Tandsteen&Inenting

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.
Gast

25 apr 2017, 17:06

Begin september is de tandsteen verwijderd van onze kleine yorkshire terrier.Ze is bijna zeven jaar en dit was de tweede maal.Op aanraden van de dierenarts,zijn we ook overgeschakeld van pedigree naar science hill's.
Ook strooiden we over haar eten corozyme bucco fresh verkrijgbaar bij de arts.Gisteren toen ze haar jaarlijkse inentingen kreeg,vond de dierenarts toch dat achteraan er terug verkleuring optreed.Zo een tandenreiniging is een hele ingreep die toch onder algehele verdoving gebeurd.Onze hond krijgt alleen harde korrels,ook soms een snoepje,maar nooit mals voedsel.Manueel tandenpoetsen zou misschien een optie zijn maar ons hondje kennende niet eenvoudig.Iemand zelfde probleem en misschien oplossing?
Wat betreft de jaarlijkse inenting,er schijnt een derde rattenziekte te zijn waartegen moet ingeent worden,deze inentingsstoffen ziten nu wel samen in een flacon.Maar raar genoeg moet ze binnen de drie tot zes weken terug een tweede maal ingeent worden,omdit de eerste maal was,later is één maal per jaar genoeg.
We gaan bij een zeer goed aangeschreven dierenartspraktijk,waar men zeer correct behandeld word,tegen zeer eerlijke prijzen.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

25 apr 2017, 17:52

Ik heb ook die nieuwe vaccinatie tegen de rattenziekten genomen want ik heb een sloot rond de tuin en heb vroeger nog wel eens ratten gezien dus ik durf geen risico nemen .
En die tanden poetsen is inderdaad niet evident . Bij twinny lukt dat een beetje , bij ming doe ik het af en toe met ee doekje rond mijn vinger maar dat tandenborsteltje is niet gemakkelijk . Ik spuit wel elke dag een produkt van beaphar maar enkel bij de apotheker of bij de dierenarts te krijgen aan weerszijden in de mond op de tanden . Ik denk van eens de gel te halen die zou efficienter zijn omdat die aan de tanden kleeft en de hond dan zelf door te lïkken de tanden poetst . Twinny zijn mond wordt ook regelmatig met propolis gespoeld , das een natuurlijk antibioticum van de bijtjes . Dat doe ik om de hele mond, in het bijzonder het tandvlees, te ontsmetten .
Ik ben hier dus wel elke dag eventjes bezig hihih . Maar weet je ze genieten ervan , ze liggen op hun dooie gemakskes op de tafel terwijl ik aan het foefelen ben . Dan krijgen ze nog af en toe een knuffeltje en ze zijn weeral kontent en proper .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

25 apr 2017, 20:20

Ik heb juist eens gegoogled,en inderdaad voor 2015 kon men laten vaccineren tegen 2 stammen van de leptospiren,uitgescheiden door de bacterie leptospira.Nu beschermen de moderne inentingsserums tegen 4 stammen.En inderdaad de eerste maal moet er twee maal ingeent worden binnen de drie tot zes weken.Dat weten we nu ook weeral,ne mens kan nooit genoeg weten hé. :D
Wat betreft het tandenpoetsen rebelle,bedankt voor de informatie ik ga zeker morgen langs bij de apotheker voor de Beaphar tandgel.Dat is zeker het proberen waard,en het lijk me niet zo moeilijk als poetsen.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

26 apr 2017, 02:58

Beaphar Pro Dentalzym Spray Anti-Tandplak En Anti-Tandsteen 150ml van Beaphar Pro
(9 reviews)
Voor mondhygiëne zonder het gebruik van een borstel

Beaphar Pro Dentalzym Spray Anti-Tandplak En Anti-Tandsteen 150ml

Beschrijving
Eigenschappen:
De Dentalzym Spray zorgt voor een dagelijkse bescherming van het gebit van de hond of kat. De spray voorkomt de vasthechting van tandplak en aldus ook de vorming van tandsteen en de slecht ruikende adem die hiervan het gevolg is.

Momenteel gebruik ik dus de spray . De gel heb ik nog gebruikt bij een malthezerke en ging ook heel gemakkelijk . Als mijn spray op is ga ik eens de gel proberen en kijken of ik een verschil merk .

Groetjes
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

08 aug 2017, 11:43

Pollemans , wat is je ervaring met de dentalzym gel ? Ik heb er nu ook een tube door voor twinny . Ik merk wel dat zijn tanden gereinigd worden . De spray heb ik dan verder gebruikt voor ming . En voor hem is dat momenteel voldoende . Ik wil zowieso van de ene mond in de andere mond gaan met de geltube .

Groetjes
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

08 aug 2017, 12:10

Mensen aub lees je eens in, in verband met enten, ontwormen en voeding.
Honden moeten niet jaarlijks geënt worden, google maar eens naar de producent..... die geeft 3 jaar garantie!
Eigenlijk is dit nog teveel!
Tandsteen krijg je hondje hoofdzakelijk van brokken. Dat zijn vnl. koolhydraten, die blijven plakken aan de tanden. Geef een hond rauw vlees, vis en gestoomde groenten! Hij zal er maar wel bij varen!
Wat betreft lepto 4, veel honden hebben al hun leven gelaten door die spuit!!!! Trouwens lepto is een microbe en geen virus, kan genezen worden met AB. Mensen kunnen ook besmet worden bij het zwemmen in vuil water, die worden daarvoor toch ook niet geënt!
Je kan ook je hondje laten titeren, dan kan men aflezen hoeveel antistoffen er nog aanwezig zijn, die tekorten kunnen dan aangevuld worden, specifiek voor die ziekte.
Mijn hond is nu 9 jaar en is op 3 jarige leeftijd voor het laatst geënt, titercontrole wees uit, nog altijd genoeg antistoffen voor alles!
Rabiës daar kun je niet van tussen, wanneer je veel naar het buitenland gaat, maar is eigenlijk ook overdadig!
Gast

