Ant Movie Catalog en Linux Mint

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

22 feb 2017, 06:33

In Windows 7 Home Premium draai ik al jaren het programma Ant Movie Catalog, met veel succes overigens.
Nu ben ik op zoek naar een versie van deze software voor Linux Mint en blijkbaar bestaat daar niks identieks voor.
Wel is er het programma Moviefly - zou gebaseerd zijn op Ant Movie Catalog en gelijkaardig zijn - maar ik slaag er niet in dit te installeren in Linux.

Er wordt verwezen naar deze link , maar mijn eerder beperkte kennis van Linux belet mij nog om dit te installeren.

Zijn er forumleden met een beter alternatief of is de installatie van Moviefly eenvoudiger dan ik denk ? Ik heb eigenlijk nog nooit een programma in Linux geïnstalleerd dat niet van het Softwarebeheer van Linux zelf komt.

Dat laatste lijkt me niet veilig om in Linux buiten Softwarebeheer iets te installeren. Of niet ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 feb 2017, 09:10

Toby schreef:In Windows 7 Home Premium draai ik al jaren het programma Ant Movie Catalog, met veel succes overigens.
Nu ben ik op zoek naar een versie van deze software voor Linux Mint en blijkbaar bestaat daar niks identieks voor.
Wel is er het programma Moviefly - zou gebaseerd zijn op Ant Movie Catalog en gelijkaardig zijn - maar ik slaag er niet in dit te installeren in Linux.

Er wordt verwezen naar deze link , maar mijn eerder beperkte kennis van Linux belet mij nog om dit te installeren.

Zijn er forumleden met een beter alternatief of is de installatie van Moviefly eenvoudiger dan ik denk ? Ik heb eigenlijk nog nooit een programma in Linux geïnstalleerd dat niet van het Softwarebeheer van Linux zelf komt.

Dat laatste lijkt me niet veilig om in Linux buiten Softwarebeheer iets te installeren. Of niet ?
Als je in de download area kijkt, dan zul je zien dat de laatste wijziging gebeurd is in 2007. En het link adres voor de deb packages bestaat ook niet meer. Dit ziet er dus een doodgeboren kindje uit.
Een beetje googglen brengt mij het volgende:
het schijnt mogelijk te zijn de Windows Moviefly te draaien onder wine
/http://www.gcstar.org schijnt een alternatief te zijn, en is in elk geval een levend projekt.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

22 feb 2017, 10:22

Het lijkt moeilijk - of onmogelijk - om een versie van Ant Movie catalog te vinden specifiek voor Linux, maar zoals je aangeeft zijn er wel mogelijkheden.
GCStar had ik ook al eens op het oog, maar ik zie voorlopig meer heil om via "Wine" in Linux Mint 18 (of Zorin 12) Windows programma's in die aard te draaien.

Het is een mooie uitdaging voor de komende weken en maanden en het kan best zijn dat ik hier in die periode wel meer kom met vragen.
In ieder geval bedankt voor de raad.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 mar 2017, 05:35

Ik heb intussen wat lectuur doorgemaakt over "Wine" en nagenoeg in elk artikel wordt er gewezen op het gevaar om via "Wine", Windows kwaadaardige zaken binnen te halen in je Linux besturingsprogramma.

Ik heb daar (nog) geen ervaring in, maar zou graag toch eerst eens een en ander lezen van ervaren gebruikers die ondanks deze beweringen toch positief staan t.o.v. "Wine".

Zijn er zo forumleden ? Ik lees het graag.

Overigens lijkt het me op het eerste zicht ook niet zo eenvoudig om "Wine" te configureren in Linux.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

09 mar 2017, 09:51

Toby schreef:Ik heb intussen wat lectuur doorgemaakt over "Wine" en nagenoeg in elk artikel wordt er gewezen op het gevaar om via "Wine", Windows kwaadaardige zaken binnen te halen in je Linux besturingsprogramma.

Ik heb daar (nog) geen ervaring in, maar zou graag toch eerst eens een en ander lezen van ervaren gebruikers die ondanks deze beweringen toch positief staan t.o.v. "Wine".

Zijn er zo forumleden ? Ik lees het graag.

Overigens lijkt het me op het eerste zicht ook niet zo eenvoudig om "Wine" te configureren in Linux.
Zoals zo dikwijls "tangteravanaf":
Als je iets op Wine gaat lopen waarmee je willekeurig op het web gaat surfen, dan zijn er inderdaad een aantal mogelijke riziko's.
Maar als je
1. een betrouwbaar programma gaat gebruiken (dus niks van softonic e.d.)
2. dat programma geen gebruik maakt van surfgedrag op het web.
dan zit je goed.
Ant Movie zoekt alleen in één bepaalde site, dus ik schat die eerder veilig in.