Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

10 jan 2018, 21:43

tokkio schreef:Er is geen schaarste op de arbeid markt,ze krijgen de vacatures niet ingevuld.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180109_03288674

Dus gaat de Muyters er "werk" van maken. :D

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180110_03290569
Het probleem is dat bedrijven willen dat de kiekens al gebraad in hun muil vliegen.  Investeren in de opleiding of herscholing op hun eigen werkvloer kost hen te veel , ze moeten onmiddelijk inzetbaar zijn voor het behoud van hun (super)winsten.  Dat was vroeger wel anders , met goede "stielmannen" als resultaat.

Het pestgedrag en de heksenjacht zal nog een lange tijd blijven bestaan.  Mensen "stimuleren" is het enige wat het rechts regerend gespuis begrijpt , wat "motiveren" betekent kennen ze niet - dat zou van hen te veel energie en inzet vragen - iets wat doorgaans het lage niveau van hun eigen opvoeding verraadt.
dejules

11 jan 2018, 00:40

tokkio schreef: Dus gaat de Muyters er "werk" van maken. :D

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180110_03290569
Muyters zegt : jullie hebben ons heel veel jobs beloofd in ruil voor lastenverlagingen. Maar jullie komen niet af met jobs maar met vacatures. Waarom nemen jullie niemand aan? Dus moeten bedrijven zich nu verantwoorden.
dejules

11 jan 2018, 00:45

voorn schreef:In Limburg gaat men de controle bij de werklozen opvoeren.
De NVA wil het brugpensioen afschaffen.
En waarom? Arbeid is niet schaars.........werkers zijn schaars.
Ik denk dat U dwaalt : werklozen krijgen in Limburg de dringende en dwingende raad om werk te zoeken in Nederlands-Limburg. De hele Maaskant is richting Holland vertrokken. Midden-Limburg met Genk op kop is een complete ramp. De grootste werkgever is de Stad Genk met 5.500 werknemers. Zij krijgen nog tot 2020 steun van Vlaanderen en Europa en dan komt er jaarlijks 10 miljoen Euro minder binnen. De stadskas is al leeg. Genk heeft de hoogste werkloosheid van alle Vlaamse centrumsteden ... en de grootste winkelleegstand.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 10:13

Comical julio: Midden-Limburg met Genk op kop is een complete ramp


Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 jan 2018, 10:23

Wil. schreef:Comical julio: Midden-Limburg met Genk op kop is een complete ramp


Afbeelding
Afbeelding
De werkloosheidscijfers interesseren mij niet want slechts 1 op 3 werklozen moeten werk zoeken (de rest is vrijgesteld en komt niet in de statistieken voor), schoolverlaters worden niet of slechts uiterst kort toegelaten in de werkloosheidsuitkering, je hebt een verschuiving van werkloosheidsuitkering naar ziekteuitkering en leefloon en dit op een nooit geziene schaal, komt ten laste vd partner of ouders, vele duizenden werklozen worden jaarlijks geschorst,  ... Daarbij zijn er honderdduizenden actieven die de facto werkloos zijn maar een andere benaming kregen zoals vervroegd gepensioneerden, tbs, mensen die betaalt thuis wachten op hun pensioenleeftijd zoals bij de RTT, ING, NBB, ... Ik wil weten hoeveel jobs ingevuld werden (job =/= vacature!!!) : hoeveel van die jobs zijn er gesubsidieerd, hoeveel jobs zijn full-time, hoeveel jobs zijn in België ingevuld (jonge mensen vertrekken massaal naar het buitenland, in Genk is dat een echte "plaag"), hoeveel jobs zijn duurzaam, ... Dat wil ik weten.
U en uw N-VA-zooi laten met cijfers olifanten vliegen.
Laatst gewijzigd door dejules op 11 jan 2018, 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 10:27

Dezelfde waardeloze opmerkingen gelden voor alle andere provincies.

De wereld draait op volle toeren door, julio. Je zit in je spelonk terwijl alles aan jou voorbijgaat.



Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 jan 2018, 10:32

Wil. schreef:Dezelfde waardeloze opmerkingen gelden voor alle andere provincies.

Afbeelding
U heeft heel uw leven in een ambtenarenspelonk gezeten en de wereld aan uw statutaire rotzooi zien voorbijgaan. Ik kom uit de welvaartscheppende wereld, een wereld die U vreemd is.
Inderdaad, zelfs voor andere landen gelden die manipulaties van cijfers over werklozen!!
De werkloosheidscijfers zijn overal gemanipuleerd. 

België heeft meer dan 2 miljoen werklozen verstopt in de ambtenarij en andere gesubsidieerde sectoren, in brugpensioen, tbs, vervroegd pensioen, thuis wachten op het pensioen zoals RTT, NBB, ING, ... Nederland heeft miljoenen werklozen verstopt in deeltijdswerk en WAO.
  • Boerenbedrog
Phillippe Naert begon op 18 april zij functie als hoogleraar bedrijfseconomie aan de Katholieke
Universiteit Brabant. Zijn openbare rede gaf een onthullend beeld van de
werkgelegenheidspolitiek in de Europese Unie. Hij begint over zijn eigen land: België; officieel is
daar 11 tot 13 procent van de beroepsbevolking werkloos. 'Worden echter gedeeltelijk- en
oudere langdurig werklozen in de bijstand, tijdelijk te werk gestelden via overheidsprogramma's
en VUT-ters bij de officiële cijfers opgeteld, dan heeft België ongeveer 23 procent werklozen'

