Ben ik onvoorzichtig geweest?-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2017, 14:56

abbs schreef:Hallo,

Mijn vraag is, is dit nooit geweest en wat voor office pakket heb je?
Abbs, tamelijk recent, deze maand aangekocht en in gebruik genomen, en dit was nog niet opgevallen, behalve na mijn avontuur op geïnfesteerd terrein ...
Afbeelding
Lode, misschien kan ik die niet laten herstellen omdat dit geen Pro uitvoering is.

Verhaegen, ik heb wel een toepassing waarin verschillende macro's opgenomen zijn, dat is een toepassing in Excel die ik reeds meerdere jaren in gebruik heb, en die ik van mijn Windows8.1 meegenomen heb, ik moet wel er aan toevoegen dat ik daar met een Office 2007 gewerkt heb.

Maar ik denk het hierbij te laten, zou ik het probleem nogmaals ondervinden, dan zal ik mij nog eens melden.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

27 feb 2017, 14:58

@ Danny,

Eerst op wijzigen en dan op volgend scherm herstellen.
Maar als ge er geen last van hebt ...
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2017, 15:19

Lode
Afbeelding
Het gaat hier om een on line aangekocht exemplaar, daarom waarschijnlijk een ander scherm.

Maar zoals je zegt, ik zal het voorlopig zo houden, met deze "reddingsboei in de kast".

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

27 feb 2017, 15:20

OK Danny,
groeten
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 mar 2017, 20:37

Hellokes, ik geloof dat er toch iets mis is met mijn PC, ik heb sinds mijn laatste antwoord hier, enkele malen gebruik gemaakt van Word, en daarbij zeker 2 maal moeten ervaren dat het programma niet wil starten, er wordt dan naar een oplossing gezocht, en kan ik eindelijk alles herstarten.

Maar ik vond dat dit toch geen blijvende oplossing kan zijn, en daarom heb ik de laatste raad van Lode willen gebruiken, weliswaar, door gebruik te maken van internet.

Wel, na ongeveer 3/4 uur bleef de muisaanwijzer nog steeds onbeweeglijk staan zoals hieronder te zien is
Afbeelding
Ik heb dan maar gebruik gemaakt van de afbreekknop (boven rechts op de X), en moet nu volgend vaststellen:
- Door dat afbreken van de herstelling komt alles in de balk onderaan, maar wordt niet af gesloten.
- Ik kan geen gebruik meer maken van Word en Excel (de andere heb ik niet geprobeerd)

Ik heb wel mijn gedownloaded installatie bestand staan, bestand dat ik bij de aankoop heb kunnen downloaden.
Afbeelding

Graag raad hierover waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 mar 2017, 20:47

Hallo Danny,

Je had geduld moeten hebben het kan soms uren duren voor het herstellen klaar was. Maar daar heb je nu niks meer aan, office is nu goed beschadigt.
Het beste kan je office geheel verwijderen (neem er de tijd voor) na het verwijderen herstart je je pc en daarna kan je hem opnieuw installeren.
Zorg wel dat je ook je licentie code bij de hand heb.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 mar 2017, 21:16

Hey Abbs (de reddende engel :wink: ), ik geloof dat ze bij Microsoft eens het verschil moeten maken tussen verschillende uren, en enkele ogenblikken zoals daar te lezen staat.

Op de werkbalk staat nog steeds het volgende te zien
Afbeelding
En als ik daarop klik, dan bekom ik opnieuw dat eerste beeld (waar te lezen staat dat het nog enkele ogenblikken gaat duren).

Zal dit ook weg zijn na het volledige verwijderen van Office, of weet jij daar geen antwoord op.

Betreffende die licentie code, die staat in die txt file, en samen met die twee andere bestanden op een uitwendige HD.

