Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2017, 18:50

dejules schreef:
Wil. schreef: Ik zal het u zeggen: het Franstalig deel van dit land is gebouwd op de hangmatideologie. D.w.z. 'de staat moet maar voor ons zorgen'.
Voor welke welvaart heeft u gezorgd?
U bent statutair ambtenaar, toch?
Samen met mijn collega's heb ik ervoor gezorgd dat het bedrijfsleven zijn activiteiten kon ontplooien. Zonder ons was dat niet mogelijk geweest. Wij, statutaire én contractuele ambtenaren, liggen bijgevolg aan de basis van alle welvaartcreatie. Zonder ons gebeurde er niets.
Kijk eerst eens op het internet na hoe het sociaal contract in elkaar zit, voordat je repliceert.

Welke bijdrage levert een verzekeringsfirma eigenlijk aan het eindproduct van een bedrijf?
Welke bijdrage levert een bewakingsfirma eigenlijk aan de producten en diensten die in een bedrijf worden gerealiseerd?
Volgens mij zijn dat twee uierhangers van het bedrijfsleven. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

25 jul 2017, 19:55

Oei , een ambtenaar maakt zich zenuwachtig. Dat is nochtans hééél zeldzaam. :)
:lol: :lol: Niet zenuwachtig maar kwaad en daar is toch een verschil tussen. Ja, heb mij laten vangen aan een narcist. :twisted: :twisted:
dejules

25 jul 2017, 20:47

Wil. schreef: Samen met mijn collega's heb ik ervoor gezorgd dat het bedrijfsleven zijn activiteiten kon ontplooien.
U kunt dat enkel door zelf deel te nemen aan de welvaart.
Men zou mensen bij wet moeten verbieden om levenslang in een ambtenarenstatuut te hangen. Dit verhindert de arbeidsmobiliteit!
Dat statuut moet afgeschaft worden, het past niet in een tijd van digitalisatie, automatisatie, globalisatie, doorgedreven flexibiliteit, ...
dejules

25 jul 2017, 20:59

Fokke schreef: Zou het bv.kunnen dat die niet-Belgen tegen dumpinglonen werken of in elk geval de bijdragen voor RSZ veel lager zijn ? Of zijn alle Vlaamse stempelaars gewoon te lui om te werken ?
Restaurant De Hemelhoeve, café-restaurant en hotel De Kroon, brasserie Vieux Depot en café De Vreemde Vogel: deze vier horecazaken gingen in een half jaar tijd failliet. Het zijn moeilijke tijden voor de horeca in het centrum van Brasschaat. “We kunnen alleen maar proberen het imago van de gemeente op te krikken”, zegt schepen van Lokale Economie Philip Cools (N-VA).

Zijn die zelfstandigen luierikken?

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

25 jul 2017, 22:31

dejules schreef:
Fokke schreef: Zou het bv.kunnen dat die niet-Belgen tegen dumpinglonen werken of in elk geval de bijdragen voor RSZ veel lager zijn ? Of zijn alle Vlaamse stempelaars gewoon te lui om te werken ?
Restaurant De Hemelhoeve, café-restaurant en hotel De Kroon, brasserie Vieux Depot en café De Vreemde Vogel: deze vier horecazaken gingen in een half jaar tijd failliet. Het zijn moeilijke tijden voor de horeca in het centrum van Brasschaat. “We kunnen alleen maar proberen het imago van de gemeente op te krikken”, zegt schepen van Lokale Economie Philip Cools (N-VA).
Zijn die zelfstandigen luierikken?
Geachte heer De Jules, met deze teken ik protest aan tegen het mij woorden in de mond te leggen die ik niet heb uitgesproken! Met alle respect voor Griekse gijsweren maar ik ben Socrates niet! Van een ingedutte ambtenaar zou ik dat nog begrijpen maar van iemand die echt werkt voor zijne kost is dat een brug te ver! :evil: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jul 2017, 22:38

dejules schreef:
Wil. schreef: Samen met mijn collega's heb ik ervoor gezorgd dat het bedrijfsleven zijn activiteiten kon ontplooien.
U kunt dat enkel door zelf deel te nemen aan de welvaart.
Dat deden we ook! Zonder ons was zelfs de mogelijkheid om welvaart te scheppen er niet.

Het valt me op dat je met je mond vol tanden staat wanneer ik vraag welke de functie van de verzekeringsfirma's is. Ze doen nl. hetzelfde als wat de overheid doet: ze creëren een ruimte waarbinnen het mogelijk wordt om te ondernemen. Zonder verzekering durft een normaal mens niet in zijn auto stappen. Een ongeval kan je je hele vermogen kosten.

Wel, julio? Hoe zit dat?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

25 jul 2017, 23:45

Wil. schreef:Het valt me op dat je met je mond vol tanden staat wanneer ik vraag welke de functie van de verzekeringsfirma's is.
Waarom hebben die mensen geen statutair ambtenaren statuut?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 jul 2017, 10:03

Nog altijd geen antwoord, jules? 't Is ook moeilijk, hé, vanuit jouw wereldvisie. Ik ben al blij dat je begint na te denken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 jul 2017, 10:11

Wil. schreef:Nog altijd geen antwoord, jules? 't Is ook moeilijk, hé, vanuit jouw wereldvisie. Ik ben al blij dat je begint na te denken.
Waarom hebben die verzekeraars geen statutair ambtenaren statuut?
dejules

26 jul 2017, 10:30

Wil. schreef:Wij statutaire ambtenaren liggen bijgevolg aan de basis van alle welvaartcreatie.
Uw statuut is afgeschaft!
Blijkbaar denken de politici heel anders over uw "welvaartcreatie", toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 jul 2017, 11:54

Tut, tut, tut, julio.
Ik zal u op de hoogte houden wanneer begin volgende week mijn uitgestelde wedde rijkelijk zal binnenkomen. Dat mag ook wel, gezien mijn waardevolle bijdrage in het verleden aan de maatschappij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

26 jul 2017, 12:00

Wil. schreef: gezien mijn waardevolle bijdrage in het verleden aan de maatschappij.
Retorische vraag : "Is de bijdrage van een leegloper waardevol?".
dejules

29 jul 2017, 09:49

De Yara Birkeland, het zelfvarende, elektrische containerschip uit Noorwegen, zal volgend jaar al varen. In een eerste fase zal dat nog met een bemanning zijn.
Het bevat ook gps, radar, camera's, sensoren en andere technologie om volledig autonoom te kunnen varen. Dat zal pas gebeuren vanaf 2020. In een eerste fase gaat er nog een bemanning aan boord. In 2019 wordt het autonome varen getest.

http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 1501243394
Gast

29 jul 2017, 11:50

dejules schreef:De Yara Birkeland, het zelfvarende, elektrische containerschip uit Noorwegen, zal volgend jaar al varen. In een eerste fase zal dat nog met een bemanning zijn.
Het bevat ook gps, radar, camera's, sensoren en andere technologie om volledig autonoom te kunnen varen. Dat zal pas gebeuren vanaf 2020. In een eerste fase gaat er nog een bemanning aan boord. In 2019 wordt het autonome varen getest.

http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 1501243394
Prachtig dat het 100 % electrisch vaart ! Nu ja , Noorwegen heeft nu eenmaal overschotten aan ( zelfs goedkope ) electriciteit.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 aug 2017, 15:32

Zou het bv.kunnen dat die niet-Belgen tegen dumpinglonen werken of in elk geval de bijdragen voor RSZ veel lager zijn ? Of zijn alle Vlaamse stempelaars gewoon te lui om te werken ?
Gisteren in Aalst, een bestelwagen van Eandis, daar achter , 2 witte bestelwagens met laders op, stopten midden op straat om werken uit te voeren, de 2 witte bestelwagens hebben ,Hongaarse nummerplaten????
Is Eandis geen overheids bedrijf,waarom nemen die dan Hongaren aan, of zijn er geen Belgische arbeiders meer????,
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.