Het eeuwige geluk niet gevonden

hier is plaats voor alle wereldreligies

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 mar 2017, 20:24

Klaartje schreef:
Tja als we overleden zijn dan weten we van niets meer, is dat het eeuwig geluk dan? Ik zit er voorlopig nog niet op te wachten ..... :(
correctie, dan weten we niets meer van ons huidig leven op deze aarde.
Omdat we dan verder leven in een andere dimensie.
Mogelijks in een ander universum, waarvan wetenschappers zeggen dat het onmogelijk is om van hieruit contact mee te hebben.
Ondank is 's werelds loon
Gast

26 mar 2017, 20:46

Ik wil toch eerst een jaar of 100 slapen hoor MD, zo direct in een andere dimensie springen zonder te rusten, dat lijkt me heel vermoeiend.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 mar 2017, 23:19

Ik herinner mij nog een tekst in een goud omrand kadertje :

"" Het paradijs op aarde ,

wordt in den echt gevonden ( huwelijk ...? )

als Liefde houdt,

man en vrouw met elkaar verbonden .""

In verband met de theorie van de eeuwigheid hierboven , gaan misschien veel deelnemers van het forum beweren van ;

zo een piettevogelke kan toch niet zwemmen, hé, come on hé ...

Duikersgerief zoals zware zuurstofflessen kan dat veugelke natuurlijk niet dragen , maarre we kunnen het wel een snorkeltje aandoen .... :lol: :lol:

werewoef
AMEN en AUM

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 mar 2017, 01:32

*leah* schreef:Ik wil toch eerst een jaar of 100 slapen hoor MD, zo direct in een andere dimensie springen zonder te rusten, dat lijkt me heel vermoeiend.
Geen nood leah, ge zult niet hoeven uit te rusten.
Als ge een goed mens zijt geweest, en een zeker niveau van goddelijkheid hebt bereikt, is het een zieleleven, een energie waarin we overgaan, geen lichamelijk leven.
Dat hebben we hier al gehad.
Als ge nog dingen te leren hebt, zult ge terug incarneren.
Vermits ge dan terug van nul begint, een vrucht in de baarmoeder, zult ge dan ook terug uitgerust zijn.
Ondank is 's werelds loon

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

27 mar 2017, 08:49

maior domus schreef:
Klaartje schreef:
Tja als we overleden zijn dan weten we van niets meer, is dat het eeuwig geluk dan? Ik zit er voorlopig nog niet op te wachten ..... :(
correctie, dan weten we niets meer van ons huidig leven op deze aarde.
Omdat we dan verder leven in een andere dimensie.
Mogelijks in een ander universum, waarvan wetenschappers zeggen dat het onmogelijk is om van hieruit contact mee te hebben.


Fantasie moet kunnen hé.... wishful thinking , zeggen ze in het engels !
Laatst gewijzigd door Klaartje op 27 mar 2017, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

27 mar 2017, 08:50

*leah* schreef:Ik wil toch eerst een jaar of 100 slapen hoor MD, zo direct in een andere dimensie springen zonder te rusten, dat lijkt me heel vermoeiend.
:D :D
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 mar 2017, 20:33

"Omdat we dan verder leven in een andere dimensie. "
" Als ge nog dingen te leren hebt, zult ge terug incarneren. "

a.Incarneer je dan in die andere dimensie?
b.Hoe kan je overigens incarneren linken aan een christelijk geloof - incarnatie is binnen de christelijke theologie enkel weggelegd voor god die daarin een menselijke gedaante aanneemt. Zijn we dan allemaal god?
c. Of gaat het hier over het hindoeïsme, jainisme of zo ?- die geloven allemaal in een vorm van incarnatie.
d.Of gaat het hier om een particuliere religieuze bricolage?

Kom, verlicht mij.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 mar 2017, 16:11

frits1955 schreef:"Omdat we dan verder leven in een andere dimensie. "
" Als ge nog dingen te leren hebt, zult ge terug incarneren. "

a.Incarneer je dan in die andere dimensie?
b.Hoe kan je overigens incarneren linken aan een christelijk geloof - incarnatie is binnen de christelijke theologie enkel weggelegd voor god die daarin een menselijke gedaante aanneemt. Zijn we dan allemaal god?
c. Of gaat het hier over het hindoeïsme, jainisme of zo ?- die geloven allemaal in een vorm van incarnatie.
d.Of gaat het hier om een particuliere religieuze bricolage?