Ook in andere landen zijn honderdduizenden werklozen uit de officiële statistieken verdwenen. Deopvallend gunstige cijfers van Nederland (6,2 procent) en Groot-Brittannië (6,1 procent) deugen
niet. De echte werkloosheid in beide landen ligt drie maal zo hoog (volgens van Wijnbergen, de
nieuwe secretaris-generaal op Economische Zaken is die in ons land zelfs 25 procent en jaren van
loonmatiging hebben niets opgeleverd om die werkloosheid te verkleinen). Spanje Frankrijk,
Duitsland en Italië geven eenzelfde somber beeld. Het werkloosheidsprobleem in Europa is groter
dan in de zwarte dertiger jaren. Phillippe Naert: 'wij komen terecht in een maatschappij met een
klein aantal haves en vele have nots'.

De hoogleraar bedrijfseconomie zegt met nadruk dat dit geen doemdenken is. Hij wijst naar desituatie in de Verenigde Staten. Daar heeft één procent van de gezinnen 40 procent van de
rijkdom. Dat is daar vlug gegaan: in 1971 hadden bestuursvoorzitters van ondernemingen een
inkomen van 29 maal het loon van de fabrieksarbeider; nu is dat meer dan honderd maal.
Wereldwijd gezien is het inkomen van de 358 dollarmiljardairs hoger dan dat van de 2,3 miljard armsten.

Professor Naert trekt de beerput open. Hopelijk drijft de kwalijke lucht over naar Den Haag enBrussel.http://www.sdnl.nl/naert-1.htm
Laatst gewijzigd door dejules op 11 jan 2018, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 10:38

Uit die link van julio:  :lol:  :lol: 


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 10:39

De logica van julio:
Genk heeft de hoogste werkloosheid van alle Vlaamse centrumsteden
De werkloosheidscijfers interesseren mij niet want slechts 1 op 3 werklozen moeten werk zoeken (de rest is vrijgesteld en komt niet in de statistieken voor)
Hoe weet jij dan dat Genk de hoogste werkloosheidsgraad heeft, indien je de cijfers niet gelooft, julio?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

11 jan 2018, 10:42

Wil. schreef:Uit die link van julio:  :lol:  :lol: 


Afbeelding
Het is alleen maar erger geworden statutaire Willy!
Sedert 1998 werden er netto enkel nog jobs in de ambtenarij en andere gesubsidieerde sectoren geschapen.

Bron : NBB

Het is een verbijsterend cijfer in het recente verslag van de Nationale Bank: acht van de tien banen die tussen 2000 en 2013 in ons land werden gecreëerd, zijn hoofdzakelijk met overheidsmiddelen gefinancierd.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html
dejules

11 jan 2018, 10:44

Wil. schreef:De logica van julio:
Genk heeft de hoogste werkloosheid van alle Vlaamse centrumsteden
De werkloosheidscijfers interesseren mij niet want slechts 1 op 3 werklozen moeten werk zoeken (de rest is vrijgesteld en komt niet in de statistieken voor)
Hoe weet jij dan dat Genk de hoogste werkloosheidsgraad heeft, indien je de cijfers niet gelooft, julio?
Dat stond oa in het reclamebladje van de plaatselijke N-VA en dus zal het wel waar zijn, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 11:14

Laten zien, julio. Je duim als bron is niet goed genoeg.
Bedoel je het blaadje uit 1997? Uit de vorige eeuw? Dat was dan nog van de V.U.?    :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

11 jan 2018, 11:15

dejules schreef:....
U en uw N-VA-zooi laten met cijfers olifanten vliegen.
:lol:  Volgens Bourgeois moeten we allemaal "positief" blijven denken omdat het hier toch zo goed gaat - volgens hun cijfers.

Volgens hen moet je een gat in de lucht springen van geluk als ge nog één Euro hebt om aan je kont te krabben.   :evil:
dejules

11 jan 2018, 11:30

Wil. schreef: Bedoel je het blaadje uit 1997? Uit de vorige eeuw? Dat was dan nog van de V.U.?    :lol:
Nee, de voorloper van de N-VA waren de zwartzakken. Die hadden ook een bladje, intern (Lei Wevers, Stove Jef, Jambon U weet wel).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2018, 12:46

2017

Groei wagenpark: 1.3%
Aantal passagiers Brussels Airport: +  5,5%
Aantal collectieve ontslagen: historisch laag: 3.829
Afbeelding
Werkloosheid: dalend voor alle Vlaamse provincies (zie hoger)
Werkzaamheidsgraad voor Vlaanderen: boven het Europees gemiddelde (zie vorige blzn)
Mediaanloon in '16: 2.875 bruto   Bron
Gemiddeld maandloon is in '16 met 4% gestegen tov 2012.
Belgen geven nu 10% meer uit aan online aankopen Bron
De Belg eet meer dan ooit buitenshuis en geeft daar ook meer geld aan Bron
en dit in tegenstelling tot de doemberichten die julio uit zijn duim zuigt. 
Afbeelding

Voor nepingenieurs is het leven natuurlijk anders:
Volgens Bourgeois moeten we allemaal "positief" blijven denken omdat het hier toch zo goed gaat - volgens hun cijfers. Volgens hen moet je een gat in de lucht springen van geluk als ge nog één Euro hebt om aan je kont te krabben.
Laatst gewijzigd door Wil. op 11 jan 2018, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.