08 aug 2017, 15:57

Rebelle
Ik gebruik nu bijna drie maand de gel,en de tanden laden niet verder aan.Ook haar adem ruikt frisser.Maar het is niet eenvoudig om haar achterste tandjes in te wrijven,het is een hele bedoening.Daarom denk ik eraan om afwisselend de spray en de gel te gaan gebruiken.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

08 aug 2017, 16:45

Pollemans , je moet het niet inwrijven he met de gel . Gewoon de gel tegen de tanden spuiten en ze doen dan een mondbeweging waarbij de gel over de tanden gewreven wordt .
Ik ben er ook tevreden van . Heb al een paar andere dingen geprobeerd maar dit vind ik tot hiertoe het beste .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

08 aug 2017, 18:47

Ik heb steeds geprobeerd om gel op te wijsvinger te doen en dan de tandjes in te wrijven,maar achteraan is dat niet simpel.Ik zie wel dat ze met haar tong over haar tanden likt.Ik zal eens proberen zoals ge zegt,want op de verpakking staat ook,gewoon een lijntje op de tanden aanbrengen en de hond doet de rest.We zijn hier tenslotte om eens van gedachten te wisselen en iets bij te leren.
Ik heb ooit in de rubriek dierenvrienden op 17 juni fotos getoond van de borders die ik regelmatig bijhoud,en op de eerste foto staat rechts de border tricolor,waarmee de kennel een nestje wou kweken(een belofte van mijn schoondochter bij aankoop).Welnu op dit ogenblik zitten ze ergens ver weg over het kanaal om haar te laten dekken door een engelse reu.Het is allemaal niet eenvoudig wanneer er zo een afstand is tussen het teefje en de reu.De veearts moet hier eerst de juiste bloedwaarden vaststellen,en dan een reservatie in Calais op de boot, nog uren met de auto,en hopen dat het teefje zich laat dekken,tweemaal met een tussenpoos van een dag.
En dan bang afwachten of ze drachtig is en alle moeite niet voor niks.De kleintjes zijn dan wel voor de kweker,maar men is er toch intens mee betrokken,omdat de borders veel bij mij zijn,en ik ze beschouw als mijn eigen beestjes.Wanneer ik ooit fotos heb van de puppys zal ik ze doorsturen.
Gtjs

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

09 aug 2017, 09:02

Je bent daar zeker mee bezig . En het is pas een maand later dat je zeker weet of je teefje zwanger is of niet , dan pas kunnen ze een echo maken . Veelal bij zwangerschap merk je toch wel een verandering bij het teefje maar je het blijft spannend tot de laatste dag .

Ik wens jullie alvast heeeeel veel succes in dit verhaal .

Groetjes
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?
Gast

21 okt 2017, 11:34

Het laatste bericht dat ik plaatste over tandsteen was reeds van 8 augustus.
Ik gebruik nog steeds dentalzym gel,en heb net een nieuwe tube besteld bij de apotheker.
Ik ben er tevreden over en zie dat de tandjes niet verder aanladen.Ik doe een paar keer een kleine hoeveelheid op
mijn vinger en wrijf over de tandjes.De hond likt dit verder uit,want ze vind het lekker.Wanneer ik de tube pak gaat ze
al op haar rug liggen.Ik gebruik éénmaal per dag en men komt lang toe met een tube.
Voila,dat zijn mijn bevindingen.Ik geef hill,s hondenvoeding op aanraden van de veerarts,en bestel dat steeds zonder
problemen op een nederlandse site ook actief in belgie.
Gtjs

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

02 nov 2018, 16:39

De dentalzym gel van beaphar voor honden is nergens meer verkrijgbaar,en is blijkbaar uit de handel verdwenen.
Niet bij de apotheker,of nergens op het internet.Spijtig want ik was zeer tevreden.
Ik zal nu moeten overgaan naar de tandspray van beaphar.Ik denk dat rebelle dit product reeds een tijdje gebruikt met goed resultaat.Het is wel overal verkrijgbaar in de goede dierenspeciaal zaak.
Hopelijk lukt het gebruik een beetje want ons mieke is nogal een moeilijke in dat soort dingen.
Indien er nog iemand moest ervaring hebben laat het gerust weten.
Zeg nooit nooit meer

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 nov 2018, 22:35

Oeps het is de dentalzym spray van beaphar die ik gebruik . Ik vraag me af , of die nog te verkrijgen is . Heb nog 2 sprays die begonnen zijn . Ik zal het wel zien en hou je op de hoogte als ik er nieuwe nodig heb . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 nov 2018, 08:38

Haras , de beaphar , dus de gewone,  tandgel is nog wel verkrijgbaar . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

03 nov 2018, 09:29

De tandspray van beaphar is nog verkrijgbaar.Ik ben op de web-site van beaphar gaan kijken.
Maar de dentalzym gel is niet meer terug te vinden.Misschien heeft de spray meer aantrek,en is de gel daarom verdwenen.
Ik heb onmiddelijk gebeld naar Tom&Co en daar is de tandspray aanwezig,ik ga vandaag nog halen.
De prijs zou tussen 6 en 7 euro liggen voor een bus van 150 ml en het gaat dus werkelijk over een beaphar produkt.
Ik laat nog wel iets weten.
Zeg nooit nooit meer