Parkinson

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Drus
Lid geworden op: 02 jan 2013, 21:18
Locatie: Jette

03 mei 2017, 16:47

Is Prolopa een goed middel tegen Parkinson ? Helpt kiné om terug of beter te stappen ?
Cijfers en letters terug op tv brengen !!

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

25 jun 2017, 09:23

Drus schreef:Is Prolopa een goed middel tegen Parkinson ? Helpt kiné om terug of beter te stappen ?
Prolopa is het middel om te trachten de ziekte nog gedurende enkele jaren onder controle te houden maar daarna geeft deze medicatie ook niet meer hetzelfde resultaat.
Het is een evolutieve ziekte die ongeneeslijk is en het bewegen en stappen wordt met de jaren altijd maar moeilijker.
Met kiné tracht men zo veel mogelijk in beweging te blijven, hetgeen soms nog een tijdje lukt, maar daarna gaat het ook bergaf als er periodes komen van veelvuldig vallen en echt geblokkeerd blijven staan;
Dit alles is echter zeer individueel, iedere Parkinsonpatient reageert anders.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

09 jul 2017, 11:37

hello,
ikzelf heb " vasculair parkinsonnisme " , hebben dat gezien met MRI te nemen veel adertjes die verstopt zijn in de kleine hersenen. Ikzelf heb het waargenomen met evenwichtsproblemen , tijdens turnen of gaan.
Ik kan niets innemen moet wel veel beweging doen, geen hoge cholesterol,alles van organen moet goed blijven zo vertelde de neurologe , op hometrainer zitten thuis die ik gekocht heb want met gewone fiets valt je .
hoe gaat het evolueren ? ik ben 70 jaar
graag een antwoordje van mensen die het ook hebben of iets anders of parkinson
gigi2