ongewenste mails ........meer en meer

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

09 mei 2017, 19:18

hartelijk dank voor de info. Hoop dat ze in een proximus winkel mij kunnen helpen om alles om te zetten naar IMAP
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 mei 2017, 08:24

@Nouchka,
Als je nu op de nieuwe server staat, is het wel een beetje anders dan je gewoon bent.
Bij de POP3:
Als je Microsoft Outlook opent komen alle mails binnen en in uw mailbox bij My Proxiumus zijn die weg.
Bij IMAP:
Is dit anders, daar blijven de inkomende mails staan in de box bij My Proximus.
(stel je heeft 3 adressen aangemaakt op naam in uw box)
Je opent Microsoft Outlook dan zie je links alle adres namen staan, je kan standaard een naam aanduiden waarmee je uw mails verstuurd.
Als de mails binnenkomen staan die allemaal bij de 3 namen, als je nu een mail wil verwijderen in Outlook word die mail doorstreept, ook bij uw 2 andere namen.
Je kan ze dus niet verwijderen in Outlook.
Om ze definitief te verwijderen moet je dit doen bij My Proximus.
Vergeet ook niet bij My Proximus dan uw MAP Prullenmand leeg te maken,
Rechts klikken en kiezen Map Leegmaken .

Ik gebruik Outlook niet meer, ik lees al mijn mails bij My Proximus,

Kwestie Bitdefender of een ander antivirus programma,
Je moet er van uit gaan dat niet alles word tegengehouden, geen enkel virus programma kan dit.
Succes

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

10 mei 2017, 09:19

Beste benq. Er is geen proximus winkel waar ik woon. Ik moet dus nog even wachten eer ik er naartoe kan gaan want deze week lukt het waarschijnlijk niet meer, en zelf durf ik er niet meer aan beginnen. Er ging teveel fout. Ofwel moet ik telefoneren naar het gratis proximus nummer. Zouden zij me per telefoon kunnen helpen om naar IMAP over te schakelen ? Als dit gebeurd is dan heb ik er geen probleem mee om mijn mails ook te openen in proximus en niet meer in outlook. Als die spam maar stopt. Bedankt voor alle info. Ik hou je op de hoogte.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 mei 2017, 12:07

Echt niemand daar bij U in de buurt die je kan helpen, of iemand die bij proximus werkt

bv. in uw familliekring

je kan ook bellen naar dat gratis nummer maar dan zit je met kosten + verplaatsing kosten

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

10 mei 2017, 13:20

Neen, ik ken niemand. Zouden ze in een winkel niet die aanpassingen kunnen doen. Ze kunnen daar toch met mijn gegevens inloggen? Ik begrijp niet goed dat ik dit zelf niet kan. Als ik naar Extra en dan Accountinstellingen ga, dan zou ik toch al die gegevens die ik op papier heb moeten kunnen ingeven en activeren. Ik weet wel niet goed of ik bij 'mailadres' mijn oorspronkelijke adres moet intikken nl..met de cijfers en letters die ik oorspronkelijk van Belgacom kreeg en die eindigen op @skynet.be. Want op die nieuwe papieren die ik heb staat er bij mailadres dezelfde cijfers en letters maar eindigend op @ proximus.be. (omdat op dat moment Belgacom veranderde naar Proximus. Mij mailadres is echter nog altijd met skynet........dus ik vrees dat hier de fout zit. Als ik alles ingeef en dus ook dat adres met @proximus dan zal hij een foutmelding geven. En als ik het adres geef dat ik altijd gebruikt heb met @skynet.be dan zal het niet overeenkomen met die andere gegevens van servernaam, inkomende server, uitgaande enz. De oude verwijderen en dan opnieuw beginnen met die nieuwe gegevens heb ik geprobeerd en dat lukte niet. Kan ik niet gewoon een bijkomende account ingeven en dan die nieuwe gegevens gebruiken ? Als het dan lukt kan ik die oude verwijderen en als het niet lukt dan heb ik nog altijd die oude ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 mei 2017, 15:43

Open Outlook en laat uw e-mail adressen in POP3 staan en
Probeer in Outlook eens een nieuw e-mail adres te maken, (vb: testvanmij@....... )
Met een IMAP instelling
Lukt het niet dan blijven die van POP3 staan.

Via deze webpagina zie je onderaan
Handleiding voor E-mailinstellingen en kies daar uw Outlook jaartal.
En volg de stappen.
https://www.one.com/nl/support/faq/hoe- ... in-outlook

anders moet je eens naar Proximus bellen en vragen hoeveel het kost om dit bij U te komen doen

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

10 mei 2017, 17:38

het is me gelukt om de accountinstellingen bij microsoft outlook om te zetten naar IMAP en alles werkt. Maar als ik iets stuur om te testen naar mijn mailadres en ik open de mail bij proximus mail staat hij daar. Daarna ga ik naar outlook en komt hij daar binnen maar als ik terug ga kijken bij proximus mail is hij daar weg. U schreef me daarstraks dat, als ik met IMAP werk de mails niet verdwijnen in de proximus mail. Bij mij dus wel. Verder heb ik nog een vraag. Als ik bij proximus mail naar configuratie ga en dan naar email en account instellingen dan staan er onder: Configuratie/E-mail/email account het volgende: Acount Unified mail en daaronder E-mail met een vierkantje dat je kunt aanvinken en daaronder de naam van mijn persoonlijke mail, ook met een vinkje. Als het vinkje weg is bij E-mail en enkel de mail onder mijn naam aangevinkt staat, dan zie ik in de rechterkolom: IMAP, als servernaam:resmail-prd-imap-priv.vip.bc, serverpoort 143 en bij aanmelden: mijn eigen mailadres. Bij server uitgaande mail staat: iport-vip-prd-riverelay.bc en bij serverpoort : 25
Verwissel ik nu de vinkjes en zet ik een vinkje bij mijn eigen naam dan vind ik alle servergegevens terug die ik van proximus kreeg zoals imap.proximus.b, poort 993 , uitg.mail: relay.proximus.be, serverpoort: 587. Maar ik moet bij allebei een vinkje zetten want anders komen de vertuurde mails niet binnen. Terwijl ik zou denken dat enkel dat vinkje bij mijn eigen naam moet aangevinkt staan omdat die gegevens allemaal dezelfde zijn als diegene die ik van proximus kreeg. Is dat normaal dat daar 2 mogelijkheden staan om aan te vinken ? en is het normaal dat die allebei moeten aangevinkt staan ? En denkt u dat ik nu in orde ben met die imap. Zowel bij de accountinstellingen van proximus mail staat alles op IMAP en ook bij Microsoft Outlook en bij accountinstellingen staat zowel mijn mail op POP als op IMAP maar ik heb de tweede nl. die op IMAP als standaard aangeduid, dus moet ik momenteel die met de POP gegevens nog niet verwijderen ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

10 mei 2017, 23:03

benq schreef:@Nouchka,
Als je nu op de nieuwe server staat, is het wel een beetje anders dan je gewoon bent.
Bij de POP3:
Als je Microsoft Outlook opent komen alle mails binnen en in uw mailbox bij My Proxiumus zijn die weg.
Bij IMAP:
Is dit anders, daar blijven de inkomende mails staan in de box bij My Proximus.
(stel je heeft 3 adressen aangemaakt op naam in uw box)
Je opent Microsoft Outlook dan zie je links alle adres namen staan, je kan standaard een naam aanduiden waarmee je uw mails verstuurd.
Als de mails binnenkomen staan die allemaal bij de 3 namen, als je nu een mail wil verwijderen in Outlook word die mail doorstreept, ook bij uw 2 andere namen.
Je kan ze dus niet verwijderen in Outlook.
Om ze definitief te verwijderen moet je dit doen bij My Proximus.
Vergeet ook niet bij My Proximus dan uw MAP Prullenmand leeg te maken,
Rechts klikken en kiezen Map Leegmaken .

Ik gebruik Outlook niet meer, ik lees al mijn mails bij My Proximus,

Kwestie Bitdefender of een ander antivirus programma,
Je moet er van uit gaan dat niet alles word tegengehouden, geen enkel virus programma kan dit.
Succes
Kan het zijn dat het zo werkt als je microsoft outlook 2013 gebruikt. Ik gebruik nog steeds microsoft outlook 2007 en daar werkt het niet zoals hierboven beschreven.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

11 mei 2017, 08:17

Bij mij heeft een technieker van Proximus dat komen doen verleden jaar in November,
Bij mij is dit ook Outlook 2007,
Maar zoals ik reeds heb vermeld ik lees nu al mijn mails via My Proximus, het voordeel is dat je uw mails overal kan lezen met eender welk toestel.
Ik ben vandaag laat thuis zit nu in Nederland bij onze noorderburen, ik zal voor U eens proberen Outlook te openen en een print screen doen dan kan je het zien dat die doorstreept zijn.
Effe geduld dus.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 mei 2017, 08:51

der staat ergens een vakje , dat aangevinkt is bij :
kan niet exact zeggen hoe de text luid , maar iets in de aard van :
als ze gedownload zijn verwijderen van de server

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 mei 2017, 17:55

@verhaegen,
Ik ben op zoek gegaan naar dat vakje
(als ze gedownload zijn verwijderen van de server)
maar vind het niet in Outlook,

Maar het stoort mij niet, ik lees mijn mails via de server en outlook doe ik eigenlijk niet meer open.
De Proximus Technieker had mij dit aangeraden omdat dit veel veiliger is, dus doe ik dat maar.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 mei 2017, 18:34

bij proximus mail staat ook dergelijke ......

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 mei 2017, 08:23

Raar,

Gisteren heeft hier iemand een link geplaatst naar een ander forum met de uitleg en die is nu weg.
Kan de poster deze link terug plaatsen a.u.b.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

14 mei 2017, 09:07

Afbeelding

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

14 mei 2017, 12:58

Bedankt. Heb nu alles aangevinkt zoals op uw voorbeeld.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem