Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

08 mar 2018, 08:48

Goh  , men kan zich toch afvragen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat ze naar hiér komen om te werken  nietwaar ?
en ja in China , India , Bangladesh , hoe is't toch mogelijk dat ze daar over zagen  ? Allen daarheen , want hier deugt het niet !!!
:roll: :roll: :roll:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

08 mar 2018, 09:16

Phoebe schreef:Goh  , men kan zich toch afvragen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat ze naar hiér komen om te werken  nietwaar ?
Er wordt hen , net zoals de Syrische vluchtelingen , hier de hemel op aarde voorgeschoteld.  
en ja in China , India , Bangladesh , hoe is't toch mogelijk dat ze daar over zagen  ? Allen daarheen , want hier deugt het niet !!!
:roll: :roll: :roll:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

08 mar 2018, 09:25

dejules schreef:
The Spirit of Flanders schreef:En dan maar zagen op TV over hoe slecht het in China , Bangladesh en Indie aan toe gaat en hoe goed we het hier hebben.   Daar gaat men filmen , hier doet men dat niet ......    Misschien eens Rudy Vranckx hierover inlichten zodat hij daar ook eens een kijkje kan gaan nemen.  Nu ja , in de duitse concentratiekampen van weleer zaten ook maar "vreemdelingen" ...
Dit ondergaan ook steeds meer Belgen. Waarom denkt U dat de N-VA en de VLD de vakbonden willen afschaffen of hoogstens een "cerimoniële" funktie willen toekennen? Daarbij, Vranckx is een statutair ambtenaar en die is niet geïnteresseerd in Belgen die uitgebuit worden tenzij het om moslims en liefst van al Palestijnen gaat.
Dejules (of moet ik schrijven demonen), nochtans ben jij de laatste die kan en mag klagen over de uitbuiting van de Belgen !
Want niet alle Belgen kunnen genieten van een vroegtijdige stopzetting van hun arbeidsloopbaan, met bovendien nog een extra bonus van hun werkgever !
M.a.w: uitbuiting werkt dan ook in twee richtingen, maar jij bespreekt opzettelijk maar over één richting.
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
MaLoReg

08 mar 2018, 11:26

Het is nergens zo goed als in Vlaanderen en dat zeg ik omdat ik in Qatar ben en dan weer al eens het grote verschik zie.
wat er in Belgie mag veranderen : teveel afhouding van loon- Vlaanderen onafhankelijk-minder strikte regels en als het ff kan altijd goei weer. 
dejules

08 mar 2018, 12:05

Vrijzinnige schreef: Want niet alle Belgen kunnen genieten van een vroegtijdige stopzetting van hun arbeidsloopbaan, met bovendien nog een extra bonus van hun werkgever !
Vrijzinnige of moet ik zeggen "leegloopjef", brugpensioen is in 90% vd gevallen NIET VRIJWILLIG maar VERPLICHT.
Van die "bonus" blijft nauwelijks iets over en is afgetrokken vd wettelijke ontslagvergoeding!
Een bruggepensioneerde van 60 jaar met 42 dienstjaren heeft gemakkelijk 1.000 Euro/maand minder dan een ambtenaar die vrijwillig op 50 jaar met vervroegd pensioen is gegaan!
Laatst gewijzigd door dejules op 08 mar 2018, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

08 mar 2018, 12:08

MaLoReg schreef:Het is nergens zo goed als in Vlaanderen en dat zeg ik omdat ik in Qatar ben
U heeft ook weeral een zeer arm land uitgekozen waar nauwelijks Ferrari's en Lamborghini's rondrijden.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

08 mar 2018, 12:16

MaLoReg schreef:Het is nergens zo goed als in Vlaanderen en dat zeg ik omdat ik in Qatar ben en dan weer al eens het grote verschik zie.
wat er in Belgie mag veranderen : teveel afhouding van loon- Vlaanderen onafhankelijk-minder strikte regels en als het ff kan altijd goei weer. 

- teveel afhouding van loon: iedereen moet dus voor zichzelf zorgen bij ziekte, arbeidsongeval, invaliditeit,handicap, pensioen, werkloosheid enz....

- Vlaanderen onafhankelijk: welke meerwaarde heeft dit, als je binnen een Europees kader moet werken ?

- minder strikte regels: ieder individu doet dus wat hem of haar het beste uitkomt, zodat regeltjes om bv de oneerlijke concurrentie aan banden te leggen komen te vervallen ! 

- altijd goei weer: wat wil dat zeggen....altijd zon en geen regen of vriestemperaturen ? 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
MaLoReg

08 mar 2018, 14:49

dejules schreef:
MaLoReg schreef:Het is nergens zo goed als in Vlaanderen en dat zeg ik omdat ik in Qatar ben
U heeft ook weeral een zeer arm land uitgekozen waar nauwelijks Ferrari's en Lamborghini's rondrijden.

Arm land?  k Denk dat er geen rijke landen zijn dan Qatar.
( by the way: voor dat jullie mijn reaktie doorkrijgen duurt dat heel lang- ipad werkt erg traag alsook t opladen en dus reakties doorsturen)
MaLoReg

08 mar 2018, 15:03

Vrijzinnige schreef:
MaLoReg schreef:Het is nergens zo goed als in Vlaanderen en dat zeg ik omdat ik in Qatar ben en dan weer al eens het grote verschik zie.
wat er in Belgie mag veranderen : teveel afhouding van loon- Vlaanderen onafhankelijk-minder strikte regels en als het ff kan altijd goei weer. 