Ter info, ik heb anders ook nog een backup van 01/03/2017

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 mar 2017, 21:30

Hallo,

Klik met je rechtermuis knop op de start knop > klik Taakbeheer
Tabblad Processen zie je onder "Toepassingen" Office staan klik die aan en klik vervolgens rechts onderin op "Beëindigen".

Herstart je pc en verwijder office, doe tijdens het verwijderen niks met je pc.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 mar 2017, 21:39

Abbs, heeft iemand je reeds voorgedragen voor ergens een standbeeld?

Taakbeheer is uitgevoerd, en ook dat "ding" onderaan in de taakbalk is verdwenen.

Ga nu de rest uitvoeren, maar misschien hoor je van mij pas morgen :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 mar 2017, 21:43

Danny. schreef:Abbs, heeft iemand je reeds voorgedragen voor ergens een standbeeld?

Ga nu de rest uitvoeren, maar misschien hoor je van mij pas morgen :wink:
Bedankt we zijn nog een plek aan het zoeken :lol:
Neem er de tijd voor en ik hoor van je.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 mar 2017, 22:27

Abbs, ik ben er eventjes terug.

Verwijdering is gebeurd, maar dit gebeurd wel op de achtergrond, wat zeer verwarrend is.

Nu kreeg ik de melding dat Office verwijderd is, en dat ik best de computer terug zou opstarten om alle resten te verwijderen, wat ik ook gedaan heb.

Nu staan onderaan die snelkoppelingen van enkele van de onderdelen daar nog steeds te blinken, en bij het aanklikken ervan verschiet ik mij toch een bult, ik krijg volgend beeld
Afbeelding
Blijkbaar is office nog steeds op de PC te vinden, of begrijp ik dit verkeerd?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 mar 2017, 09:06

Abbs, aanvullend aan mijn vorige posting:
- Ik kan nog steeds Excel bestanden openen, wel krijg ik de melding dat niet alle functies beschikbaar zijn
- Kan dit afhankelijk zijn van het feit dat de Office 365 die op dit toestel bij levering te vinden was, daar nog tussen de programma's te vinden staat?
Afbeelding
- Noteer de datum, ik heb vandaag 06/03/2017 een van mijn vroegere bestanden geopend, in mijn vroegere posting was een andere datum te zien.
- Installeer ik Office 2017 met die EXE file die ik uit dat MSI bestand gehaald heb, of ga ik via dat account bevestigen (zichtbaar in mijn vorige posting)?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

06 mar 2017, 12:29

Danny. schreef:Abbs, aanvullend aan mijn vorige posting:
- Ik kan nog steeds Excel bestanden openen, wel krijg ik de melding dat niet alle functies beschikbaar zijn
- Kan dit afhankelijk zijn van het feit dat de Office 365 die op dit toestel bij levering te vinden was, daar nog tussen de programma's te vinden staat?
Dit kom zoals je zelf al ontdekt heb door Office 365.
- Installeer ik Office 2017 met die EXE file die ik uit dat MSI bestand gehaald heb, of ga ik via dat account bevestigen (zichtbaar in mijn vorige posting)?
Niet office via het account bevestigen, je moet het exe bestand van je gekochte Office 2017 gebruiken en de stappen volgen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 mar 2017, 09:56

Hey Abbs, de Office is geïnstalleerd.

Maar wat er hier zoal van kemels verschoten werd :oops:

- Het is geen Office 2017, maar een Office 2016
- Wat ik hier hoger heb laten zien van exe bestanden, is wel niet van Office, maar van Acronis :wink:

Wat eigenaardig is dat bij levering op deze PC de Office 365 staat, maar ik heb een Office aangekocht, wel, vandaag staat in de geïnstalleerde programma's het volgende
Afbeelding
Noteer de datum, beiden van vandaag :roll:

Maar goed, eind goed, al goed zou ik zeggen.

Abbs, bedankt, en laat iets weten betreffende dat standbeeld :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

07 mar 2017, 10:01

Hallo,

Mooi dat alles weer goed werkt veel pc plezier :D
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)