Kom, verlicht mij.
a. Mogelijks wel ja. Maar dat is niet te weten omdat er geen contact mogelijk is doorheen de verschillende dimensies. Daarom weten we ook niet of er een tweelingheelal of zelfs een multiversum bestaat.
b. Dat is niet te linken. Ik heb ook niet gezegd dat ik volbloed Christen ben. Ik heb Christelijke roots en Christelijke sympathieën.
We zijn allemaal goddelijk.
c. Het gaat bij mij eerder over taoisme
d. Maar het is vooral mijn persoonlijke geloof.
Ja, een particuliere religieuze bricolage zoals ge het smalend noemt.
Maar dat is niet verboden en daar is ook niks mis mee. :wink:
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

30 mar 2017, 00:04

"zoals ge het smalend noemt. "

Gewoon een simpele bedenking - je hoeft daar geen waardebepaling aan vast te knopen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 mar 2017, 05:56

frits1955 schreef: Gewoon een simpele bedenking - je hoeft daar geen waardebepaling aan vast te knopen.
OK 8)
Ondank is 's werelds loon

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

30 mar 2017, 10:28

Uw persoonlijke geloof , M Domus , is dus een middel om de dood te overstijgen, u wil niet eeuwig dood zijn.
Wat is daar eigenlijk mis mee, met eeuwig dood zijn ?
Als men incarneert, wordt er immers nooit iets herinnerd uit een vorig leven, het zou lijken als een nieuw (wat het uiteraard is).
Wij werden geboren uit onze ouders, leven een tijd in goede of slechte omstandigheden, en sterven dan.
Is daar iets mis mee ?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

30 mar 2017, 11:08

Dit topic lanceert twee onbevattelijke concepten,: 'eeuwigheid' en 'geluk'.
Geen van beide lijkt mij rationeel te benaderen.
Beiden zijn "etiketten" die wij, denkende mensen, plegen te plakken op fenomenen die we mentaal niet kunnen bevatten.
Vermits in ons waarnemingsvermogen alles relatief is, -meestal trouwens verwijzend naar onszelf als maatstaf-, zijn deze elementen voor ons onmeetbaar en dus ook niet zinvol bespreekbaar. We hebben immers allemaal een eigen maateenheid om die begrippen te bepalen. Hoogstens zouden wij het eens kunnen worden over een, hoe dan ook, onvolmaakte bepaling van eeuwig geluk. Dat ligt hier echter niet meteen voor de hand. Gevolg is, dat deze discussie een debat wordt over het geslacht der engelen.
Mogelijk is het omzetten van het hier besproken "geluk" naar een andere cultuur, al een middel om wat meer duidelijkheid te scheppen. Het Frans vertaalt "geluk" als "chance" maar ook als "bonheur". Doch ook in een andere cultuur blijven die termen relatief tot onze eigen subjectieve beleving ervan.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

30 mar 2017, 12:59

Al maar goed dat er hier ook nog nuchtere zielen zijn die met de 2 voetjes op de grond staan, de verbeelding van velen is vaak grenzeloos....
wat zijn wij mensen toch rare wezens hé :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 mar 2017, 13:25

Reini schreef:Uw persoonlijke geloof , M Domus , is dus een middel om de dood te overstijgen, u wil niet eeuwig dood zijn.
Wat is daar eigenlijk mis mee, met eeuwig dood zijn ?
Als men incarneert, wordt er immers nooit iets herinnerd uit een vorig leven, het zou lijken als een nieuw (wat het uiteraard is).
Natuurlijk wil ik niet eeuwig dood zijn, en dat zal ook niet gebeuren.
Men reïncarneert immers zoveel als nodig om een goddelijke staat te bereiken.
Bij elke reïncarnatie heeft men lessen te leren.
Tenslotte zal men één worden met het goddelijke en zal van elkeen de ziel (niet het lichaam) eeuwig leven.

Dat is het principe van de reïncarnatie volgens verschillende religies.
En daar geloof ik in.
Alhoewel ik als geboren Christen soms wel twijfel of we eens overleden, blijven slapen tot men ons bij de eindtijd wakker maakt om dan over ons te oordelen.
Maar dat scenario lijkt mij fantasierijker en dus ongeloofwaardiger dan het idee van reïncarnatie.
De reïncarnatie sluit meer aan bij wat bepaalde wetenschappers ervan denken, namelijk dat we uit materie en energie bestaan en dat de energie niet verloren gaat als we dood zijn, maar als een entiteit verder bestaat.
Ondank is 's werelds loon