ongewenste mails ........meer en meer

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

05 mei 2017, 10:14

Beste. De laatste tijd word ik overspoeld met ongewenste mails. Ik heb de gratis spamfighter op mijn mailprogramma staan en die zet ze wel in de spammap, maar mijn vraag is: bestaat er een programma zodat ze gewoon niet meer binnen komen. Ik ben razend op de mensen die me nog altijd mails doorsturen waar de afzenders voor het doorsturen niet van verwijderd worden en die op deze manier al onze mailadressen te grabbel gooien op het net. Ikzelf zal nooit een mail doorsturen waar nog 1 afzender op te vinden is. De mails zijn heel verschillend van afzender....de kleinste categorie zijn seksueel getinte mails, maar de meesten komen binnen onder de naam van gekende winkelketens. Als je dan bij de afzender kijkt dan krijg je iets als:...@dooto75.lammarine.com enz. Zo krijg ik elke dag een stuk of 10 mails van Colruyt, Hubo, ICIparis, enz. enz. Ambetant is wel dat je bij 5 mails van bv. IciParis 5 keer een andere domeinnaam vindt achter de @. Ik open ze nooit en zet ze direct bij ongewenste mails. Ook als ik ze eerst bekijk op mijn smartphone verwijder ik ze daar direct door op: domein blokkeren te klikken, maar ze blijven komen. Ik ben beginnen zoeken bij Google hoe ik dat kan oplossen en ik vind wel mogelijkheden om het te melden bij Telenet, maar mijn provider is Proximus. Heb ik daar ook een dergelijke mogelijkheid. Ik heb ook een betalende antivirus van Bitdefender.......kan ik daar iets mee beginnen ? Ik probeerde gisteren om via mijn Microsoft outlook mailprogramma de binnengekomen mails bij Spamfighter op de zwarte lijst te zetten door hun domeinnaam in te geven, maar dat kan enkel als ik een update doe naar de betalende versie. Als ik mijn mails open in Windows mail (sedert Windows 10) dan heb ik enkel de mogelijkheid om rechts te klikken en te kiezen om ze in de map ongewenste mails te zetten, maar daar moet ik ze dan ook nog eens uit verwijderen..... Ik heb op google forums gevonden waar er mensen zeggen dat zij er vanaf zijn en die een hele uitleg geven, maar ik begrijp hun uitleg niet. Hopelijk kan iemand van jullie helpen want elke keer als ik mijn mailbox open dan zijn er van de 10 nieuw binnengekomen mails 8 of 9 spammails en ik zou graag hebben dat dit stopt.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

05 mei 2017, 10:58

Nouchka,

Probeer met de uitleg op onderstaande link je mailbox te beveiligen met een gratis anti spam.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ispam.html
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 mei 2017, 11:26

die spamfighter is gewoonlijk een oorzaak van nog méér ongewenste ......

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

05 mei 2017, 12:02

Beste Sony, heb gedaan wat je me gezegd hebt. Hoop dat het nu in orde is. Mijn vraag is nu nog: 1. volgens wat Verhaegen schrijft is het dus beter om de gratis spamfighter te verwijderen. en 2/ Mag ik verder blijven werken met microsoft outlook of windows mail of is het beter dat ik rechtstreeks werk met mijn proximus mail ? 3/. Ik vond onder beveiliging ook een vakje waar je domeinnamen kunt intikken om te laten blokkeren. Is dit nodig, want ik vrees dat daar geen einde aan komt omdat elke keer als ik zo'n spammail krijg de afzender gelijk blijft nl. Hubo of ICIPARIS of Colruyt, maar de domeinnaam van de afzender is steeds anders. Of hoeft dit niet.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

05 mei 2017, 12:22

Nouchka,

Het is altijd handig om met verschillende adressen te werken in
de verschillende e-mail programma's.
Als je jouw voornaamste e-mail adres bij Proximus gebruikt voor vrienden en
kennissen en bij anderen een ander bvb adres2@Outlook.com ,
adres3@gmail.com om antwoorden te sturen op Websites of toevallige
e-mails dan ga je veel minder problemen hebben.
Als de domein naam telkens een andere is , dan is het onbegonnen werk om
die allemaal te vermelden maar ik zou toch eerst het resultaat eens
afwachten van de actie die je nu ondernomen hebt.
Alhoewel het vanuit je provider gebeurd raad ik je toch aan om de computer
terug op te starten.

