cd/dvd brander

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

12 apr 2017, 07:17

Gelet op dit topic , heb ik een gelijkaardig probleem, nl. in een desktop steekt een gewone cd/dvd speler, maar blijkt geen brander te zijn.

Muziek rippen lukt daar ook niet mee en ik zou die speler willen vervangen door een volwaardige cd/dvd speler/brander.

Zijn daar speciale zaken waar ik vooral moet op leten bij zelf plaatsen ?
Zijn die maten/afmetingen van die toestellen allemaal universeel of toch weer niet ?

Bedankt voor wat info. :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 apr 2017, 08:40

Eerlijk gezegd kan ik dat niet geloven, wat is het merkl/type van die PC? Is dat origineel zo geleverd?
En rippen zou ook met een speler moeten lukken, er is dus iets anders aan de hand vrees ik.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 apr 2017, 09:13

die inbouwtoestellen zijn universeel
passen in elke descktop
is niks moeilijks aan


moet der gewoon een een gekochte muziek cd mee afspelen
maar zien dat de codecs geinstaleerd staan
maar ik weet niet of ge gekochte cd's kunt rippen hoor
http://winampnederlands.nl/muziek-en-video/cd-opslaan/
http://www.lp-naar-cd.com/cd-rippen-met ... er-10.html

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

12 apr 2017, 17:53

verhaegen schreef : "maar ik weet niet of ge gekochte cd's kunt rippen hoor "
gekochte cd's rippen gaat wel degelijk. Ik doe dat mijn al mijn cd's , dan kan ik er een selectie uit maken en bijplaatsen op een usb-stick; Die kan ik dan afspelen op mijn draagbare radio ( als ik bezig ben in tuin of op terras) of op mijn autoradio of ... ( de puntjes staan voor andere mogelijkheden )

Ik gebruik windows 7 met de daarbij horende Windows Media Player

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 apr 2017, 18:10

goed om horen
want ik ben onkundig .... op het gebied van muziek en spelletjes
dat is niet mijn dada

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

14 apr 2017, 03:08

hviaene schreef:Eerlijk gezegd kan ik dat niet geloven, wat is het merkl/type van die PC? Is dat origineel zo geleverd?
En rippen zou ook met een speler moeten lukken, er is dus iets anders aan de hand vrees ik.
Het betreft een tower HP 6200 2de generatie i3 met 500 GB HDD en 240 GB SDD en 8 GB RAM.
Op de omschrijving/faktuur staat wel degelijk vermeld "DVD/RW", dus moet normaal alles lukken met deze lezer/brander.
Zoals je aangeeft, zal er waarschijnlijk hardwarematig wel iets aan de hand zijn. Ik laat dat best maar eens over aan de technieker in de winkel.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

14 apr 2017, 03:12

flupke2 schreef:verhaegen schreef : "maar ik weet niet of ge gekochte cd's kunt rippen hoor "
gekochte cd's rippen gaat wel degelijk. Ik doe dat mijn al mijn cd's , dan kan ik er een selectie uit maken en bijplaatsen op een usb-stick; Die kan ik dan afspelen op mijn draagbare radio ( als ik bezig ben in tuin of op terras) of op mijn autoradio of ... ( de puntjes staan voor andere mogelijkheden )
Ik gebruik windows 7 met de daarbij horende Windows Media Player
Klopt. Ik amuseer mij al jaren met muziek van allerlei slag te rippen. Er opent zich een nieuwe muziekwereld als je bvb. naar een bibliotheek gaat met doorgaans een enorme variatie in alle genres.
Naast natuurlijk Windows Mediaplayer, zijn er een zeer groot aantal gratis ripper programma's beschikbaar om te downloaden.
Zoals flupke2 aangeeft zijn de mogelijkheden onbegrensd.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 apr 2017, 08:43

Toby schreef:
hviaene schreef:Eerlijk gezegd kan ik dat niet geloven, wat is het merkl/type van die PC? Is dat origineel zo geleverd?
En rippen zou ook met een speler moeten lukken, er is dus iets anders aan de hand vrees ik.
Het betreft een tower HP 6200 2de generatie i3 met 500 GB HDD en 240 GB SDD en 8 GB RAM.
Op de omschrijving/faktuur staat wel degelijk vermeld "DVD/RW", dus moet normaal alles lukken met deze lezer/brander.
Zoals je aangeeft, zal er waarschijnlijk hardwarematig wel iets aan de hand zijn. Ik laat dat best maar eens over aan de technieker in de winkel.
Ik bedoel dat er iets aan de hand is met je Windows.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 apr 2017, 04:33

Net voor Pasen nog even bij de computerboer binnengewipt en wat bleek ?
Slecht contact aan een stekkertje van de cd/dvd speler was de oorzaak van een onregelmatig gebruik van de speler/brander.
Is intussen in orde.
Bedankt aan allen die goede raad gaven. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !