messenger/facebook

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

02 apr 2017, 20:02

Sinds donderdag kan ik mijn Messenger / Facebook niet meer gebruiken,
met mijn smartphone Nokia Lumia 625.
Ik ben bij orange, en vrienden van ons die bij proximus zitten, en dezelfde gsm hebben kunnen wel nog hun Messenger gebruiken.

Ik heb bericht gekregen dat ik een nieuwe app. zou moeten installeren, maar ik kan hem niet downloaden op mijn toestel.

Zijn er nog met dit probleem, en hoe lossen jullie dit op ?

Bedankt

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

02 apr 2017, 20:12

Orange? Goed.... maar ook goedkoop.
Het moet ergens in zitten
Wacht op een stil moment, rond 2 a 3 uur in de nacht en doe dan nog een poging .

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

02 apr 2017, 22:44

Orange is ook de vroegere mobistar é, sorry, maar denk niet dat het daar aan ligt hoor, het heeft met Facebook/Messenger te maken, maar ja, hoe los je dit probleem op, dat is mijn vraag ...

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 apr 2017, 08:50

Wat bedoelt u dan met" ik kan de app niet gedownload krijgen"
Wat voor app is dat?
( ik dacht dat uw downloadsnelheid te laag was hoor.

En wat werkt er niet. Facebook of messenger?
Verwijderen en terug installeren zou een oplossing kunnen zijn.

ninekev
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:21
Locatie: Oudenaarde

03 apr 2017, 13:00

Mijne Messenger werkt niet meer, en dit gaat via Facebook, anders bestaat geen Messenger meer zeker, enfin, het is dus Messenger die steken laat vallen.
Ik kreeg steeds het volgende bericht:

Bedankt dat je Messenger gebruikt. We moeten je helaas laten weten dat de versie van de app die je gebruikt vanaf eind maart niet meer wordt ondersteund. Je kunt via deze versie dan geen chatberichten meer verzenden en ontvangen.

Als je chatberichten van Facebook via je telefoon wilt blijven verzenden en ontvangen, werk je je Facebook-app bij naar de nieuwste versie: https://www.microsoft.com/store/apps/9WZDNCRFJ2WL
 

Bedankt,
Het Messenger-team

als ik op de link klik krijg ik dan niets meer, en vorige week kreeg ik nog de mededeling dat de app. niet gedownload kon op dit apparaat.
Heb er hem al afgesmeten zowel de Messenger als de Facebook, maar alles blijft gelijk

fleurke01
Lid geworden op: 04 apr 2017, 20:52
Locatie: Heppen

05 apr 2017, 17:15

ik heb het zelfde probleem kan niet meer op messenger met mijn smartphone sinds 2 april 2017, nokia 525 ,op pc werkt alles normaal, ik moest de nieuwste versie van messenger downloaden door op de link te klikken, maar dat kan je niet. heb dan messenger en fc verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar het probleem is nog niet opgelost

marn
Lid geworden op: 16 apr 2010, 21:47
Locatie: anzegem

06 apr 2017, 17:27

Mijn dochter heeft het zelfde voor met nokia 630 .
Bij navraag in de winkel ,antwoord Messenger heeft een update gedaan en het toestel onder steunt het niet .
Zit niet anders op dan een ander toestel te kopen .

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

06 apr 2017, 19:12

Messenger gebruiken zonder een Facebook-account zou ook moeten lukken?

https://www.facebook.com/help/messenger ... 8634305688

Of, zonder FB-acc., naar de app-store vh merk van je phone gaan en daar de Messenger-app downl..
Open je voor het eerst de app, krijg je 2 keuzes: ofwel mét FB ofwel met je phone-nr., je kiest dan voor deze laatste. Je ontvangt een code en klaar.

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 jul 2017, 15:29

Hallo,

Wellicht sla ik met mijn vragen een mal figuur :oops: , toch stel ik ze maar.

Internationaal bellen met de vaste telefoon naar een vast buitenlands nummer vormt geen enkel probleem : 00 (of +) intoetsen, gevolgd door het vast buitenlands telefoonnummer met weglating van de eerste 0 ... en klaar is kees.

Mijn vragen gaan echter voornamelijk over het internationaal bellen met mijn gsm.

Situatie 01.
Stel, ik bel vanuit België met mijn gsm naar de gsm van mijn kinderen die zich echter (op vakantie) in het buitenland bevinden. Toets ik dan gewoon hun gsm-nummer in, of moet ik ook die '00/+ procedure' gebruiken?

Situatie 02.
Idem als situatie 01, maar ik bel vanuit België met mijn VAST toestel naar hun 'Belgisch' gsm-nummer (op vakantie) in het buitenland ... ?

Situatie 03.
Stel, ik bel vanuit België met mijn VAST toestel naar een buitenlands gsm-nummer (dus toebehorend tot een inwoner van dat land) ... Toets ik gewoon het buitenlands gsm-nummer in of dien ik eerst 00 of + te drukken, gevolgd door het buitenlands gsm-nummer zonder beginnende 0 ?

Situatie 04.
Stel, ik vertoef in het buitenland en ik wil met mijn gsm een inwoner van dat land contacteren op zijn/haar gsm-nummer ... Is dit een gewoon 'nationaal' gesprek (gebaseerd op de plaats van oproep en ontvangst) en moet ik enkel zijn/haar gsm-nummer indrukken ? ... of wordt dit beschouwd als een 'internationaal' gesprek (tussen een 'Belgisch' en een 'buitenlands' gsm-nummer) en moet ik gebruik maken van de '00/+ procedure' ?

Situatie 05.
Idem als situatie 04, maar ik probeer met mijn gsm in het buitenland een vast nummer in dat land te contacteren ...

Ik zou het allemaal kunnen uittesten, maar het lijkt me makkelijker om die dingen te weten VOOR ik eraan begin. Daarom mijn vragen op dit forum.

Bedankt voor de hulp.

Prutser
[/u]
Willen is Kunnen

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

17 jul 2017, 16:57

situatie 1 : gewoon nummer intoetsen alsof ze in Belgie verblijven
situatie 2 : idem als 1
situatie 3 : eerst 00 of + en dan buitenlands gsm-nummer zonder de eerst 0
situatie 4 : gebruik de 00 of + procedure
situatie 5 : idem 4

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 jul 2017, 19:32

BEDANKT Flupke !!!!!!!!!

Ik merk nu dat ik 'per ongeluk' voor mijn vragen geen 'nieuw onderwerp' heb aangemaakt en ben voortgegaan op een reeds bestaand onderwerp (mijn excuses aan de persoon die dat onderwerp heeft ingeleid).

En een geluk dat jij (Flupke) het daar toch hebt gevonden en mij zeer snel geholpen hebt.

Vriendelijke groeten.

Prutser
Willen is Kunnen

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

20 jul 2017, 13:33

Als je niet meer op je windowsphone kunt chatten via messenger, kun je het als volgt oplossen:

ga via internet explorer naar je facebooksite
nu zie je het messengersymbool vanboven staan
als je daarop klikt lukt het wel!

ik had hetzelfde probleem met de phone die ik nog geen twee jaar geleden kocht. Reactie van de proximuswinkel een paar maand geleden: ja mevrouw, tijd voor een nieuwe , hé :roll: