ongewenste mails ........meer en meer

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

16 mei 2017, 08:07

@verhaegen,
Van mij ook bedankt, dit had ik niet gezien.
Nog een fijne dag verder.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 mei 2017, 08:37

@Nouchka,
Alles in orde nu?
Groeten uit Handwerpen

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

30 mei 2017, 09:27

Hallo Benq, ja voorlopig gaat alles goed. Ik open mijn mails eerst direct in proximus mail en heel die resem spammail van blokker, Delhaize, iciparis enz. enz. zijn enorm geminderd doordat ik direct de domeinnaam blokkeer. Af en toe sluipt er nog eens een enkele binnen, maar geen rijen meer van 20 stuks zoals voorheen. Echter, alleen werken met proximus mail lukt nog niet goed, want soms beantwoord ik mails vanuit mijn proximus mail en krijg ik ze niet verstuurd, of ik kan de bijlage niet openen of doorsturen lukt niet......telkens zo van die kleinigheden waardoor ik ze dan toch open met windows mail of met microsoft outlook, maar ik probeer toch altijd om ze eerst bij proximus mail te checken en eventueel indien nodig daar al te blokkeren. Jullie hebben me heel goede raad gegeven waarvoor dank.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
alfa

23 jun 2017, 21:36

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om hierbij aan te sluiten.
Enerzijds heb ik exact hetzelfde probleem als de topicstarter ( spammails van hubo , carrefour , aldi , lidle , nivea....) ;
maar ik ben telenetklant ; geen proximusklant.

Weet iemand hoe ik die spammails naar de verdoemenis kan helpen met een telenetaccount en microsoft outlook ?

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

23 jun 2017, 22:24

Hallo, ik heb inderdaad alle goede raad gevolgd zoals mijn mails openen rechtstreeks in de proximus mail, maar die vervelende spam blijft komen. Ik moest 2 weken geleden tickets bestellen bij NMBS voor 2 pers.via de computer. Ik heb ze betaald en besteld per mail en ik moest ze zelf afdrukken dus deelde ik mijn mailadres mee waar de tickets naar verstuurd mochten worden. Nu wordt ik bedolven onder de spammails van NMBS. Diegenen die spam sturen weten dus ook naar welke websites je mailt en gebruiken dan dat maar als afzenders voor hun spam. Ook krijg ik nog altiijd spam van Delhaize, Aldi en elke dag nog een paar nieuwe die erbij komen enz. enz. om radeloos van te worden. Ik had gedacht dat het na een week toch wel zou stil vallen. Ik open ze via proximus mail en klik steeds op: domeinnaam blokkeren, maar soms doe ik mijn mail open en staan er 10 in van NMBS alleen al. Ze gebruiken ook telkens een ander mailadres als afzender. Diegene die hier een definitieve oplossing voor heeft verdient een medaille.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
alfa

24 jun 2017, 04:01

Nouchka schreef:Hallo, ik heb inderdaad alle goede raad gevolgd zoals mijn mails openen rechtstreeks in de proximus mail, maar die vervelende spam blijft komen. Ik moest 2 weken geleden tickets bestellen bij NMBS voor 2 pers.via de computer. Ik heb ze betaald en besteld per mail en ik moest ze zelf afdrukken dus deelde ik mijn mailadres mee waar de tickets naar verstuurd mochten worden. Nu wordt ik bedolven onder de spammails van NMBS. Diegenen die spam sturen weten dus ook naar welke websites je mailt en gebruiken dan dat maar als afzenders voor hun spam. Ook krijg ik nog altiijd spam van Delhaize, Aldi en elke dag nog een paar nieuwe die erbij komen enz. enz. om radeloos van te worden. Ik had gedacht dat het na een week toch wel zou stil vallen. Ik open ze via proximus mail en klik steeds op: domeinnaam blokkeren, maar soms doe ik mijn mail open en staan er 10 in van NMBS alleen al. Ze gebruiken ook telkens een ander mailadres als afzender. Diegene die hier een definitieve oplossing voor heeft verdient een medaille.
Heel herkenbaar.
Zéker die ervaring met NMBS.
(Dus tickets bestellen en spammail als gevolg)
Ik krijg dus ook die van delhaize en carrefour ( krijg ook hun nieuwsbrief) ; maar van Aldi en Lidl heb ik geen abo op hun nieuwsbrief.
Recent is dar nu 'ensemblecard' bijgekomen à rato van 6-7 per dag.
alfa

