op een pc of op daarvoor aangepaste toestellen. Maar een draagbare CD-speler is daar gewoonlijk niet mee uitgerust. Dat speelt alleen een gewone audio CD, zoals je die in de winkel koopt.
Normaal gezien moet je in je brandprogramma in het begin de keuze hebben tussen audio of data. Je mloet dan voor audio kiezen en dan worden bestanden die op je pc bv in wav of mp3 staan, automatisch omgezet naar audio. Hou er rekening mee dat (afhankelijk van de cdr's die je koopt) er maximaal zo'n 80 minuten op een CD gaan.
Indien dit noog Chinees is, laat dan eens weten welk programma je gebruikt om de CDs te branden.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Feb 2017, 12:09 
Ik gebruik imgburn.

Ik gebruik dan de toepassing write files/folders to disc en dan geeft het programma aan dat het meedenkt en vraagt of ik audio wil branden en dan gaat het verder automatisch.
Nu juist nog eens een cd verprutst om nog eens iets nieuws te testen maar helaas...cd spelertje was maar29¤ Misschien ligt het daar aan?
TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Feb 2017, 13:30 
Het is me eindelijk gelukt: andere brandersoftware en alles gaat vanzelf.
Gratis brandsoftware van "haarwasmiddel" , je moet er wel een beetje reclame bij nemen maar het werkt.
Junior

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 19 Feb 2017, 15:15 
TeddyR schreef:
(...)vraagt of ik audio wil branden en dan gaat het verder automatisch(...)

Voilà : dat is wat u dan moet kiezen !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Ga naar: