Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

20 apr 2018, 23:50

Textielbedrijf Initial in Malle wil 53 jobs schrappen - verhuist naar Polen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180420_03473467

woedend: “10 procent opslag voor de bestuurders, maar niets voor het personeel”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180420_03473554

Het personeel dat zich elke dag inzet om de klant centraal te stellen, moet niet rekenen op het terugdraaien van de besparingen. Voor 2019 is er voor hen zelfs niet eens participatie in de winst van de bank voorzien. De bestuurders geven er de voorkeur aan om zelf te incasseren. Wraakroepend, schandalig en hebberig.


Zestien-en zeventien jarigen mogen nu ook op zondag bijklussen , vroeger alleen vanaf 18 jaar. De vraag ervoor kwam uit de hoek van zelfstandigen , en is goedgekeurd. Dit riekt naar het legaliseren van kinderarbeid anno 1900 , allemaal tot profijt van de grabbers. Waar eindigt dit ? Met het inzetten van kinderen om de wegen proper te houden van sluikafval ? Wat een afgang van wat "duurzaam" decennia lang werd opgebouwd. Zum Kotsen !
dejules

21 apr 2018, 01:07

The Spirit of Flanders schreef:
Zestien-en zeventien jarigen mogen nu ook op zondag bijklussen , vroeger alleen vanaf 18 jaar. De vraag ervoor kwam uit de hoek van zelfstandigen , en is goedgekeurd. Dit riekt naar het legaliseren van kinderarbeid anno 1900 , allemaal tot profijt van de grabbers. Waar eindigt dit ? Met het inzetten van kinderen om de wegen proper te houden van sluikafval ? Wat een afgang van wat "duurzaam" decennia lang werd opgebouwd. Zum Kotsen !
Dat uitschot begrijpt zelfs niet dat ge uw bejaarde buren gratis helpt met boodschappen doen, gras afmaaien, ... Dat uitschot zegt dat gratis niet bestaat. 
dejules

21 apr 2018, 09:29

Verkoper in de kledingindustrie is het derde meest gezochte profiel in de provincie Antwerpen.
Maar de vacatures raken niet snel ingevuld.
Daar heeft het lage loon misschien wel iets mee te maken.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180420_0347 ... oor-talent

De jobs van deze regering dat zijn gesubsidieerde jobs oa in de poets met dienstencheques (97% deeltijds!).
Op de derde plaats deeltijdse verkopers.
In een stad met een wereldhaven is de werkloosheid zeer hoog en zijn de meest gezochte profielen deeltijds poets en deeltijds verkoop.
Werkzoekenden die zich genoodzaakt zien een deeltijdse job te aanvaarden, hoewel ze daar eigenlijk niet mee rondkomen en liever een voltijdse job willen ;
als zij minder verdienen dan 1.531,93 euro bruto per maand, ontvangen zij een bijpassing van de RVA.
Die bijpassing is tijdelijk en moet goedgekeurd worden door de plaatselijke VDAB direkteur. De werkloze blijft echter full-time beschikbaar dwz moet elke FT job of opleiding aanvaarden anders wordt hij definitief geschorst van uitkeringen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180420_0347 ... oor-talent

Indien de economie echt boomde dan zocht men toch heel andere "profielen".


Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

21 apr 2018, 09:58

The Spirit of Flanders schreef: Zestien-en zeventien jarigen mogen nu ook op zondag bijklussen , vroeger alleen vanaf 18 jaar. De vraag ervoor kwam uit de hoek van zelfstandigen , en is goedgekeurd. Dit riekt naar het legaliseren van kinderarbeid anno 1900 , allemaal tot profijt van de grabbers. Waar eindigt dit ? Met het inzetten van kinderen om de wegen proper te houden van sluikafval ? Wat een afgang van wat "duurzaam" decennia lang werd opgebouwd. Zum Kotsen !
O, en is dat erg zeg,  8O 8O 8O 8O
In Nederland draaien al jaren de winkels met wat personeel en zowat alle kleine en grote supermarkten daarop!
Veel handelszaken zijn daar zondag bemand met studenten met hooguit hier en daar een "oudere of rayonchef" om de boel in het oog te houden .

Spring vandaag of morgen eens even een willekeurige Jumbo of Kruidvat binnen en vergewis U ervan moest je nog twijfels hebben.
dejules

21 apr 2018, 10:27

Paul Siemons schreef: In Nederland draaien al jaren de winkels met wat personeel en zowat alle kleine en grote supermarkten daarop!
In Nederland werkt 80% vd vrouwen deeltijds.
Zelfs veel mannen werken in dat stelsel. Die krijgen een aanvullende uitkering.
In België is deeltijdse arbeid verboden door de VDAB ttz indien U dat accepteert doet U vrijwillig afstand van uw sociale rechten! Uiteindelijk is dat de bedoeling nl dat gij deeltijds gaat werken zonder sociale bescherming. Dat gunt gij Uzelf noch uw kinderen, waarom moeten anderen dat dan doen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2018, 10:47

Hans Maertens van Voka vanmorgen in het nieuws van 9 u. : '...elk bedrijf wil wel vermijden dat werknemers het bedrijf verlaten. Met de krapte op de arbeidsmarkt is het nodig dat bedrijven ervoor zorgen dat hun werknemers zich goed blijven voelen in hun job.'

