Kan externe harde schijf niet afspelen op tv

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

nonno
Lid geworden op: 11 nov 2002, 11:56

19 mar 2017, 08:24

Ik had een aantal oude videobanden laten omzetten, vooraleer ze de geet zouden geven. Ik on die nog wel spelen op mijn videorecorder , maar had schrik dat ze het op de een of andere dag zouden begeven. Daarom al mijn oude banden laten overzetten op een externe harde schijf.
Gisteren wilden we onze oude beelden eens bekijken op onze Philips Led TV. De externe harde schif aangesloten op tv (via usb-poort) maar...
de tv laat wel de inhoud van de harde schif zien, met de titels van de diverse video's (titels als Ecuador, China, Combodja enz..) maar ik krijg geen beelden te zien, ik kan ze wel bekijken op mijn pc maar de bedoeling is dat ze op tv kunnen bekeken worden op groter scherm.
Ik ben hier een leek in, en daarom vraag ik hulp : wat doe ik verkeerd?
Op mijn harde schrijft staat er achter elke video AVI. Ik veronderstel dat dit een systeem is.
Kan iemand ons helpen?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

19 mar 2017, 10:00

Nonno, wat ik denk, en dat moet je zelf weten te achterhalen, kan jouw TV wel AVI (een vorm van video) aan?

Kojk eens in de handleiding of dit geen MP.. of iets dergelijks moet zijn.

Zie eens hier http://ikwilvisualiseren.be/bestandstypes.html

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

19 mar 2017, 10:47

Het vervelende aan avi is dat het een containerformaat is.In een avi container kan men ongeveer alle mogelijke videocoderingen verstoppen. Met het programma mediainfo kan men achterhalen welke videcodering gebruikt is.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019