Het eeuwige geluk niet gevonden

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

18 mar 2017, 12:15

We zijn vol stress aan het werk, sloven ons uit en doen ons uiterste best. Maar als onze plaats leeg zou zijn, zou de zon evengoed opgaan. Misschien zien we vanuit ons oogpunt hoe we ons omhoog gewerkt hebben en een zekere welvaart hebben bereikt. Van een afstand hebben we echter de ware voldoening en het eeuwige geluk niet gevonden.
Hoe vindt je dan het eeuwige geluk? Is het alleen door te werken? Of de wereld zoveel mogelijk proberen te verbeteren in je uppie? :roll:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Gast

18 mar 2017, 20:27

"Eeuwig geluk", wat is dat voor iets?

Als je de up's en down's van het aardse leven aankunt dan vind ik dat je een gelukkig mens bent.

"Eeuwig", vind dat een akelig woord...

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 mar 2017, 00:03

Weet je nog hoe de ouderen van dagen ( in de jaren vietig ) het uitdrukten ??

"" Als je vlees, kaas en brood op je plank hebt en je kunt aan eenieder het "" zijn "" geven , dan pas zeide gij ene gelakkige mins .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 mar 2017, 11:03

*leah* schreef:"Eeuwig geluk", wat is dat voor iets?

Als je de up's en down's van het aardse leven aankunt dan vind ik dat je een gelukkig mens bent.

"Eeuwig", vind dat een akelig woord...
Ik zou het nog enigzins anders verwoorden Leah.
Je bent dan een tevreden mens.
Eeuwig geluk bestaat natuurlijk niet, omdat we maar een korte tijd op deze aardkloot verblijven.
Bovendien is echt geluk maar telkens een kortdurende belevenis, die boven andere gevoelens uitsteekt.
Blijvend geluk zou immers ook maar heel gewoontjes zijn.
Wat erger is : een groot deel van de aardbewoners voeren heel hun leven een bittere strijd om al gewoon in leven te blijven wegens gebrek aan het broodnodige .
Op die manier kunnen wel zeggen : dat geluk hebben wij, maar is van een andere soort dan Eliana bedoelt.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 mar 2017, 19:24

eliana schreef:We zijn vol stress aan het werk, sloven ons uit en doen ons uiterste best. Maar als onze plaats leeg zou zijn, zou de zon evengoed opgaan. Misschien zien we vanuit ons oogpunt hoe we ons omhoog gewerkt hebben en een zekere welvaart hebben bereikt. Van een afstand hebben we echter de ware voldoening en het eeuwige geluk niet gevonden.
Hoe vindt je dan het eeuwige geluk? Is het alleen door te werken? Of de wereld zoveel mogelijk proberen te verbeteren in je uppie? :roll:


Johannes De Heer , formuleerde het zo in één van zijn liederen :"Eén leven slechts , één leven hier beneden ,
Eén leven slechts , en dat gaat ras voorbij " .
Dus EEUWIG geluk , kan al moeilijk hier op deez aarde , maar wél als de overgang na dit leven , een gelukkige thuiskomst wordt in Gods eeuwig Vaderhuis !
Maar om dat te bereiken , is het nodig om de Schepper te eren , goed te zijn voor de medemens , de minste te willen zijn zoals Jezus dat deed , liefdevol te zijn , geduldig en verdraagzaam , ja alles te zijn wat eerlijk en waardig is .
Dan zullen we echt wel het eeuwige geluk gevonden hebben !
Gemakkelijk is dat niet maar wel de moeite waard !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

20 mar 2017, 20:10

Een héél ingewikkeld gegeven ja !
Niets is eeuwig, we zijn hier maar tijdelijk en als we een beetje mazzel(geluk) kunnen hebben (een breed gegeven), dan kunnen we tevreden zijn.

Het leven is een "mijnenveld" en je hebt vaak een grote portie geluk nodig.... liefhebben en bemind worden is ons eeuwig streven.....