Sony
Gast

05 mei 2017, 12:54

Ik vond onder beveiliging ook een vakje waar je domeinnamen kunt intikken om te laten blokkeren. Is dit nodig, want ik vrees dat daar geen einde aan komt omdat elke keer als ik zo'n spammail krijg de afzender gelijk blijft nl. Hubo of ICIPARIS of Colruyt, maar de domeinnaam van de afzender is steeds anders. Of hoeft dit niet.
Als het even mag:

Ik werk met outlook.com ( ......@hotmail.com ) en heb de mogelijkheid om 1.024 e-mailadressen en 1.024 domeinnamen te blokkeren.
Uitschrijven op een spammail ( zoals onderaan soms/dikwijls vermeld staat ) doe ik niet omdat deze dan dikwijls van domeinnaam veranderen. Ik blokkeer deze rechtstreeks.
Waarom: Zoals iedereen weet is dat wanneer je een email geblokkeerd hebt de afzender niet weet dat hij geblokkeerd is/werd. De spamzender zal dan ( hopelijk :wink: ) in de veronderstelling blijven dat zijn (spam)mail toekomt en gelezen. De spammail zal echter niet meer terechtkomen in je mailbox, zelfs niet meer in je spambox maar de afzender weet daar niets van. Waarom zou hij dan zijn domeinnaam veranderen ?
In het begin zal het een beetje werk en tijd kosten om ze te blokkeren en zullen er zijn die nog van domeinnaam veranderen maar die worden ook geblokkeerd. Het zenden van spam zal wel drastisch verminderen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

05 mei 2017, 13:15

Dank je wel voor al jullie raad. Ik hoop het beste. En ik doe al jaren zoals Sony mij aanraadt nl. mijn hoofdmail gebruiken voor vrienden en familie en mijn hotmailadres voor bv. wedstrijden of al het andere, en toch krijg ik op mijn privé mail de meeste spam. Waarschijnlijk omdat daar toch nog een hele hoop mensen (ook vrienden en kennissen) nog altijd afzenders laten staan die dan voor een kettingreactie zorgen en voor verkeerde doeleinden gebruikt worden. Ik vraag altijd om alle afzenders te verwijderen maar sommigen zijn hardleers.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

06 mei 2017, 10:13

Ik zie bij de beveiliging van Proximus mail dat je ook filters kunt instellen. Heeft dit zin om geen spam meer te krijgen ? of helpt dat ook niet.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 mei 2017, 16:24

Nouchka,

filters zullen ook helpen.
Hoe verloopt het ondertussen ?

Sony

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

06 mei 2017, 17:28

Hallo Sony, betering is er nog helemaal niet. Ik open tegenwoordig eerst mijn mail in proximus mail om ze direct daar aan de bron te kunnen blokkeren, maar ze blijven binnenkomen in veelvoud. Soms in 1 keer 4 van Carrefour, 2 van Ici Parix XL , dan bij een volgende mail weer 3 van Hubo en 4 van Robijn enz. enz. Ik klik telkens op blokkeren en dan zie ik bij beveiliging dat hij de domeinnaam opgeslagen heeft, maar ze gebruiken steeds een andere domeinnaam.(ze komen zelfs van India) Daarom had ik bij filters al de namen ingegeven van de afzenders die spam sturen nl. Carrefour, Hubo, Robijn, E5 Mode en zo zijn er nog wel een paar, maar ik wist niet goed of ik daar goed aan deed omdat ze in hoeveelheid nog vermeerderden, had ik de indruk, daarom heb ik ze bij filters maar verwijderd en heb ik het eerst aan u gevraagd. Ik had al gelezen dat het niet van de eerste keer stopt en dat je enkele dagen geduld moet hebben, maar tot hiertoe zie ik geen betering. Als ik op mijn smartphone mijn mails bekijk zet ik ze ook direct bij 'blokkeren', maar daarna zitten er 20 in de Spammap. Is er geen mogelijkheid dat ze helemaal niet meer binnengeraken. Ik vrees dat ik binnenkort elke keer dat ik naar mijn mails kijk er 50 of meer ga binnen hebben.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

06 mei 2017, 17:30

@Nouchka
Je moet ook eens kijken in
Microsoft Outlook
Bij EXTRA
ACCOUNTINSTELLINGEN
Klik daar na uw mail naam
Dan kom je in een map
E-MAILACCOUNT WIJZIGEN
En kijk daar bij
SERVERGEGEVENS
TYPE ACCOUNT:
Als daar POP staat zit je nog op een oude server
Verander naar IMAP dan zit je op een andere server bij Proximus
Als het niet gaat moet je al uw mailadressen handmatig verwijderen
En terug aanmaken met IMAP
Zeker niet vergeten om ander paswoorden te nemen, ook bij het opstarten van uw pc.
En je bent er van verlost.

Zit je al op een IMAP dan heb je een probleem en geraak je moeilijk vanaf.
Dan zit er waarschijnlijk een beestje op uw pc.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

07 mei 2017, 00:04

Hallo benq........ben gaan kijken en OEF........bij mijn type account staat inderdaad POP3.........maar het probleem is: als ik naar servergegevens ga en dan kijk bij type account staat daar achter: POP3. Maar ik kan niet op het pijltje dat daarachter staat klikken want het staat in het grijs en is dus niet geactiveerd. Bijgevolg kan ik het niet veranderen naar IMAP. Hoe los ik dat op ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

07 mei 2017, 01:01

Hallo benq, Heb ondertussen een papier in mijn archieven gevonden van Proximus waarop ik alle gegevens vind voor de configuratie van mijn mailbox. Daarin staat wel bij de server voor inkomende mail IMAP i.p.v. POP3. Ze hebben mij echter nooit gezegd dat ik mijn oorspronkelijke gegevens (POP3) moest veranderen en ik heb ook nooit problemen gehad met mijn mails maar op dit nieuwe papier van proximus staat wel die POP3 vervangen door IMAP. Daar ik niets kon veranderen bij mijn accountinstellingen (zoals ik in mijn vorige topic vertelde) heb ik dus gewoon mijn account verwijderd en ben ik opnieuw begonnen en ik heb dus de nieuwe gegevens ingetikt bij gebruikersnaam, wachtwoord, server voor inkomende mail en server voor uitgaande mail, maar nu krijg ik wel mails binnen die ik als test aan mezelf stuur op mijn proximus mail en ook op mijn windows mail, maar bij microsoft outlook krijg ik een foutmelding. Blijkbaar heb ik dus toch iets mis gedaan. Het wordt wat laat, dus ik zal maandag verder zoeken (ben morgen heel de dag niet thuis) en hoop dat ik het dan kan oplossen. Kan gelukkig nog mijn mails lezen op proximus mail en windows mail. Hoop nu ook dat de spam hiermee gestopt is. Hartelijk dank voor de hulp.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 mei 2017, 09:53

Nouchka
microsoft outlook
Hier ook account verwijderen en opnieuw
aanmelden.

Sony

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

07 mei 2017, 13:05

Beste Sony. Heb nog even tijd tot 13 u maar ben al serieus aan het sukkelengeweest. Ik kon zelfs niet meer op mijn mails via proximus mail maar dat heb ik kunnen oplossen. Het probleem is..... dat papier van proximus met die nieuwe gegevens (IMAP !) heb ik gekregen toen Belgacom veranderde in Proximus. (2014) maar ik heb nooit die nieuwe gegevens (IMAP) gebruikt en altijd verder gedaan met mijn skynet mail adres. Als ik nu op dat blad van Proximus kijk dan staat daar mijn mailadres dat ik al jaren gebruik maar met proximus.be na het @ teken en vroeger stond daar @skynet.be. Kan het daaraan liggen dat ik mijn accountinstellingen niet kan aanpassen. Ik heb mijn oude verwijderd en alles vervangen door de nieuwe gegevens maar ik liet mijn skynet.be staan. Hij kan dan geen testbericht versturen. Heb ook al geprobeerd om mijn skynet.be te vervangen door proximus.be, maar ook dan lukt het niet. Ben al blij dat ik terug op proximus mail kan want anders kon ik zelfs geen mails meer krijgen. Ik weet niet hoe ik het kan oplossen dat de mails terug binnenkomen in microsoft outlook. Moet ik terug bij mijn accountinstellingen de nieuwe (met IMAP) verwijderen en terug die met POP3 intikken. Maar ik ben nu wel de spam kwijt. Er is er geen enkele meer binnengekomen. Als ik naar www.proximus.be/mymail ga en mij opnieuw wil registreren met mijn mailadres maar met @proximus i.p.v. skynet dan krijg ik de melding dat ik al geregistreerd ben en als ik verder doe met het proximus adres dat ik dan alles van mijn vorige kwijt ben, dus daar waag ik me niet aan. Moet ik contact opnemen met Proximus om dit op te lossen ???
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem