Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

21 apr 2018, 15:13

Wil. schreef: Vandaag hebben wij begrotingsoverschotten dankzij de N-VA.
200 miljoen in Vlaanderen, lees ik.
U bent zot!

De Vlaamse regering verwacht dat de schuld in 2022 zal stijgen tot 35 miljard euro, tegenover 19 miljard eind vorig jaar.

Bijna een verdubbeling dus op zeven jaar tijd.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2821607

Vlaanderen heeft de snelst stijgende schuldenberg van alle regio's in de wereld!

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 apr 2018, 15:48

Deze bedrijven zoeken volk
Pfizer 250
Van Hool 234
Umicor 200

Waar zitten nu die werkzoekenden?
En dit zijn bedrijven die geen 10€/uur betalen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2018, 17:18

dejules schreef:
Wil. schreef: Vandaag hebben wij begrotingsoverschotten dankzij de N-VA.
200 miljoen in Vlaanderen, lees ik.
U bent zot!
De scherpzinnigheid van je analyses is er een beetje af, vind ik. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

21 apr 2018, 17:35

voorn schreef:Deze bedrijven zoeken volk
Pfizer 250
Van Hool 234
Umicor 200

Waar zitten nu die werkzoekenden?
En dit zijn bedrijven die geen 10€/uur betalen.
Hoe komt U erbij dat deze bedrijven hun gepensioneerden niet kunnen vervangen?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 apr 2018, 18:36

Ik zeg toch niet dat ze niet ingevuld worden.
In tegendeel. Ik wil bewijzen dat door het op pensioen gaan van een generatie de werkloosheid de volgende vijf jaar vanzelf zal moeten dalen.
Tegelijk is er een verschuiving van beroepsbezigheden. Men zoekt 1600 IT profielen daar waar er elk jaar maar 200 afstuderen.De regering zou hier wat meer in moeten investeren met het  promoten van sommige jobs.
De tijd van de bureaukraat is vervangen door techniekers; zeker in de computerwereld
Hierdoor zal het aantal administratieve ambtenaren ook dalen.
dejules

21 apr 2018, 19:04

voorn schreef: In tegendeel. Ik wil bewijzen dat door het op pensioen gaan van een generatie de werkloosheid de volgende vijf jaar vanzelf zal moeten dalen.
Klopt niet : in Amerika, dankzij Trump, zien wij dat Amerikaanse bedrijven meer en meer terugkeren naar de US.
ECHTER, deze bedrijven zijn hoog technologisch en werknemers ziet U daar nauwelijks.
Het effect dat men beoogde nl meer Amerikanen aan het werk is er niet!
Onlangs een reportage gezien over Poolse scheepswerven. U denkt dat daar Polen werken? Daar werken Srilankanen etc EN ZELFS NOORD KOREANEN!
Indien morgen in België elke gesubsidieerde tewerkstelling verboden werd dan steeg de werkloosheid met 97%.
dejules

21 apr 2018, 19:05

voorn schreef: Men zoekt 1600 IT profielen daar waar er elk jaar maar 200 afstuderen.
Geloof ik niet!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2018, 19:33

dejules schreef:
voorn schreef: Men zoekt 1600 IT profielen daar waar er elk jaar maar 200 afstuderen.
Geloof ik niet!
Ik geloof ook niet dat vandaag de zon heel de dag van katoen heeft gegeven. Ik heb mijn eigen waarheid en alleen die geloof ik: het regent!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 apr 2018, 08:01

Dat is in het nieuws geweest op TV .Met  de CEO van een computer bedrijf die programmeurs zoekt.
De studenten voor een bachelor werden reeds gecontacteerd vanaf hun eerste jaar. 
dejules

22 apr 2018, 09:23

Wil. schreef:
dejules schreef:
voorn schreef: Men zoekt 1600 IT profielen daar waar er elk jaar maar 200 afstuderen.
Geloof ik niet!
Ik geloof ook niet dat vandaag de zon heel de dag van katoen heeft gegeven. Ik heb mijn eigen waarheid en alleen die geloof ik: het regent!
Het aantal zelfstandigen dat nog actief is na de pensioenleeftijd is in 5 jaar tijd met een derde gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de zelfstandigenorganisatie NSZ. Bijverdienen bovenop het pensioen is voor zelfstandigen een pak soepeler geworden.
Maar ook het lage zelfstandigenpensioen speelt mee, denkt het NSZ.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/20 ... _term=3569

U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Indien er slechts 200 it-ers per jaar afstuderen in België dan zijn wij
een ontwikkelingsland, toch?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 apr 2018, 09:48

Het bedrijf waar het over ging is CEGECA en die starten zelf met een cursus van 14 weken.
Job gegarandeerd.
Die 200 studenten ging wel over Vlaanderen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 apr 2018, 10:04

Meer zelfstandigen blijven actief na de pensioengerechtigde leeftijd. Twee redenen:

1. het is nu wettelijk mogelijk om onbeperkt bij te verdienen. Met een economie die goed draait, valt er op dit ogenblik behoorlijk wat bij te verdienen voor die zelfstandigen.
2. het pensioen van zelfstandigen is erg laag. Zelfstandigen weten dat ook op voorhand. Ze kunnen voor een groot deel zélf bepalen hoe hoog in inkomen zal zijn. Meer werken leidt naar meer netto inkomen. Nogal wat zelfstandigen kijken niet ver genoeg vooruit en leven vandaag op grote voet. Maar bij het pensioen komt de realiteit aan de deur kloppen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 apr 2018, 10:23

Wil. schreef: 2. het pensioen van zelfstandigen is erg laag. Zelfstandigen weten dat ook op voorhand. Ze kunnen voor een groot deel zélf bepalen hoe hoog in inkomen zal zijn. Meer werken leidt naar meer netto inkomen.
Heeft U dat in een boek gelezen?
U komt uit de statutaire leegloperij, toch?
Indien ik mijn kledingwinkel ook 's nachts open houdt en ik niet meer ga slapen, leidt dit tot een hoger netto inkomen?
Laatst gewijzigd door dejules op 22 apr 2018, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

22 apr 2018, 10:24

voorn schreef: Die 200 studenten ging wel over Vlaanderen.
Vlaanderen heeft maar 1 school waar er IT-ers studeren?
Bent U achterlijk of komt U uit de statutaire leegloperij?
dejules

22 apr 2018, 10:30

Wil. schreef: Maar bij het pensioen komt de realiteit aan de deur kloppen.
De realiteit is dat investeerders niet investeren in een land waar ambtenaren 50% vd actieve bevolking uitmaken en ook nog eens een pensioen krijgen dat factor 2 hoger is tov mensen die voor echte welvaart zorgen.
Zelfs Noord-Korea is daar achter gekomen!