24 jun 2017, 04:05

@Nouchka : gebruik jij ook chrome als browser ?
Iemand vertelde mij dat ik de oorzaak daar zou moeten zoeken.
Google Chrome zou bij het surfen veel meer 'gaten' hebben dan Firefox bijvb.
Maar ik ben en leek terzake.....
'k weet niet of dit een juiste overweging is.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 jun 2017, 09:07

ja, die ensemblecard is er bij mij ook bij gekomen in dezelfde hoeveelheid als bij jou. En je krijgt inderdaad spam met de naam van ketens waar ik helemaal geen nieuwsbrieven van krijg of waar ik helemaal geen connectie mee heb. Wat ook ambetant is..........meestal open ik mijn mails op mijn smartphone voor ik ze op de computer bekijk, en dus komt die spam ook telkens op mijn smartphone binnen. Ik zet ze daar elke keer bij 'domein blokkeren of afzender blokkeren, maar elke keer als ik mijn mailbox open heb ik terug prijs en telkens van dezelfden. En ik gebruik afwisselend google chrome of internet explorer. Heb heel veel jaren geleden wel met Firefox gewerkt omdat men inderdaad zei dat men daar minder kans op virussen had, maar op de duur zit je daar met 3 verschillende browsers. Ondertussen met windows 10 zit je ook nog met microsoft Edge.... En ik gebruik chrome en I.E afwisselend omdat ik soms dingen had die ik niet kon openen met I.E. en met chrome lukte dat wel, dus heb ik ze allebei in gebruik. Ik hoop dat er ooit een oplossing komt voor die spam.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jun 2017, 09:18

bij de bekende zoals nmbs en carrefour en dergelijke moet je uitschrijven
en dan een maand gedult hebben
dat kan de boel al minderen

maar crome is nu éénmaal een browser die gevoelig is aan allerlei rommel

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 jun 2017, 09:32

op de nieuwsbrieven schrijf ik me altijd uit , maar deze spam verschijnt onder de naam NMBS maar heeft een heel andere afzender, dus uitschrijven zal niet veel zin hebben . Trouwens nieuwsbrieven van NMBS krijg ik niet.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

pipa
Lid geworden op: 31 dec 2003, 18:44
Locatie: Aan de oude Maas

24 jun 2017, 14:33

Heb hetzelfde probleem sedert een maand,bij mij is het begonnen toen we van POP naar IMAP zijn overgeschakeld. Bij 20 mails per dag blijft het niet.
Don't dream your life-Live your dreams.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jun 2017, 14:39

daar heeft pop of imap totaal niets mee vandoen hoor
dat dat tesamen gebeurd is terwijl ...., is dan een ongelukkige samenloop van omstandigheden
imap is zelfs veiliger dan pop
alfa

24 jun 2017, 14:48

Ik dacht nochtans ook dat het met Imap te maken had.

Bijkomend :
Mijn partner en ik werken op dezelfde PC/Laptop; gebruiken dezélfde browser.
We hebben uiteraard een verschillende mailadres.
Ik krijg gemiddeld 50-60 dergelijke spammails per dag ; mijn partner 5.

Vanmiddag bijgekomen : primark. ( GRRR )

Zou het lonen om de technieker er eens bij te roepen of is dat weggegooid geld ?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 jun 2017, 16:15

weggegooid geld
der is niemand die echt aan spam iets kan doen , buiten de gekende dingen
eenmaal uw mailadres bij éne zit gaat die de ronde van allemaal
dan is het de zaak van sommige uitschrijven en andere als ongewenst te zetten
op eigen comp en mailprog en bij uwe provider (uw onlinemail bij de provider)
en dan geduld te hebben

primark
kunt ge uitschrijven ( en dan 1 maand geduld hebben )

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

24 jun 2017, 17:52

ik heb er ook al gehad van primark, maar u schrijft uitschrijven....maar als de afzender altijd anders is, dan komen de mails toch niet van primark en kan je je dus ook niet uitschrijven. Ik heb al gehoord dat uitschrijven dan meer kwaad dan goed doet. Als ik bij proximus mail zie hoeveel adressen hij al genoteerd heeft als spam, maar er komen er elke dag meerdere binnen van dezelfde afzender maar met allemaal verschillende adressen dan is het onbegonnen werk.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem