ongewenste mails ........meer en meer

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 mei 2017, 19:00

Nouchka,

je moet inderdaad oppassen je account met @skynet.be is je e-mail adres
dat je aan familie , vrienden en kennissen zult gegeven hebben als die
daarop een e-mil sturen komt die niet terecht bij @proximus.be
kijk hoe je instellingen moeten staan:
http://www.afavor-it.be/proximus-belgac ... stellingen
https://www.emailinstellingen.be/outloo ... -instellen

Sony

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

07 mei 2017, 19:17

@nouchka,
Sorry voor het late antwoord maar ben niet altijd aanwezig,
Is inderdaad pop3.
Is nogal moeilijk om hier de stappen uit te leggen hoe je dit moet doen, ik zou niet graag hebben dat het mislukt bij U daarom raad ik U aan om iemand in uw nabijheid te zoeken die dit wil doen voor U,
Of ga naar een proximus winkel bij U in de buurt Of je belt gewoon naar 080022800 en vraag om dit bij U ter plaatse komen doen, is wel tegen betaling dan.
Maar dan ben je van die rotzooi vanaf.

Ook raad ik U aan om nadien geen gratis programma’s meer te downloaden, want niets is gratis je krijgt de rotzooi erbij.

Ook aanmelden bij nieuwsbrieven of waar je U moet registreren met een e-mail adres, in winkels waar je iets koopt vragen ze soms uw mail adres voor de zogenaamde garantie, alles word verkocht of doorgegeven, gebruik nooit uw vaste e-mail adres, doe zoals ik.

Via MyProximus naar e-mail gaan en maak daar een nieuwe mailbox aan zonder bijkomende persoonlijke adressen.
Gebruik die mailbox voor alles waar je U moet registreren, en laat die box maar vollopen die ledigt zich vanzelf wel na een tijdje of hij blijft vol en dan krijgt de afzender een bericht dat de mail niet is aangekomen, en bij Microsoft Outlook op uw pc komt die schit niet binnen
Ik doe dit ook,
Ik gebruik die ook voor Facebook, twitter en dergelijke, soms moet je die box openen via MyProximus om een registratie te bevestigen, dan doe je dit en voor de rest dichtlaten.

Ik denk dat mijne extra box al vol zit van Pascal Vincke, facebook en alle rommel die ik niet op mijn pc wil.

(ps: ik zeg hier nu niet dat Pascal Vincke rommel stuurt hé )

Succes

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

08 mei 2017, 12:40

heb ondertussen in mijn mail mijn accountinstellingen terug gebracht naar POP i.p.v. IMAP en nu werkt alles weer maar komt ook de Spam terug binnen. Zal binnenkort eens langsgaan in een proximus winkel met mijn brief waar alle gegevens opstaan en hen vragen of ze alles kunnen omzetten naar IMAP. Heb zojuist ook een bijkomende gratis mailbox aangevraagd bij proximus die ik dan inderdaad enkel zou gebruiken als je bv. op een formulier een mailadres moet opgeven of voor doeleinden waar ze niet je privé mailadres moeten weten. Maar mijn vraag is nu: Ik heb alle gegevens toegestuurd gekregen van proximus zoals login, wachtwoord en standaardmailadres. Hoe kan ik nu switchen tussen mijn gewoon privé mailadres en tussen dit nieuw bij gekomene. En kan ik het mailadres aanpassen en de gekregen naam en wachtwoord veranderen in een naam die ik kan onthouden en niet de lettertjes en cijfertjes die ik nu gekregen heb, want dat lukt mij niet. Als ik naar instellingen ga kom ik altijd om mijn privémailadres terecht.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

08 mei 2017, 16:46

hoe ik van het ene naar het andere adres kan switchen heb ik ondertussen gevonden maar nog steeds niet hoe ik de gebruikersnaam van de nieuwe mailbox kan veranderen in normale spreektaal die ik kan onthouden als ik dit extra adres wil gebruiken. Nu is dit een verzameling van 8 letters en cijfers gevolgd door @proximus.be. Maar ik zou er graag zelf een 'nep'naam aan geven.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mei 2017, 16:51

Nouchka,

je moet voor dat onduidelijke e-mail adres een alias maken bij my proximus.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... deren.html

Sony

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 mei 2017, 17:14

@Nouchka

GEEN e-mail adres op naam aanmaken in die nieuwe mailbox

ENKEL de box naam gebruiken bij mij begint die met de letters ( ma .. .. .. @ proximus . be)

Of je bent weer vertrokken, is niet nodig.

En die nieuwe mail box enkel lezen via MY PROXIMUS

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mei 2017, 18:48

benq
Of je bent weer vertrokken, is niet nodig.
Ook als je F457HGX147@proximus.be als e-mail gebruikt en iemand stuurt
dat adres mee in een forward dan ben je toch ook vertrokken ?
Een alias kan nooit kwaad die is even zo goed of zo slecht als eender welk
e-mail adres.

Sony

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 mei 2017, 19:25

Ja das waar, ik bedoel maar als je alleen de nieuwe box gebruikt voor andere doeleinden zoals ik hierboven beschreven, dan is het niet nodig om in die box nog een reeks adressen aan aanmaken.
Die nieuwe box gebruik je enkel om inkomende mails en niet voor uitgaande, anders ben je weer vertrokken dat bedoel ik.
Groetjes

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

08 mei 2017, 19:32

het is ook niet de bedoeling om een mailadres op naam te maken. Ik zou enkel graag het gekregen mailadres veranderen in lettertjes en cijfers die ik zelf kies en op één of andere manier kan onthouden. Het is niet de bedoeling dat ik elke keer als ik dat mailadres wil gebruiken op een papiertje moet gaan kijken. Maar ik vind geen enkele mogelijheid om de gekregen naam te veranderen. Wachtwoorden kan je veranderen maar blijkbaar dat bijgemaakte adres niet. Het oorspronkelijke mailadres dat ik van proximus kreeg heb ik toch ook kunnen veranderen in een mailadres met mijn naam. Waarom kan dat dan niet met een 2de mailbox.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 mei 2017, 07:17

Hallo Nouchka,
De mailbox naam kan je niet veranderen, enkel paswoord.
Je gaat via My Proximus naar e-mails
Dan e-mails lezen,
Daar zie je als eerste uw origineel mail box staan,
Je kan daar ook uw bijkomende mailbox aanduiden om te lezen,
Dus je hoeft die box naam niet telkens manueel in te geven.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mei 2017, 08:50

ik zal het simpel proberen te zeggen

je maakt dat 2 de mailadres bv. ge256753 bij proximus
dan maak je gewoon een alias er onder met de naam die je zelf wil bv. marieke61
---------------------------
dan maak je dat ook aan in je mailprogramma
mieke61 enz.
en je gebruikt alléén mieke61 voor je doeleinden

die originele ge256753 staat dan alleen maar bij proximus , en die dient dan alleen maar als relay om de dingen door te sturen van marieke61
dus moet je die ge256753 niet onthouden of gebruiken

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2017, 09:06

hartelijk dank voor jullie antwoord. Ik heb een alias aangemaakt met mijn eigen letter-cijfercombinatie. Inderdaad. Zo werkt het. Nu gebruik ik voortaan dat adres voor alles wat niet privé is . Maar toen ik juist mijn privé mailbox opende zaten er weer 10 spammails in. Hoop dat dit stopt als Proximus mijn serverinstellingen van POP naar IMAP kan omzetten.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 mei 2017, 11:50

Ja dan ben je daar vanaf, alle mail verkeer komt dan via een andere server.

En luister naar een goede raad,
Ik weet dat iedereen staat te springen van die gratis software, maar je krijgt dan de rommel mee.

Als je mails krijgt met een bijlage zoals bv: documenten of filmpjes ook van uw vrienden kring, voor je die open doet scannen met uw virus scanner, niet direct opendoen, word er een paswoord gevraagd tijdens de virus scan of als je de bijlage wil opendoen niet proberen direct annuleren en in de prullenmand, ook al komt die mail van uw vriendenkring.

Succes

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2017, 12:15

Ik heb als antivirus Bitdefender en ik dacht dat die automatisch alle bijlagen scant die binnenkomen. Ik moet dat dus volgens u allemaal manueel doen bij elke bijlage van elke mail. En nog een vraag. Ik las vandaag ergens...ik denk in de krant....dat imap meestal niet gebruikt wordt op vast computers maar meer voor smartphones of tablets. Klopt dat. Ik werk wel met een vaste computer (geen laptop)
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mei 2017, 12:42