geen koersinteresse meer

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.
Gast

26 mar 2017, 18:00

Van in de beginjaren 1950 toen ik nog kind was volgde ik de koersen op de radio.Vooral de ronde van frankrijk met kleppers als jean adriaensens,jef planckaert,richard van genechten,en later willy teirlinck.Deze laatste was één van de weinigen die de laatste kilometer het peloton kon verschalken.Ik heb ze allemaal gevolgd,vansteenbergen,vanlooy,merckx.Ik was aan de tv gekluisterd,tot wanhoop van mijn echtgenote.Elke uitzending moest ik zien ook veldrijden.Ik zou de deur niet uitgaan tijdens een uitzending.Twee weken geleden hield ik het voor bekeken tijdens parijs nice.Steeds hetzelfde scenario een paar renners laten ontsnappen,dan optreden van sportbestuurders in de oortjes.Ik heb geen enkele koers meer gekeken ook niet milaan san remo,geen enkele vlaamse koers.Ik heb het niet gemist.Die mannen verdienen exorbitante bedragen,per maand een veelvoud van mijn jaarpensioen.Vandenboeinants zou zeggen trop is trop.Van mij hoeft het niet meer.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 mar 2017, 20:58

pollemans schreef:.Ik heb het niet gemist.Die mannen verdienen exorbitante bedragen,per maand een veelvoud van mijn jaarpensioen.Vandenboeinants zou zeggen trop is trop.Van mij hoeft het niet meer.
Wat heeft die rijdende apothekerskaravaan in vredesnaam nog met sport te maken? Het aantal coureurs dat zogenaamd aan astma lijdt is stilaan niet meer bij te houden, terwijl de UCI nog altijd vrijstellingen verleent voor bepaalde geneesmiddelen. Zet eens een echte astmalijder op een fiets en laat hem tweehonderd kilometer fietsen door berg en dal, benieuwd hoe ver die zal geraken. Opperkomediant P. Lefevere die doodleuk een van de grootste sjoemelaars (Virenque) uit het peloton liefdevol in zijn team opneemt en van krommenaas gebaart als een andere poulain (De Leeuw van Vlaanderen) bij een valpartij in Parijs-Roubaix schuimbekkend achterover in het gras ligt. Om nog maar te zwijgen over de beruchte gelekte e-mails (kater & kattin).

Vanmiddag was het weer prijs - ik zag de laatste 20 kilometer - als de wagen van een sportbestuurder de achtervolging leidt op twee koplopers, even voordien reed een bende van zeven (!) motards achter en naast een eerder ontsnapte renner, in de achtergrond zag je er nog eens een zestal voor de achtervolgers uit rijden. Het leek wel een koers achter derny's. Dat er bij het overhandigen van drinkbussen schaamteloos wordt aangehangen loopt anders ook wel de spuigaten uit.

Wie zonder kotsneigingen zich nog de vaudeville met Froome herinnert van vorig jaar op de Ventoux of de geheimzinnige pakjes bestemd voor "sir" Bradley Wiggins mag nu zijn vinger opsteken. Het olijke duo Wuyts - De Cauwer mag zich anders ook op de borst kloppen: ni vu ni connu.
Gast

26 mar 2017, 21:44

Ik herrinner me nog goed de klucht van virenque met de festina ploeg.Ze reden in de ronde van frankrijk als opgepepte duivels,maar iedereen sloot de ogen.Tot eindelijk de waarheid aan het licht kwam,en willy voet betrapt werd.Zeven maal bergklassement winnen voor een renner dat geen echte klimmer was.Ik verwacht het zelfde voor sky,vroeg of laat komt de waarheid aan het licht.Daarom ben ik het kotsbeu,en heb het koersgebeuren afgezworen.Ik heb 40 jaar zelf stratenlopen en crossen gelopen,en kijk nog wel eens op tv naar atletiek.Daar is het min of meer ieder voor zich(behalve met azen voor records te breken).Hier is natuurlijk ook niet alles koosjer,maar ik kan me er mee verzoenen,zonder die sportbestuurders,die de boel verzieken.Het is toch niet meer normaal,dat er zoveel gevallen word,en wielrenner één van de beroepen is met het meeste aantal ongevallen.Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen vrij beslissen welke sport hij wil volgen,maar voor mij hoeft wielrennen niet meer.Ook tot vreugde van mijn echtgenote wanneer we in de plaats een terasje doen.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

