Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2018, 16:52

Eindelijk weer wat werkkrachten. De omliggende bedrijven zullen tevreden zijn dat er zich weer kandidaten aandienen. De economie raakt anders oververhit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 feb 2018, 17:22

Een deel zou  misschien in Heerlen aan de slag kunnen.
Opglabeek kon niet uitbreiden om het resterende deel van de distributie op te vangen.
dejules

16 feb 2018, 18:15

Wil. schreef:Eindelijk weer wat werkkrachten. De omliggende bedrijven zullen tevreden zijn dat er zich weer kandidaten aandienen. De economie raakt anders oververhit.
Vroeger had ge daar nog de Velda maar dat bestaat ook niet meer. Daar zijn geen bedrijven meer, alleen wat eenmanszaken en nog een magazijn van Scania. Indien de bedrijven echt om werkvolk schreeuwden dan moet men de ambtenaren met honderdduizenden ontslaan. België verlaagt dan in 1 jaar zijn overheidsbeslag van 54% BBP naar 40%BBP en halveert zijn schulden op 1 jaar. Waarom gebeurt dat niet? Omdat die vacatures gelogen zijn. De waarheid is dat 80% vd jobs gesubsidieerd zijn, 44% deeltijds en 70% tijdelijk. Dit is geen economische hausse, dit is het leugenpaleis!
Laatst gewijzigd door dejules op 16 feb 2018, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

16 feb 2018, 18:20

voorn schreef:Een deel zou  misschien in Heerlen aan de slag kunnen.
Opglabeek kon niet uitbreiden om het resterende deel van de distributie op te vangen.
Dit magazijn was eerst van Covedien. Twee jaar geleden werd reeds de sluiting aangekondigd. Men heeft 5 jaar geleden nog een hal bijgebouwd. Dat terrein is zo groot dat men dat magazijn kan nog 5 keer in opp kan bijbouwen. Dit ligt recht tegenover het natuurhulpcentrum van Opglabbeek!
Gast

16 feb 2018, 18:45

En ondertussen .... in de buurt , achter neergeladen luiken , gesloten deur , zijn 6 arbeiders bezig met renovatiewerken binnenshuis , en het zijn allemaal ..... Portugezen ( of zijn het Tsjechen ? Polen , Roemenen  , Bulgaren , Hongaren ? Ik versta in elk geval geen kloten van wat ze broebelen ). Ze verstaan een beetje frans , maar a propos , ze hebben verdomme poten aan hun lijf , werken snel en goed !  Ik denk dat één van de problemen van de onzen is dat ze doetjes geworden zijn , rap moe , bang om zich vuil te maken en zichzelf  pijn te doen ....

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

16 feb 2018, 19:32

The Spirit of Flanders schreef:En ondertussen .... in de buurt , achter neergeladen luiken , gesloten deur , zijn 6 arbeiders bezig met renovatiewerken binnenshuis , en het zijn allemaal ..... Portugezen ( of zijn het Tsjechen ? Polen , Roemenen  , Bulgaren , Hongaren ? Ik versta in elk geval geen kloten van wat ze broebelen ). Ze verstaan een beetje frans , maar a propos , ze hebben verdomme poten aan hun lijf , werken snel en goed !  Ik denk dat één van de problemen van de onzen is dat ze doetjes geworden zijn , rap moe , bang om zich vuil te maken en zichzelf  pijn te doen ....
 Daar is niks verkeerd met "de onzen" alleen hebben ze de pech dat ze in een westers land wonen en er zowat 45 euro (kan zijn dat dat nog te weinig is?) per uur moet aangerekend worden om in orde te zijn daar waar een Roemeen/Bulgaar of een ander Pool legaal werkt aan zo rond de 15 euro per uur omdat zijn "bedrijf" in hun thuisland is gevestigd en ze daar maar een schijntje moeten afdragen in vergelijking met een belgische werknemer.
Dus dan is de keus rap gemaakt als je kunt kiezen voor hetzelfde maar bij de ene duizenden euro's meer moet betalen dan aan de andere.
Gast