- teveel afhouding van loon: iedereen moet dus voor zichzelf zorgen bij ziekte, arbeidsongeval, invaliditeit,handicap, pensioen, werkloosheid enz....

- Vlaanderen onafhankelijk: welke meerwaarde heeft dit, als je binnen een Europees kader moet werken ?

- minder strikte regels: ieder individu doet dus wat hem of haar het beste uitkomt, zodat regeltjes om bv de oneerlijke concurrentie aan banden te leggen komen te vervallen ! 

- altijd goei weer: wat wil dat zeggen....altijd zon en geen regen of vriestemperaturen ? 
Ik zeg niet dat ieder voor al die voorzieningen zelf moet zorgen maar de helft van je loon afgeven is er over en maakt dat zeer bekwame werkkrachten naar t buitenland trekken.
Vlaanderen onafkankelijk maakt dat we niet al t geld besteden aan Wallonië t Europees kader heeft daar niets mee te maken- alhoewel ik begrijp wat je wilt bedoelen.
Minder strikte regels wilt niet zeggen dat iedereen maar hun goesting doet maar hier is het echt overdreven- ze halen volop het geld uit de mensen hun zakken en voor wat allemaal? Door al die nieuw ingevoerde reglementen kost ons dat handenvol geld en van véél zie ik echt de noodzaak niet in.
Wat de Groen met het milieu willen bereiken is zo langzamerhand de waanzin nabij.
dejules

09 mar 2018, 09:27

KBC zoekt uitweg voor 50-plussers
Wellicht zal het huidige Minervaplan, dat vier jaar geleden gelanceerd werd, als vertrekpunt dienen. Dat biedt oudere werknemers meerdere trajecten aan, waaronder bewust kiezen voor een deeltijdse en/of een lagere functie. Een andere optie is buiten het bedrijf aan de slag te gaan, waarbij KBC een deel van het loon bijpast.

https://www.tijd.be/ondernemen/banken/k ... 90272.html

Daar sta je dan, tot je 67 werken, en je wordt al gedumpt op je 45ste.
Eens 45+ mag je aan de helft van uw loon een andere job doen tot uw 67ste, eventueel als kleuterjuf.
Niet aan statutaire voorwaarden maar aan voorwaarden van een Oostblokker.
1.100 Euro/maand is een goed pensioen zei die van de N-VA.
Voor zij die niet meekunnen : eerst bezittingen opeten en dan werken voor uw leefloon.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

11 mar 2018, 14:35

Klopt niets van . Maar terug eens klaar gekomen zeker Juleke Zageventje

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 mar 2018, 15:19

dejules schreef:KBC zoekt uitweg voor 50-plussers
Wellicht zal het huidige Minervaplan, dat vier jaar geleden gelanceerd werd, als vertrekpunt dienen. Dat biedt oudere werknemers meerdere trajecten aan, waaronder bewust kiezen voor een deeltijdse en/of een lagere functie. Een andere optie is buiten het bedrijf aan de slag te gaan, waarbij KBC een deel van het loon bijpast.

Banken zoeken al meer dan 30 jaar een uitweg om minder hooggeschoolde 50 plussers en ook jongeren te lozen. Die categorie "laaggeschoolden" die zij in de golden sixties nodig hadden en massaal hadden ingelijfd, wordt nu totaal redondant en dus schadelijk voor de winst.  Ze (cfr ING) hebben gewacht tot er een stabiele rechtse regering kwam om hun sociaal bloedbad te starten. Eerder durfden zij die strategische conversie niet doorvoeren uit vrees voor reakties van de "Jan met de Pet" klanten. Net als de "bankklerken" zijn die "kleine rekeninghouders eerder een last dan een lust voor de banken, die zijn ze nu ook liever kwijt dan rijk. De bankensector is een voorbeeld van hoe arbeid door computers kan worden uitgevoerd, in een eerste tijd is het nog de consument die het werk van de bankbediende overneemt, binnenkort kan alles via de steeds slimmere smartphone. Banken die normaal tot de meest conservatieve instellingen worden gerekend zijn op dit vlak evenwel wegbereiders. Mogelijk kunnen zij op termijn, zelf ook "overbodig" worden en worden vervangen door de blockchain technologie. Dan zullen zij oogsten wat ze nu hebben gezaaid.
Laatst gewijzigd door socrates op 11 mar 2018, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mar 2018, 15:50

Tijd voor een studierichting 'Blockchain'  op school, neem ik aan? Kwestie van niet te laat op het feest te komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 mar 2018, 15:53

Wil. schreef:Tijd voor een studierichting 'Blockchain'  op school, neem ik aan? Kwestie van niet te laat op het feest te komen.
Ja warm aanbevolen, want essentieel in een digitale toekomst waarin  A.I. de plak zal zwaaien.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

11 mar 2018, 16:19

socrates schreef:
Wil. schreef:Tijd voor een studierichting 'Blockchain'  op school, neem ik aan? Kwestie van niet te laat op het feest te komen.
Ja warm aanbevolen, want essentieel in een digitale toekomst waarin  A.I. de plak zal zwaaien.
Ach ja , dat is een verfijnde versie van de "cloud".  Als er één schakel uit de "chain" plat ligt of niet bereikbaar  is door een storing van internet netwerk ( bvb. een uitgevallen DNS server ) ,  kan je gaan slapen.  Het is geen AI hoor , maar het bekt schoon en vooral "geleerd" . :)