04 apr 2017, 21:36

Ben ook opgegroeid met de koers , vanaf mijn prille jeugd bijna iedere week mee naar de koers met mijn vader . En dan zo supporter geworden van wijlen Jempy Monseré en daarna van Roger De Vlaeminck . Ik verzamelde alles : boeken , foto's , krantenknipsels enz.... Vanaf de jaren '80 kreeg ik minder interesse , vooral toen Roger stopte . Ik bleef niet meer thuis voor de koers uitzendingen . Enkel de Ronde van Frankrijk bekeek ik nog maar dan meer voor de mooie streken en beklimmingen. Wat mij nu ergert is dat bepaalde renners die geschorst geweest zijn , zoals Valverde : tweemaal geschorst voor bloeddoping . Ze komen dan uit schorsing en zijn beter als voorheen . Ben niet tegen Gilbert , maar begrijp het ook niet heel goed dat hij nu zo vliegt , mits te veranderen van ploeg .

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

05 apr 2017, 02:10

Ik kan me inbeelden dat iemand geïnteresseerd is in een bepaalde sport, zeker als ie diezelfde sport ook beoefent.

Wat ik nooit begrepen heb is dat er ettelijke mensen dwepen met het is eender welke favoriet. Veroorloof me een geval als Merckx aan te halen. Ik heb alle respect voor zijn betere prestaties onder zijn "gelijken".
Was hij, op een ogenblik, de beste/snelste? Ja, natuurlijk. Maar in wat? Denken de fans nu werkelijk dat er geen andere mensen zijn die hun idool heel gemakkelijk een poepje hadden kunnen laten ruiken? De mensen kijken naar een beperkt aantal "atleten" en beseffen niet eens dat er duizenden meer zijn als wat zij voorgeschoteld krijgen op hun TV-zender.
Begrijp me aub niet verkeerd maar ik ben er van overtuigd dat er heel wat "onbekende sportievelingen" zijn die de "idolen" ver achter zich kunnen laten maar in het geheel niet geïnteresseerd zijn omdat hun job hen meer interesseert.
Gast

05 apr 2017, 16:15

Ik was wel altijd supporter voor één of andere wielrenner,maar ik heb nooit gedweept ,het waren gewone mensen die dank zij hun aanleg en keihard werken opgeklomen waren van niks naar iet.
Velen hebben zich dan ook vedetten-allures aangemeten.Zodra er wat geld gemoeid was verkasten ze zich naar Monaco.En alsof het nog niet genoeg was probeerden ze ook hier nog de belastingen in de zak te zetten.Zie maar de zaak Lefevre.Ik zie de afloop al voor me,zaak geseponeerd.Sommige reden hier om de haverklap peperdure wagens in de prak,alsof het niets was.
Ik ben ondertussen volledig afgekict van de koers ,mijn familie kan het nog niet geloven,ik heb alleen spijt dat het niet eerder gebeurd is.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

18 apr 2017, 08:49

Ik heb astma en met medicatie kan ik perfect sporten
Maar een test die 5minuten duurt kan men zeggen of de renner of andere sportman wel astma heeft of niet
Heb niet astma lijder de test laten doen,en hij beweerd wel echt het verschil te voelen
Waarom geen dokters onderzoek van den bond uit of de renner wel werkelijk. dit of deze ziekte heeft,,en de medicatie mag gebruiken