Eeuwig geluk wat is dat eigenlijk, snap het plaatje niet hoor ???!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

20 mar 2017, 20:36

Een tevreden mens is voor mij een gelukkig mens.

Eeuwig samen zijn met miljoenen anderen in een vaderhuis zonder moeder, dat is een regelrechte nachtmerrie, voor mij dan toch.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 mar 2017, 22:36

Ik herinner me nog in het lager middelbaar hoe een een godsdienstleraar de eeuwigheid probeerde te benaderen . Overheerlijke man en dees is me altiijd bij gebleven .

Hij zeide toen;

Je weet hoe lang een seconde duurt en je weet hoelang dat tweeduizend jaar is . Stel je dan al het gesteente voor op dees aarde ; huizen, bergen op de aarde en in de zeeen van de aarde . Verbeeld je dan dat er een klein vogeltje om de tweeduizend jaar gedurende een seconde zijn snaveltje komt scherpen aan al dit gesteente . Enne als dat allemaal afgesleten door zijn bekje ... dienne "" tijd "" , hawel zolang duurt de eeuwigheid .

Is me steeds bijgebleven . Vreemd, niet ?

werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 mar 2017, 15:11

*leah* schreef:Een tevreden mens is voor mij een gelukkig mens.

Eeuwig samen zijn met miljoenen anderen in een vaderhuis zonder moeder, dat is een regelrechte nachtmerrie, voor mij dan toch.


Klopt Leah , een tevreden mens is een gelukkig mens !
Volgens de Bijbel zijn we in de hemel net als de engelen , we kennen elkaar maar er zijn geen familiebanden meer . We zijn elk een eigen persoonlijkheid , en één grote familie ! Daar kan nooit meer pijn of verdriet zijn , alleen liefde voor elkaar en voor de Machtige God .
Maar dat kunnen we ons hier maar moeilijk voorstellen , daar zullen we toch nog even moeten op wachten !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

24 mar 2017, 13:59

ebenhaezer schreef:
*leah* schreef:Een tevreden mens is voor mij een gelukkig mens.

Eeuwig samen zijn met miljoenen anderen in een vaderhuis zonder moeder, dat is een regelrechte nachtmerrie, voor mij dan toch.


Klopt Leah , een tevreden mens is een gelukkig mens !
Volgens de Bijbel zijn we in de hemel net als de engelen , we kennen elkaar maar er zijn geen familiebanden meer . We zijn elk een eigen persoonlijkheid , en één grote familie ! Daar kan nooit meer pijn of verdriet zijn , alleen liefde voor elkaar en voor de Machtige God .
Maar dat kunnen we ons hier maar moeilijk voorstellen , daar zullen we toch nog even moeten op wachten !
Amen.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

24 mar 2017, 14:02

Reini schreef:
*leah* schreef:"Eeuwig geluk", wat is dat voor iets?

Als je de up's en down's van het aardse leven aankunt dan vind ik dat je een gelukkig mens bent.

"Eeuwig", vind dat een akelig woord...
Ik zou het nog enigzins anders verwoorden Leah.
Je bent dan een tevreden mens.
Eeuwig geluk bestaat natuurlijk niet, omdat we maar een korte tijd op deze aardkloot verblijven.
Bovendien is echt geluk maar telkens een kortdurende belevenis, die boven andere gevoelens uitsteekt.
Blijvend geluk zou immers ook maar heel gewoontjes zijn.
Wat erger is : een groot deel van de aardbewoners voeren heel hun leven een bittere strijd om al gewoon in leven te blijven wegens gebrek aan het broodnodige .
Op die manier kunnen wel zeggen : dat geluk hebben wij, maar is van een andere soort dan Eliana bedoelt.
Aardse geluk en hemelse geluk is niet het zelfde. Dankjewel
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

24 mar 2017, 15:24

eliana schreef:
Reini schreef:
*leah* schreef:"Eeuwig geluk", wat is dat voor iets?

Als je de up's en down's van het aardse leven aankunt dan vind ik dat je een gelukkig mens bent.