Vandaag regent het buiten, julio, en het is maar 10 graden. Echt koud voor de tijd van het jaar. :roll: Neen! De zon schijnt niet, zeg ik u!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

21 apr 2018, 11:15

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Zestien-en zeventien jarigen mogen nu ook op zondag bijklussen , vroeger alleen vanaf 18 jaar. De vraag ervoor kwam uit de hoek van zelfstandigen , en is goedgekeurd. Dit riekt naar het legaliseren van kinderarbeid anno 1900 , allemaal tot profijt van de grabbers. Waar eindigt dit ? Met het inzetten van kinderen om de wegen proper te houden van sluikafval ? Wat een afgang van wat "duurzaam" decennia lang werd opgebouwd. Zum Kotsen !
O, en is dat erg zeg,  8O 8O 8O 8O
In Nederland draaien al jaren de winkels met wat personeel en zowat alle kleine en grote supermarkten daarop!
Veel handelszaken zijn daar zondag bemand met studenten met hooguit hier en daar een "oudere of rayonchef" om de boel in het oog te houden .
"Studenten" van 17 jaar en jonger ? 't Is niet omdat de Nederlander kinderen uitbuit voor een "snoepje" dat wij dat voorbeeld moeten volgen. Zijn en blijven we dan voor altijd naäpers van de landen rondom ons ? Dat verraadt ook al hoe intelligent we wel zijn , zeker ?
dejules

21 apr 2018, 11:46

Wil. schreef:Met de krapte op de arbeidsmarkt
Vorig jaar kregen 1.25 miljoen Belgen een werkloosheidsuitkering.
470.000 zijn geschorst van uitkering.
Honderdduizenden mensen zijn voor hun 65ste al dan niet vrijwillig uit de arbeidsmarkt gestapt en kunnen met 1 wetswijziging terug geactiveerd worden. 
Elk jaar krijgen 70.000-100.000 vreemden de belgische nationaliteit.
Er is geen krapte op de arbeidsmarkt.
Er is een krapte aan mensen die aan slechte condities willen werken in deeltijdse flexibele uurroosters die geen toegang geven tot een betere levensstandaard.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2018, 12:04

En vandaag regent het ... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

21 apr 2018, 12:23

Wil. schreef:En vandaag regent het ... :roll:
Het regent vandaag in het hart van diegenen die door de rechtse graaiers uitgebuit en als vuilnis weggeworpen ( geweest ) zijn ...
Laatst gewijzigd door Gast op 21 apr 2018, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

21 apr 2018, 12:24

Wil. schreef:En vandaag regent het ... :roll:
Vandaag hebben wij begrotingsoverschotten dankzij de N-VA.
Er zijn geen werklozen meer.
Bedrijven vestigingen zich massaal in Vlaanderen ...
En U bent contractueel, toch?
dejules

21 apr 2018, 12:28

Wil. schreef:En vandaag regent het ... :roll:
Weet U dat de volgende 10 jaar meer dan een half miljoen statutairen in de pensioenleeftijd komen?
Wist U dat bijv. de NMBS binnen vandaag en 7 jaar de helft van zijn medewerkers in pensioen ziet gaan?
En die vinden geen nieuw mensen.
Weet U waarom?
Omdat de nieuwelingen geen leeglopersstatuut krijgen.
Geen dubbel pensioen.
Een loon dat 30% lager ligt dan dat van een leegloper.
20 verlofdagen ipv 71.
10 feestdagen ipv 15.
U bent statutair, toch?
dejules

21 apr 2018, 12:33

Wil. schreef: Vandaag regent het buiten, julio, en het is maar 10 graden. Echt koud voor de tijd van het jaar. :roll: Neen! De zon schijnt niet, zeg ik u!
De zon schijnt elke dag voor de mensen met het leeglopersstatuut die op hun 50ste met vervroegd pensioen en 80% van hun laatste wedde naar Benidorm trokken na  een zware loopbaan van 20 jaar leeglopen in zinloze aanwezigheids bezigheden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2018, 14:08

dejules schreef:
Wil. schreef:En vandaag regent het ... :roll:
Vandaag hebben wij begrotingsoverschotten dankzij de N-VA.
200 miljoen in Vlaanderen, lees ik. Maar niet alleen dank zijn N-VA. Er is een coalitie aan de macht heb ik me laten vertellen.

Maar het gaat hier slecht... slecht, jongens ... Vlamingen wijken nu al massaal uit naar Bulgarije om er aan 2 euro per uur mest te gaan uitvoeren op het land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2018, 14:09

dejules schreef:U bent statutair, toch?
Ja, collega :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.