ongewenste mails ........meer en meer

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.
alfa

24 jun 2017, 18:56

verhaegen schreef:weggegooid geld
der is niemand die echt aan spam iets kan doen , buiten de gekende dingen
eenmaal uw mailadres bij éne zit gaat die de ronde van allemaal
dan is het de zaak van sommige uitschrijven en andere als ongewenst te zetten
op eigen comp en mailprog en bij uwe provider (uw onlinemail bij de provider)
en dan geduld te hebben

primark
kunt ge uitschrijven ( en dan 1 maand geduld hebben )
Sorry....maar ik ben helemaal niet ingeschreven bij primark...overigens zijn die mailadressen altijd verschillend . Ik heb bij mijn provider allang aangegeven uit welke landen ik geen mail wil.Maar die spammers vinden dus snel dat ik .com ; .net ; .eu ; .nl ; .fr ; .be niet kan blokkeren zonder mijn contacten te blokkeren.

Momenteel geef ik dus alle ongewenste mail effectief als ongewenst aan ; ook als de provider dit reeds markeerde als spam.
Maar ik hoop toch iemand/iets te vinden die dit kan stoppen.
De spam van die winkels en supermarkten ...dat is niet erg...maar er zitten ook 'gewaagde' dingen tussen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jun 2017, 08:43

stja
als jullie het al weten , en mij niet geloven
dan ..........
uitschrijven doe je via die mail die je gekregen hebt onderaan of bovenaan te klikken op .....
en dan online het juiste aanklikken


der was een tijd dat het inderdaad een omgekeerd effect had
maar daar is verandering in gekomen , sinds ze een europese regel ingevoerd hebben
dat der altijd wel tussen de mazen van het net glippen , daar kan niemand ...
maar over het algemeen genomen ....
maar crome is daarbij ook een schuldige

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

25 jun 2017, 10:20

Dus conclusie: niet meer werken met Chrome. Mag je wel I.E of microsoft edge nog gebruiken of toch maar weer Firefox beginnen gebruiken. Of is dat nu te laat en is het kwaad al geschied. Ik wil alles proberen als ik er maar vanaf geraak of als het al zou minderen, dat zou al een begin zijn ??? En als ik google chrome niet meer zou gebruiken kan ik dan nog wel veilig werken met google +, google foto's (in de plaats gekomen van Picasso), want daar werk ik mee om foto's via de link op de website van onze vereniging te zetten. En is het nog veilig dan om met een gmail adres te werken, want mijn man werkt daarmee op dezelfde computer.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
alfa

25 jun 2017, 14:06

verhaegen schreef:stja
als jullie het al weten , en mij niet geloven
dan ..........
uitschrijven doe je via die mail die je gekregen hebt onderaan of bovenaan te klikken op .....
en dan online het juiste aanklikken


der was een tijd dat het inderdaad een omgekeerd effect had
maar daar is verandering in gekomen , sinds ze een europese regel ingevoerd hebben
dat der altijd wel tussen de mazen van het net glippen , daar kan niemand ...
maar over het algemeen genomen ....
maar crome is daarbij ook een schuldige
Beste Verhaegen : ik ben u echt wel heel erkentelijk dat u zoveel moeite doet om te helpen.
Wat mij betreft is het zo dat 'iets wat mij is aangeleerd'...'en 'wat heel erg benadrukt werd '....om 'nooit of te nooit' ....'wat dan ook maar aan te klikken' in zo'n spammail'....tijd nodig heeft om nu toch als ' de juiste oplossing' gezien te worden.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jun 2017, 18:33

alles veranderd op snelle wijze tegenwoordig hoor
iets dat vandaag .... , is morgen al achterhaald bij , wijze van spreken

maar éénmaal men zovéél ontvangt , en het juiste doet , zal toch nog véél geduldt moeten hebben
der mee opgezadeld worden gaat héél vlug , der vanaf geraken duuuuuuurd pakken langer


gmail is ook niet het heilige boontje hoor ,die scannen al de mails om dan gerichte reklame te sturen , maar daar is beterschap voor in het zicht
ze gaan dat scannen afbouwen
het is zelfs mogelijk dat uw man verantwoordelijk is voor uw vele spam
door zijn gmail gebruik (maar der is niemand die de oorzaak van dergelijke spam kan achterhalen nadien hoor)

internetexplorer en/of firefox zijn nog altijd veruit de betrouwbaarste browsers

google +, google foto's zijn in alle browsers hetzelfde te gebruiken , alles wat online gebeuren is , kan men met eender welke browser doen
alfa

