Overstelpt met spamberichten

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

22 apr 2017, 11:48

Goeiedag,

sinds enkele weken wordt mijn man overstelpt met spamberichten. Moesten we op alles ingegaan zijn, we hadden al 100-den keer een bon van 500 € 'gewonnen', zogezegd van Hubo, of Hema of Dreft of Carrefour ... De laatste dagen gebeurt het meer dan 10x per dag!!!

Mijn man heeft een skynet-account en probleem is dat het afzendadres nooit tweemaal hetzelfde is, dus blokkeren is bijzonder moeilijk. De extensie van het afzendadres is ook .com, dus daarop kunnen we niet filteren. Maar het bericht komt wel steeds uit de Filippijnen of India.

Bestaat in Windows Live mail de mogelijkheid om te blokkeren op een woord uit de mail (zoals bij google-mail)?

Of hoe lossen we dat op?

We hebben ook gezien dat zijn mailadres terechtgekomen is op een site waarop talloze adressen staan die blijkbaar gebruikt worden voor spamdoeleinden. Het adres dat daarop staat is evenwel al 20 jaar zijn vaste mailadres, dus dat gaan we niet zomaar supprimeren.
http://www.email-database.info/email-li ... 60466.html

Alvast bedankt voor de hulp,

Miekehill

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 apr 2017, 14:42

Filtering is slecht denk ik en ook kan die geen boardingpassen of vliegtickets uitprinten, te weing bestandstypes.
Ik gebruik Thunderbird . Is niet moeilijk in te stellen ,poorten stelt die zelf in van je account .
Desnoods laat je je oude emailer draaien of opent die niet ,en werk met Thunderbird een tijdje en wat die doet met spam.
Maar regelmatig laat ik AdwCleaner eens draaien ,kuist je zoekmachines en reset ze. En wat voor antivirus heb je draaien ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

27 apr 2017, 09:10

Het verergert nog! Vanmorgen 7 berichten dat we waardebonnen 'gewonnen' hadden...
We hebben de pc volledig gescand met Norton antivirus, Ccleaner gedraaid, Malwarebytes anti malware, Adwcleaner en JRT.
En ook nooit geantwoord op de mails....

Thunderbird is geen optie: mijn man is geen voorstander van firefox en consoorten. Hij houdt het liefst bij de oude, vertrouwde Windows.

Kan er iemand mij helpen, aub?

En weet iemand hoe ik die lijst met mailadressen van het web krijg, want legaal lijkt het me toch niet om zomaar honderden mailadressen online te zetten met de mededeling dat je die vrij mag gebruiken!!!!

Stilaan hopeloos, maar toch al bedankt.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

27 apr 2017, 10:15

miekehill,

is er ooit op die site gebruik gemaakt van You can remove your email
now:
door het e-mail adres in te typen en op de knop Remove
e-mail
te klikken ?
Ik vermoed dat je op die manier juist bevestigd hebt dat het e-mail bestaat
en dat het inderdaad eindeloos zal gebruikt worden.

Sony

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

05 mei 2017, 08:08

Ik had er vanmorgen 78!! En er komen er de ganse dag nog bij Het staat allemaal bij spam maar ik moet het toch altijd nazien want er kan ook een "gewone" email tussen zitten Uitschrijven helpt totaal niet Ik heb het eens geprobeerd bij nokia en dat komt evengoed met hopen binnen!
Gast

05 mei 2017, 10:02

We hebben ook gezien dat zijn mailadres terechtgekomen is op een site waarop talloze adressen staan die blijkbaar gebruikt worden voor spamdoeleinden. Het adres dat daarop staat is evenwel al 20 jaar zijn vaste mailadres, dus dat gaan we niet zomaar supprimeren.
http://www.email-database.info/email-li ... 60466.html
Uw e-mailadres staat in de lijst zoals U schrijft. Wat kan het dan kwaad om eens contact op te nemen met de beheerders van deze site met de vraag om uw e-mailadres te verwijderen ! :roll: Mijn redenering is: " Ze hebben Uw e-mailadres toch dus kan dit ( hopelijk ) laatste mailtje er ook nog vanaf.
Is toch het proberen waard denk ik.
Mijn man heeft een skynet-account .......
Sky-net is toch Proximus. Misschien eens informeren bij Proximus !

miekehill
Lid geworden op: 09 jul 2009, 11:44
Locatie: aan 't zeetje

05 mei 2017, 11:54

@ Dafke: Vorige week heeft mijn man in een 'wanhoopspoging' en met het idee 'slechter kan het niet worden' bij ALLE spamberichten 'uitgeschreven'. Toe hij mij dat zei, verwachtte ik het ergste. Maar.... (ik ga hout vasthouden) sinds afgelopen zondag geen enkel spambericht meer ontvangen! Hopelijk blijft het zo.

@ Dicksy: we hebben dat al geprobeerd, geen resultaat!

Ik blijf nu voorlopig overal af, niet gaan zoeken naar nieuwe spam!

clota
Lid geworden op: 11 aug 2004, 15:23
Locatie: Leuven

06 mei 2017, 10:59

Ik gebruik sinds jaren "Mailwasher" en ben hiermee zeer tevreden (www.mailwasher.net) Er is een gratis en een betalende versie , maar de gratis versie is ruim voldoende). Met dit programma is het mogelijk om alle berichten te zien direct op de server en dan een selectie te maken en enkel de OK berichten te downloaden. Me jan ook spam berichten "bouncen" i.e. dan lijkt het of dat je e-mail adres niet bestaat. Verder kan men lijst aanleggen met "Friends" of "Blacklist".
Voor mij een zeer goed hulpmiddel tegen Spam
Windows 10 Home 64 bit
Asus K501UQ,Intel Core i7,8.0 GB RAM,475 GB Hitachi SSD