De geschillencommissie

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 apr 2017, 22:38

Allereerst moet ik zeggen dat ik GEEN supporter ben van geen enkele voetbalploeg, niet nationaal of provincaal.

Het volgende was ik stomverbaasd:

Vandaag, maandag 17/04 in het VTM sportnieuws.

Blijkbaar moet morgen, dinsdag Michel Preud'homme zich voor de geschillencommissie zich gaan verantwoorden omdat hij het weekend hiervoor van woede en frustratie zijn " schriftje" heeft weggesmeten.(gestaafd met TV beelden)

Hallo?

Dat een trainer(wie dat ook mag zijn) voor een geschillencommissie moet voorkomen omdat die trainer een of meerdere scheidsrechters heeft uitgekafferd of de trainer of een speler van de tegenploeg of zich ongeoorloofd zich op het veld bevinden of betreden; dan kan ik begrijpen dat die trainer zich moet verantwoorden bij een geschillencommissie.

Maar om het wegsmijten van een schriftje iemand verantwoording laten afleggen is volgens mij schieten met "een bazooka op een mug; hij heeft zelfs dat schriftje niet naar iemands hoofd gegooid, hij smeet dat schriftje weg in de richting van de grond in de "dug out" waar hij met zijn staf zat.

Zijn dat kleuters bij de voetbalbond?

Iemand zich laten verantwoorden voor de geschillencommissie voor het wegsmijten van een schriftje getuigt van een schrijnende infantiliteit bij de mensen van de voetbalbond en de geschillencommissie.

Even een bedenking:
Wat als een trainer van woede en frustratie het veld zou verlaten, als de ploeg slecht speelt, om zo duidelijk te maken aan zijn ploeg dat ze een "bende amateurs zijn"; dan zie ik die bende infantiele bestuursleden bij de voetbalbond die trainer ook nog voor de geschillencommissie slepen voor ongepast gedrag.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 apr 2017, 09:01

Ik veronderstel dat niet alles op TV te zien was, en ook dat jij zelf niet het ganse verhaal gezien hebt, maar dat "melkpotje" kookt nogal vlug over, en het is zeker niet het feit dat hij dat schriftje weg geworpen heeft dat hij daarvoor voor een commissie zal moeten verschijnen, maar voor alles, dus ook wat daaraan vooraf gegaan is ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

18 apr 2017, 14:06

Danny. schreef:Ik veronderstel dat niet alles op TV te zien was, en ook dat jij zelf niet het ganse verhaal gezien hebt, maar dat "melkpotje" kookt nogal vlug over, en het is zeker niet het feit dat hij dat schriftje weg geworpen heeft dat hij daarvoor voor een commissie zal moeten verschijnen, maar voor alles, dus ook wat daaraan vooraf gegaan is ...

Groetjes

Danny
Dat zijn melkpotje vlug overkookt is algemeen bekent.

Ik heb het ganse verhaal niet gezien, ik heb alleen gezien wat er op TV is getoond en ik weet alleen wat er is gezegd door de presentator.

In geen enkel ander beroep; voetballer zijn is in de huidige tijd een beroep(en geen vrijetijdsbesteding en of een bijverdienste zoals in vroegere tijden); is er een zogezegde "bond" die beslist wat werkgevers(hier in dit geval de club) en werknemers(in dit geval de spelers) moeten doen of niet mogen doen.{een vakbond kan men niet vergelijken met de voetbalbond}

Ook in geen enkele andere sport hoort men dat de respectievelijke sportbonden zo dictatoriaal "regeren" zoals de Belgische voetbalbond.

Maar wat ik al in het verleden heb gehoord en gelezen in de media over de voetbalbond dan kan ik alleen maar concluderen dat de voetbalbond een bende kleuters zijn.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

21 apr 2017, 09:17

Hoog tijd dat deze man eens terecht geweze word,
Hoe hij steeds te keer gaat ,wat denken de kinderen van zo een gedrag
En zijn gedrag brengt hij over op zijn spelers,of niet soms bij geen enkele andere ploeg komen spelers in groep steeds rond de ref oorlog voeren,dat het opgedragen gedrag hoort
Hij zegd ik heb toch geen kaart van de scheids gekregen,als dat zijn verdediging is
Hoeveel spelers krijgen geen kaart na een doodschop
Heb zeker geen kritiek op zijn trainerschap,,wat zou men zeggen als heel zijn staf op de bank samen zo tekeer zou gaan op het zelfde moment

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

24 apr 2017, 11:52

marcelvm schreef:Hoog tijd dat deze man eens terecht geweze word,
Hoe hij steeds te keer gaat ,wat denken de kinderen van zo een gedrag
En zijn gedrag brengt hij over op zijn spelers,of niet soms bij geen enkele andere ploeg komen spelers in groep steeds rond de ref oorlog voeren,dat het opgedragen gedrag hoort
Hij zegd ik heb toch geen kaart van de scheids gekregen,als dat zijn verdediging is
Hoeveel spelers krijgen geen kaart na een doodschop
Heb zeker geen kritiek op zijn trainerschap,,wat zou men zeggen als heel zijn staf op de bank samen zo tekeer zou gaan op het zelfde moment
Je hebt gelijk maar wat mij nog meer stoort aan heel de zaak is dat de geschillencommissie nu over het voorval vallen met het schriftje.

Ook de gebruik van het woord "bondsparket" stoort mij.

Het "parket" is een onderdeel van het ministerie van justitie en ons gerechtelijke diensten.

Bij mijn weten is de voetbalbond geen onderdeel van het ministerie van justitie en onze gerechtelijke diensten.