Paswoord wijzigen account Telenet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

16 apr 2017, 05:38

Om veiligheidsreden is het paswoord van mijn Telenet account enkele uren geleden, gewijzigd.
Eigenaardig genoeg moet ik nu bij opstart van Thunderbird, telkens opnieuw het nieuwe paswoord ingeven. Dit zou na een halfuur moeten geregulariseerd moeten zijn, althans volgens Telenet, maar noppes.
Zijn er nog programma's die door deze ingreep anders zullen gaan reageren en wat doe ik om dit op te lossen ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

16 apr 2017, 09:05

Toby,

probeer eens , verwijder het Telenet account uit Thunderbird.
Sluit Thunderbird af.
Herstart de computer
Start Thunderbird.
Maak het Telenet account met het nieuwe paswoord.

Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

16 apr 2017, 09:06

als dat paswoord van telenet veranderd is , moet in je mailprogramma dat nieuwe paswoord ook ingesteld worden , voor het ontvangen en versturen van émail van telenet

als je nog andere toestellen hebt, zal je daar de login voor op internet te geraken ook ingesteld moeten worden met het nieuwe paswoord , en ook de daarop ingestelde mailprogrammas moet het paswoord veranderd worden om mail te verzenden en ontvangen van telenet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 apr 2017, 04:39

@Sony: is er geen mogelijkheid om dat paswoord aan te passen zonder het gehele programma opnieuw te moeten configureren ?
Ik heb daar nl. een heilige schrik van om Thunderbird opnieuw op punt te zetten omdat ik in het verleden mij al te pletter gesukkeld heb in het opnieuw aanpassen van Thunderbird.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 apr 2017, 09:00

https://community.telenet.be/t5/Surfen/ ... /td-p/3277

Wachtwoorden voor e-mailaccounts bekijken of verwijderen

Menulocatie: Extra | Opties | Beveiliging | Wachtwoorden

aldaar krijg je een schermpje waar uw wachtwoorden staan , als je klikt op wachtwoorden tonen
aldaar kun je het huidig wachtwoord verwijderen

dan vraagt die der nadien naar en vul je het juiste wachtwoord in , en vergeet het vinkje niet te plaatsen bij : onthouden of niet méér vragen

https://support.mozilla.org/t5/Basisken ... erwijderen

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

21 apr 2017, 06:47

@Verhaegen: andermaal heel erg bedankt voor de info. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !