Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

thermostatische kranen en meters verbruik verwarming

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Recht Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
inina

BerichtGeplaatst: Vr 10 Maa 2017, 10:02    Onderwerp: thermostatische kranen en meters verbruik verwarming Reageer met quote

Beste forumleden

In een mede-eigendom met 15 kavels gebouwd in de jaren 1950- 1960 werd de verwarming uitgevoerd met mazout en de kostenafrekeningen voor de verwarming wordt bepaald volgens de aandelen van de basisakte en de statuten opmerking er zijn geen thermostatische kranen in de appartementen.

Er zijn mede-eigenaars die vinden dat dit niet eerlijk is omdat zij proberen te besparen en anderen er maar op los stoken, bepaalde eigenaars zouden willen dat er minstens thermostatische kranen zouden geplaatst worden en eventueel ook electronische metertjes die het verbruik kunnen meten.

Dit voorstel heeft tot op heden de meerderheid nog niet gehaald op een AV VME omdat men is bang van de kostprijs.

Is er iemand onder jullie die weet of er eventueel een wetsvoorstel op komst is ofwel dat er al iets beslist is in het kader van energiebeperkende maatregelen om deze zaak verplicht te maken in appartementsgebouwen ??

Dank bij voorbaat, graag informatie aangezien er binnenkort een AV gepland is in het gebouw.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pastoor

BerichtGeplaatst: Di 14 Maa 2017, 7:16    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.energiesparen.be/

Er is/was energie sparen, met belastingvermindering als gevolg.
Koop enkele thermostaten en vraag de factuur.
De factuur mee leveren met de belastingaangifte.
Of dat vandaag nog kan, betwijfel ik, zie die site.

Maar geen verplichting om thermostatische kranen te plaatsen.
Maar geen verplichting om elektrische meters te plaatsen.

Lees ook eens (is het nuttig).
quimmo, kosten verwarming meters

Jockey

BerichtGeplaatst: Zo 26 Maa 2017, 13:54    Onderwerp: Re: thermostatische kranen en meters verbruik verwarming Reageer met quote

Tja Inina,thermostatische kranen brengen voor dit probleem ook geen oplossing. Als 'zij er maar op los stoken' zoals je beweert,en ik grif geloof hoor,dan draaien zij hun thermostaat toch gewoon op maximum en hun hoge verbruik blijft aanhouden... Ik dènk dat caloriemetertjes plaatsen de beste oplossing gaat zijn alhoewel dat daar ook fraude mee mogelijk is. Naar verluid hangt men daar vochtige doekjes op en dat zou de meting beïnvloeden... Mijn gedacht kunnen jullie met jullie VME met een tweederde meerderheid stemmen of dit ingevoerd wordt of niet. (Zeg het me als ik verkeerd ben.) Succes!

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Recht Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: