Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

03 dec 2017, 18:34

Uit het artikel via de link ernaar :

Rijke Duitsers cashen 320 miljoen

De fabriek van Continental in Mechelen ontpopt zich tot een ware geldmachine voor haar Duitse eigenaar. Continental Automotive Benelux  boekte vorig jaar een nettowinst van 27 miljoen euro. Uit de overgedragen winsten van de voorbije jaren trakteerde eigenaar  Continental, vooral bekend als bandenproducent, zich op een Mechels dividend van 320 miljoen euro.   Het beursgenoteerde Continental is voor bijna de helft eigendom van de schatrijke Duitse familie Schaeffler. ........

Toch heeft de familie Schaeffler het Mechelse geld niet dringend nodig. Familiematriarch Maria-Elisabeth Schaeffler (76), bijgenaamde de ‘listige weduwe’, en haar zoon Georg werden enkele jaren geleden tot  rijkste Duitsers gekroond. Dit jaar zijn ze met een geschat vermogen van 22 miljard euro in Duitsland gezakt naar de derde plaats.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 dec 2017, 19:42

Vind ik leuk.

Continental Mechelen werft naast de reeds bestaande 500 werknemers deze maand alweer 3 nieuwe krachten aan.
Alle Luddieten zijn welkom.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 dec 2017, 23:32

Wil. schreef:
Vind ik leuk.

Continental Mechelen werft naast de reeds bestaande 500 werknemers deze maand alweer 3 nieuwe krachten aan.
http://www.gva.be/cnt/aid792133/contine ... mechelen-2

http://www.standaard.be/cnt/nflg28022003_004

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 dec 2017, 00:48

dejules schreef:
Wil. schreef:
Vind ik leuk.

Continental Mechelen werft naast de reeds bestaande 500 werknemers deze maand alweer 3 nieuwe krachten aan.
http://www.gva.be/cnt/aid792133/contine ... mechelen-2

http://www.standaard.be/cnt/nflg28022003_004
De GVA van 2009 en de St. van 2003 ????
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 dec 2017, 00:50

Afbeelding


Van eergisteren, julio
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

05 dec 2017, 08:53

Wil. schreef:Afbeelding


Van eergisteren, julio
Robotten zijn de slaven van de toekomst. Ze werken zonder fouten te maken , niemand ergert zich over de "werkomstandigheden" ervan , en als ze hier draaien wordt er op transportkosten gespaard.   En .... wij betalen hun energiefactuur via allerhande taksen. Behalve de super rijke eigenaars ervan heeft niemand er iets aan.
dejules

05 dec 2017, 10:06

Wil. schreef: Alle Luddieten zijn welkom.
Ik kom uit een biotoop van automatisering, robotten, computers, globalisering, ...
U komt uit de vast benoemde leegloperij waar men reeds 40 jaar het meubilair tegen de deuren sleurt om deze technologieën buiten te houden want volgens het ACOD "slecht voor de werkgelegenheid".
Wie is de luddiet, Willy : de leegloper of de werknemer uit een hoog technologisch biotoop?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 dec 2017, 21:04

Ah, zo, pakjes verleggen van links naar rechts en omgekeerd is een hoogtechnologisch biotoop.

Ik laat de feiten spreken: JIJ beweert dat Continental Mechelen volk afdankt. Als bewijs haal je een posting aan uit - godbetert - 2003! :roll:

IK haal een bewijs aan uit de Tijd van een paar dagen geleden. Daarin staat dat Continental zijn productie deels terughaalt uit Hongarije. Waarom? Wegens de robotisatie in Mechelen! En bovendien neemt men ook nog enkele extra mensen in dienst.

Begint het zo'n beetje te dagen wie hier van toeten noch blazen weet? Ik zou met je therapeut bespreken om een andere vorm van 'het-van-je-afschrijven' uit te denken, want hier word jij niet beter van.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

06 dec 2017, 10:04

Wil. schreef:Ah, zo, pakjes verleggen van links naar rechts en omgekeerd is een hoogtechnologisch biotoop.
Heeft U het over uwe fichebak in uw leeglopershol?
Een pakje verschuift niet van links naar rechts. Enkel leeglopers verschuiven brieven om nutte:loos werk te hebben.
Een pakje dat van Brussel naar Hong Kong gaat passeert immens veel technologie.
En dat gaat sneller dan de Belgische postbedeling gedaan door statutaire leeglopers die een brief van Hasselt naar Maaseik in 3 weken doen.
In mijn hoofdjob was de Visteon- en Hemellijn volledig gerobotiseerd.
U heeft in uw leeglopersbiotoop nooit een robot gezien en de PC werd daar geïntroduceerd 44 jaar nadat ze bij de privésector voor het eerst werd ingezet. U bent een brievenschuiver, niet meer en niet minder. Hoog tijd dat men de leegloperij afschaft.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 dec 2017, 10:18

Het wordt tijd dat u een dokter raadpleegt.
U lijdt aan een fobie van ambtenaren en NVA.
Waarschijnlijk het gevolg van jaren afstompend werk.
dejules

06 dec 2017, 10:30

voorn schreef:Het wordt tijd dat u een dokter raadpleegt.
U lijdt aan een fobie van ambtenaren en NVA.
Waarschijnlijk het gevolg van jaren afstompend werk.
Vorige maand in de media te lezen dat Belgische leerkrachten veel meer verdienen dan hun Europese collega's ... EN 1.000 uur per jaar MINDER werken.
Gisteren in de media : onze kinderen kunnen niet begrijpend lezen ... hun leerkrachten hebben nog nooit een boek gelezen.
Stop de leegloperij, maak er werknemers van en gooi alle onbekwamen buiten, halveer die zooi en geef ze 20 verlofdagen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 dec 2017, 10:42

Het zijn de leerkrachten niet die de boel naar de knoppen hebben gedaan.
Maar de politici en grote professoren hebben de laatste 25 jaar zitten experimenteren in het onderwijs.
Met als laatste experiment de thuistaal.
Terug naar onze tijd met een stevige basis dat is wat er terug moet komen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

06 dec 2017, 10:48

dejules,

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/universite ... 7-2018a17/  

Gaan slimme computers de wereld veroveren?

Geen leerkrachten meer?
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

06 dec 2017, 11:34

voorn schreef:Het zijn de leerkrachten niet die de boel naar de knoppen hebben gedaan.
Maar de politici en grote professoren hebben de laatste 25 jaar zitten experimenteren in het onderwijs.
Met als laatste experiment de thuistaal.
Terug naar onze tijd met een stevige basis dat is wat er terug moet komen.
Als de ouders minder aandacht zouden besteden aan nevenactiviteiten voor hun kinderen , dan zouden kinderen ook minder moe en uitgeput op de schoolbanken zitten.  En als de leraren er zouden voor zorgen ( ook in het kleuteronderwijs ) van hun klassen geen kiekenkoten te maken waar iedereen vrij mag rondlopen en kakelen , dan zouden kinderen ook meer geconcentreerd iets in zich kunnen opnemen. 

Hoe kan je trouwens van de kinderen iets verwachten als de jongste generatie  ouders zelf niet eens meer een deftige brief kan schrijven ....

Eigelijk , tegenwoordig zwaaien alleen nog maar Ben Crabbé'kes en Jeroen Meus'kes de plak  :lol: , en dus hebben kinderen en hun ouders ( zonder veel eigen wijsheid ) geen deftige referentie meer waarnaar ze zich kunnen richten - behalve naar wat speciallekes op Youtube en Facebook te vertellen hebben.  :?