oogproblemen

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Papacharlie
Lid geworden op: 20 jan 2004, 13:25
Locatie: Boom

26 apr 2017, 16:52

Sinds begin december moest ik van de oogarts, jawel, om het uur en dit tijdens 6 weken druppels in de ogen doen, zogezegd veel te droge ogen. Na dit termijn werd vastgesteld dat het resultaat niet bevredigend was en werden er in de beide traangaatjes van de ogen staafjes geplaatst. Resultaat, ik had nog meer problemen dan voordien.
Heb dan besloten een tweede advies te vragen bij een andere oogarts.
Resultaat was verbijsterend, had absoluut geen te droge ogen en de staafjes moesten onmiddellijk worden verwijderd. De diagnose werd vastgesteld als volgt : Degeneratie van het hoornvlies, (Syndroom van Salzmann genoemd). Een aandoening die volgens hem niet meer geneesbaar is. Als verzachting kreeg ik andere oogdruppels, 1/Artelac Splash mdo (kunsttranen met 0,24% hyaluronzuur) 2/ EvoTears (olieachtige druppels) dient om het ooglid pijnloos over het hoornvlies te laten glijden. Toe te passen 4 x daags. en ten slotte 3/ Vita-Pos een helende en Vitamine A bevattende gel om 's avonds in de ogen te doen.
Tot op heden schitterend resultaat behaald. Dol blij dat ik die stap heb gezet. Zo ziet men dat er nog altijd kwakzalvers actief zijn en zeker bij de minste twijfel een tweede advies vragen bij een ander oogarts.

Mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier nog mensen met deze aandoening en wat zijn jullie ervaringen.
Doe voor goed en kijk niet om

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

01 jul 2017, 00:31

Papacharlie schreef:Sinds begin december moest ik van de oogarts, jawel, om het uur en dit tijdens 6 weken druppels in de ogen doen, zogezegd veel te droge ogen. Na dit termijn werd vastgesteld dat het resultaat niet bevredigend was en werden er in de beide traangaatjes van de ogen staafjes geplaatst. Resultaat, ik had nog meer problemen dan voordien.
Heb dan besloten een tweede advies te vragen bij een andere oogarts.
Resultaat was verbijsterend, had absoluut geen te droge ogen en de staafjes moesten onmiddellijk worden verwijderd. De diagnose werd vastgesteld als volgt : Degeneratie van het hoornvlies, (Syndroom van Salzmann genoemd). Een aandoening die volgens hem niet meer geneesbaar is. Als verzachting kreeg ik andere oogdruppels, 1/Artelac Splash mdo (kunsttranen met 0,24% hyaluronzuur) 2/ EvoTears (olieachtige druppels) dient om het ooglid pijnloos over het hoornvlies te laten glijden. Toe te passen 4 x daags. en ten slotte 3/ Vita-Pos een helende en Vitamine A bevattende gel om 's avonds in de ogen te doen.
Tot op heden schitterend resultaat behaald. Dol blij dat ik die stap heb gezet. Zo ziet men dat er nog altijd kwakzalvers actief zijn en zeker bij de minste twijfel een tweede advies vragen bij een ander oogarts.
Mijn vraag is eigenlijk, zijn er hier nog mensen met deze aandoening en wat zijn jullie ervaringen.
Ik maart heb ik nieuwe lenzen laten steken en wat het zien betreft is het resultaat prima. Wel had ik last met mijn ogen, precies of er zat een zandkorreltje in. Ik had dat vooral bij het fietsen. Bij de controle meldde ik dat en ik kreeg oogdruppels Artelac Rebalance voorgeschreven, een paar keer per dag. Ook tegen droge ogen. Ik had vooral last bij het fietsen en bij fel licht. Ik draag nu een zonnebril bij het fietsen en het helpt. Nu doe ik alleen nog druppels als ik voel dat ik last krijg, meestal slechts éénmaal per dag.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!