geen signaal op tv-scherm

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

26 feb 2017, 15:13

Krijg op tv-scherm steeds de melding "geen signaal, controleer stroomtoevoer, kabelverbindingen en bron selectie"

Heb de kabels van tv en digibox a uitgetrokken en terug gezet maar dit verandert niets.

Wat kan ik nu nog doen, telenetdiensten kan ik vandaag niet bereiken

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

26 feb 2017, 17:20

Heb juist hetzelfde gehad in december 2016.

Tussen de digicorder/digibox en de TV zijn er 1 of 2 kabels. (hier 2).
* Digitaal, een HDMI kabel = digitale TV.
* Analoog, een coax kabel = TV zien zoals vroeger.

Er was ook een Scart-kabel (met een 20-tal pinnen) tussen de digicorder/digibox en de TV. Die is niet nodig en heb die verwijderd.

digicorder/digibox en TV hebben een eigen elektriciteitskabel.

* * * * *

Op de digicorder/digibox komt de kabel binnen van Telenet.
Hier steekt die kabel (laten maken conform Telenet) in een doos in de muur. Ik heb die kabel vervangen door een gewone coax kabel, zelfde resultaat.

* * * * *

Dan heb ik 2 zaken gedaan.
* De digicorder gaan omwisselen bij een Telenet winkel. Dat is € 0. (Getelefoneerd naar Telenet om een E-mail papier te krijgen om de digicorder box te verwisselen). Het veranderde niets.
* een signaal meter gekocht, en gemeten aan de doos in de muur waar de Telenet kabel in de living kwam. Oeps, signaal is 0 % in plaats van 100 %.

En dan naar de modem (op de zolder).
Daar stonden 4 versterkers achter mekaar op de modem. Een voor een TV in de keuken, een voor een TV in de slaapkamer, en twee voor twee TV toestellen in de living. (dat is van iemand die hier vroeger gewoond heeft)
De kabels van de vier versterkers eruit genomen, en een voor een terug erin gestoken in de eerste versterker. Met de vierde kabel op de eerste versterker was het signaal 100 %. .

Probleem opgelost.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.