"Eeuwig", vind dat een akelig woord...
Ik zou het nog enigzins anders verwoorden Leah.
Je bent dan een tevreden mens.
Eeuwig geluk bestaat natuurlijk niet, omdat we maar een korte tijd op deze aardkloot verblijven.
Bovendien is echt geluk maar telkens een kortdurende belevenis, die boven andere gevoelens uitsteekt.
Blijvend geluk zou immers ook maar heel gewoontjes zijn.
Wat erger is : een groot deel van de aardbewoners voeren heel hun leven een bittere strijd om al gewoon in leven te blijven wegens gebrek aan het broodnodige .
Op die manier kunnen wel zeggen : dat geluk hebben wij, maar is van een andere soort dan Eliana bedoelt.
Aardse geluk en hemelse geluk is niet het zelfde. Dankjewel
Sorry Eliane... maar snap effe niet wat je bedoelt met "hemelse" geluk??
Moet wel de moeite zijn volgens jou ????
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

25 mar 2017, 14:09

Klaartje schreef:
eliana schreef:
Reini schreef:
*leah* schreef:"Eeuwig geluk", wat is dat voor iets?

Als je de up's en down's van het aardse leven aankunt dan vind ik dat je een gelukkig mens bent.

"Eeuwig", vind dat een akelig woord...
Ik zou het nog enigzins anders verwoorden Leah.
Je bent dan een tevreden mens.
Eeuwig geluk bestaat natuurlijk niet, omdat we maar een korte tijd op deze aardkloot verblijven.
Bovendien is echt geluk maar telkens een kortdurende belevenis, die boven andere gevoelens uitsteekt.
Blijvend geluk zou immers ook maar heel gewoontjes zijn.
Wat erger is : een groot deel van de aardbewoners voeren heel hun leven een bittere strijd om al gewoon in leven te blijven wegens gebrek aan het broodnodige .
Op die manier kunnen wel zeggen : dat geluk hebben wij, maar is van een andere soort dan Eliana bedoelt.
Aardse geluk en hemelse geluk is niet het zelfde. Dankjewel
Sorry Eliane... maar snap effe niet wat je bedoelt met "hemelse" geluk??
Moet wel de moeite zijn volgens jou ????


Is ook écht de moeite waard hoor Klaartje ! Hemels geluk is daarom WAAR GELUK , ten eersten omdat daar geen zonde meer aanwezig is , dààr is het heilig domein van Schepper God en zijn Zoon Jezus christus !
Maar vooral ook omdat allen die daar zijn , tottaal nieuw zullen zijn ( 1 Cor. 15 : 52 - 53 ) , net zoals Jezus na zijn opstanding !
Wie zou dat niet willen ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

25 mar 2017, 18:17

ebenhaezer schreef:Hemels geluk is daarom WAAR GELUK , ten eersten omdat daar geen zonde meer aanwezig is , dààr is het heilig domein van Schepper God en zijn Zoon Jezus christus !
Maar vooral ook omdat allen die daar zijn , tottaal nieuw zullen zijn ( 1 Cor. 15 : 52 - 53 ) , net zoals Jezus na zijn opstanding !
Wie zou dat niet willen ?
Jij zit er werkelijk op te wachten he ebenhaezer!? :roll:

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

25 mar 2017, 19:20

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:Hemels geluk is daarom WAAR GELUK , ten eersten omdat daar geen zonde meer aanwezig is , dààr is het heilig domein van Schepper God en zijn Zoon Jezus christus !
Maar vooral ook omdat allen die daar zijn , tottaal nieuw zullen zijn ( 1 Cor. 15 : 52 - 53 ) , net zoals Jezus na zijn opstanding !
Wie zou dat niet willen ?
Jij zit er werkelijk op te wachten he ebenhaezer!? :roll:
Tja als we overleden zijn dan weten we van niets meer, is dat het eeuwig geluk dan? Ik zit er voorlopig nog niet op te wachten ..... :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez