Waar zou ik gegevens kunnen vinden over deze opname?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over klassieke muziek, concerten, enz.
alfa

23 feb 2017, 06:01

Ik denk wél dat mijn vraag bij 'klassieke' muziek past , al gaat het dan over 'hedendaagse' klassiek.
Ik leg het even uit , als ik mag.
In de jaren '80 van voorgaande eeuw kocht ik een platencassette (4 lp's), waarvan ik 3 stuks minder interessant vond ; maar één lp echt boeiend.
Helaas is die cassette / zijn die lp's op één of andere manier weg. Wellicht in een forse opruimwoede verkeerdelijk met iemand meegegeven.
Ik wil echter graag die ene LP....met 'Gedichten van Paul Van Ostaeijen ' ; vergezeld van elektronische muziek , terugvinden.
Ik herinner mij de naam van de voordrachtkunstenaar niet meer ; noch de naam van de componist....wél dat 'Bezette stad' en 'Melopee' op de plaat stonden.
De cassette zelf was fel rood en werd voor één of andere speciale gelegenheid in omloop gebracht.
Ik weet het....het zijn zeer summiere gegevens....maar misschien herinnert iemand zich de prachtige versie van 'Bezette stad'...
Of misschien weet iemand waar ik hier verder kan naar zoeken ?
(internet ; bibliotheek ; cebedem gecheckt )

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

23 feb 2017, 07:41

Internet: Van Ostaijen bezette stad YouTube

Levert dat en veel meer.

Niet Ostaeijen
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

24 feb 2017, 08:28

alfa

Je kan het ook eens proberen bij het Brussels Philharmonic, het voormalig philharmonisch orkest van wat toen nog de BRT was, daar hield men zich al wel eens meer bezig met moderne hedendaagse muziek. Misschien kan er daar iemand je vraag oplossen, hieronder de linken van het Brussels Philharmonic.

http://www.brusselsphilharmonic.be/home/

http://www.brusselsphilharmonic.be/contact/

Opa Brombeer
alfa

25 feb 2017, 05:33

Dankuwel voor de tips !

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

04 apr 2017, 22:13

Hedendaagse klassiek muziek is een beetje een contradictie, maar de term wordt veel gebruikt, alhoewel ik hedendaagse ernstige muziek wat beter klinken vind.

Even op you tube gezocht, bij de clip van Bezette Stad hoorde ik meer een soort experimentele muziek, dat is weer een heel aparte soort.

Aan de studie dienst van de Artesis hogeschool in Antwerpen, het vroegere Conservatorium kan je ook specifieke muziekvragen stellen . Zij hebben een immens archief van al wat er ooit in Vlaanderen is gecomponeerd.