16 feb 2018, 21:00

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:En ondertussen .... in de buurt , achter neergeladen luiken , gesloten deur , zijn 6 arbeiders bezig met renovatiewerken binnenshuis , en het zijn allemaal ..... Portugezen ( of zijn het Tsjechen ? Polen , Roemenen  , Bulgaren , Hongaren ? Ik versta in elk geval geen kloten van wat ze broebelen ). Ze verstaan een beetje frans , maar a propos , ze hebben verdomme poten aan hun lijf , werken snel en goed !  Ik denk dat één van de problemen van de onzen is dat ze doetjes geworden zijn , rap moe , bang om zich vuil te maken en zichzelf  pijn te doen ....
 Daar is niks verkeerd met "de onzen" alleen hebben ze de pech dat ze in een westers land wonen en er zowat 45 euro (kan zijn dat dat nog te weinig is?) per uur moet aangerekend worden om in orde te zijn daar waar een Roemeen/Bulgaar of een ander Pool legaal werkt aan zo rond de 15 euro per uur omdat zijn "bedrijf" in hun thuisland is gevestigd en ze daar maar een schijntje moeten afdragen in vergelijking met een belgische werknemer.
Dus dan is de keus rap gemaakt als je kunt kiezen voor hetzelfde maar bij de ene duizenden euro's meer moet betalen dan aan de andere.
Ze moeten daar maar "een schijntje" afdragen en een "een schijntje" verdienen omdat hun brood er ook maar "een schijntje" kost van wat het hier kost. Tijd dat Europa minimumlonen per sector en per specialiteit vastlegt. Dat zal de inflatie ginder spijtig genoeg opdrijven , maar dan zullen onze aasgieren ze ook niet meer naar hier laten komen. 

Begrijp dan ook dat wat zij aan Euro's verdienen "geexporteerd" wordt en niet hier geconsumeerd wordt. Dit komt onze economie niet ten goede , en is alleen goed voor , zoals ik hierboven schreef , "aasgieren" .
dejules

17 feb 2018, 10:49

Wil. schreef:Eindelijk weer wat werkkrachten. De omliggende bedrijven zullen tevreden zijn dat er zich weer kandidaten aandienen. De economie raakt anders oververhit.
Die gaan naar Nederland, 16% vennootschapsbelasting en hier nog 30% en het dividend in Nederland aan 0% en hier 30%! Dit is nog maar het begin, wees gerust.
Uw N-VA partij komen voor 98% uit de leegloperij en die durven niet raken aan het overheidsbeslag van 54%BBP. De leegloperij is ons collectief aan het verarmen. Die denken dat ze met iedereen 4 uur/week te laten werken bij de Action, Brico, Kruidvat, ... de mensen kalm kunnen houden en goede cijfers aan Europa kunnen tonen. In werkelijkheid sturen die aan op een burgeroorlog en die zal niet gaan tussen Walen en Vlamingen!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 feb 2018, 11:01

The Spirit of Flanders schreef:
Ze moeten daar maar "een schijntje" afdragen en een "een schijntje" verdienen omdat hun brood er ook maar "een schijntje" kost van wat het hier kost. Tijd dat Europa minimumlonen per sector en per specialiteit vastlegt. Dat zal de inflatie ginder spijtig genoeg opdrijven , maar dan zullen onze aasgieren ze ook niet meer naar hier laten komen. 

Begrijp dan ook dat wat zij aan Euro's verdienen "geexporteerd" wordt en niet hier geconsumeerd wordt. Dit komt onze economie niet ten goede , en is alleen goed voor , zoals ik hierboven schreef , "aasgieren" .
En het moet nog geen "ex--oostblokker" zijn die hier goedkoop kan komen werken;  in Nederland schijnen er voor "Zelfstandigen zonder personeel" (ZZP) gunsttarieven te bestaan en dus veel minder moeten afdragen.
 
dejules

17 feb 2018, 11:04

Paul Siemons schreef: En het moet nog geen "ex--oostblokker" zijn die hier goedkoop kan komen werken;  in Nederland schijnen er voor "Zelfstandigen zonder personeel" (ZZP) gunsttarieven te bestaan en dus veel minder moeten afdragen.
 
1.3 miljoen voornamelijk jonge mensen verhuren hun arbeid als ZZP-er (schijnzelfstandige) wetende dat ze geen enkel pensioenrecht opbouwen!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 feb 2018, 11:17

dejules schreef:
Paul Siemons schreef: En het moet nog geen "ex--oostblokker" zijn die hier goedkoop kan komen werken;  in Nederland schijnen er voor "Zelfstandigen zonder personeel" (ZZP) gunsttarieven te bestaan en dus veel minder moeten afdragen.
 
1.3 miljoen voornamelijk jonge mensen verhuren hun arbeid als ZZP-er (schijnzelfstandige) wetende dat ze geen enkel pensioenrecht opbouwen!
En laat ze dat nu weten of niet het feit is dat deze 1.3 miljoen mensen legaal onder de prijs kunnen werken in tegenstelling tot een gewone ondernemer die dat niet kan ... als mijn geheugen me niet in de steek laat zijn die ZZP-ers in orde voor zo tussen de 17 à 19 €/u !

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

17 feb 2018, 11:38

dejules schreef:... 1.3 miljoen voornamelijk jonge mensen verhuren hun arbeid als ZZP-er (schijnzelfstandige) wetende dat ze geen enkel pensioenrecht opbouwen!
Op zich is daar toch niks mis mee ? 
Velen beseffen dat het schoon liedje dat vadertje staat levenslang pensioenen gaat betalen ver uitgezongen is. De ZZP-ers factureren hun prestaties aan de werkgevers EN bouwen zelf autonoom aan hun spaarpotje i.p.v. te beleggen in staats gestuurde pensioenpijlers.
Ook in Vlaanderen krijgt dit werksysteem meer en meer aanhangers en werken vele ZZP-ers samen zonder een bedrijf te vormen (noem het een groepspraktijk), allemaal omdat ze beseffen dat de huidige politiek steeds maar knabbelt aan de oude sociale voorzieningen. Ze werken dan ook zoals vroeger zonder ziekte- en werkloosheid verzekering.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

17 feb 2018, 11:51

Paul Siemons schreef:... En laat ze dat nu weten of niet het feit is dat deze 1.3 miljoen mensen legaal onder de prijs kunnen werken in tegenstelling tot een gewone ondernemer die dat niet kan ... als mijn geheugen me niet in de steek laat zijn die ZZP-ers in orde voor zo tussen de 17 à 19 €/u !
Hier in Luxemburg bestaat het systeem al redelijk lang en tijdens de drukke vakantieperiodes wordt bijkomend onderhoudspersoneel op die manier ingehuurd (zeker niet via interim-kantoren !). Ze werken op eigen initiatief zonder vaste dagindeling wat voor hen die van de diensten gebruik maken een hele 'flexibele' inschakelmogelijkheid oplevert.
Gemiddeld over de hele periode 2017 spreken we wel van 22 €/h.
Gast

17 feb 2018, 13:02

Flashback schreef:..... De ZZP-ers factureren hun prestaties aan de werkgevers EN bouwen zelf autonoom aan hun spaarpotje i.p.v. te beleggen in staats gestuurde pensioenpijlers.
....
Ge vergeet wel dat het pensioen de index volgt en dat is een garantie om niet na bvb. 5 jaar meer rond te kunnen komen.  Het spaarpotje verliest continu in waarde door indexstijgingen , en de rente op het spaargeld is lager dan die index zelf.  Sparen om er nadien van te kunnen rentenieren zonder pensioen ? Hiervoor bestaat geen enkele garantie ; en dus vergeet dat maar ...
dejules

17 feb 2018, 13:06

Flashback schreef:Ze werken op eigen initiatief zonder vaste dagindeling wat voor hen die van de diensten gebruik maken een hele 'flexibele' inschakelmogelijkheid oplevert.
Een hele week reportages gezien op Nieuwsuur : slechts weinigen, zeer weinigen werken volgens HUN werkschema! En velen hebben een 0-urencontract!