03 jul 2017, 06:00

@ Nouchka....
mocht u een oplossing gevonden hebben....graag een seintje !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jul 2017, 09:07

ook géén geduld dus

het werkt alleen als men het juiste doet , en dan geduld in zijn poep heeft
geduld , wat is dat , hoelang duurd dat ?
misschien streepjes zetten op de almenak ?
alfa

03 jul 2017, 09:30

verhaegen schreef:ook géén geduld dus

het werkt alleen als men het juiste doet , en dan geduld in zijn poep heeft
geduld , wat is dat , hoelang duurd dat ?
misschien streepjes zetten op de almenak ?
Haha....inderdaad : geduld : hoelang duurt dat ?
Ik ben een maand al bezig....
(uitschrijven waar het kan ; blokkeren al wat mijn niet kosjer lijkt )
Er verandert niks...
Er komen er elke dag nieuwe bij.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 jul 2017, 09:43

dan heb jij een slecht klikgedrag
of
ben je besmet
of heb je toelating ergens gegeven , zodat je op een lijst staat die verdeeld mag worden
of doe je soms mee aan dingen om iets te winnen hé
dan gaat dat pakken langer duren

vanzelf komt dergelijks niet hoor (gelukkig )
maar der vanaf geraken kan enkel door het juiste, lang genoeg vol te houden

daarom ook het spreekwoord : de aanhouder wint altijd

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

03 jul 2017, 12:39

Nouchka & alfa,

als je nu eens omgekeerd werkt en bij de provider "Proximus" aangeeft
welke afzenders en domeinen je wel toestaat:
Afbeelding
Proberen kan nooit kwaad.

Sony

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

11 jul 2017, 09:42

Mr.Verhaegen. U schreef me onlangs in deze topic dat het door google chrome kan komen dat al deze spam binnenkomt en dat Firefox beter en veiliger is. Nu heb ik firefox geinstalleerd, maar elke keer als ik iets wil opzoeken via firefox krijg ik volgend venster Afbeelding. Je moet dan een hele resem vragen beantwoorden voor Google waarin ze je uitleggen waarom ze alles van je bewaren enz. enz. .Het is juist om daar vanaf te geraken dat ik overschakel op firefox. Kan ik dit venster van Google het zwijgen opleggen !!!! Ik kan dus niets opzoeken via firefox want elke keer komt dit venster. Ze zijn daar wel heel assertief bij google vind ik !!!
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 jul 2017, 10:55

heb jij als startpagina staan ?
https://www.google.be

en uw cookies worden telkens gewist als uw browser sluit ?
anders moet je die cookie als te bewaren zetten (komt omdat je die cookie telkens wegsmijt )
https://privacy.google.com/intl/nl/take-control.html
dan is dat normaal ook voorbij

anders

klik eens op onderstaande link
https://www.google.com/?gws_rd=ssl

en dan instellen van uw startpagina op de website
als je bovenstaande link als startpagina neemt ga je dat normaal gezien niet hebben

die privacy melding is een verplichting die opgelegd is door de overheid aan google als het landsgericht is
https://support.google.com/accounts/ans ... 7261?hl=nl


anders moet je die cookie als te bewaren zetten (komt omdat je die cookie telkens wegsmijt )
https://privacy.google.com/intl/nl/take-control.html


Wordt deze herinnering meerdere keren weergegeven?
Als u bent ingelogd op uw Google-account

Als u bent ingelogd en op 'Ik ga akkoord' klikt, wordt u op andere apparaten of in andere browsers waar u bent ingelogd, niet opnieuw gevraagd de herinnering te lezen.
Als u niet bent ingelogd op uw Google-account
Als u niet bent ingelogd en op 'Ik ga akkoord' klikt, kan in de volgende gevallen de herinnering opnieuw verschijnen:

U gebruikt Google op meerdere apparaten en in meerdere browsers en u bent niet ingelogd.
U heeft voor de browser ingesteld dat uw cookies regelmatig worden gewist.
https://support.google.com/accounts/ans ... 7261?hl=nl

JDRoeck
Lid geworden op: 19 mar 2018, 20:36

19 mar 2018, 20:46

Ik kreeg op een gegeven moment ook veel spam/mails binnen van Colruyt, Delhaize, Carrefour omdat ik bij deze winkels korting verzamel via mijn klantenkaart. Op den duur was het volume van mails onhoudbaaren heb ze allen in de lijst met ongewenste afzenders gezet. Nu was het probleem dat ik niet meer op de hoogte was van de wekelijkse promoties en kortingen (daar deed ik het voor), maar tegenwoordig vind je voor alles een site en hoef je je voor geen enkele nieuwsbrief meer in te schrijven om op de hoogte te blijven! Zo gebruik ik nu gewoon de website link verwijderd door moderator, daar vind ik alle promoties van het moment over alle Belgische winkels. Door even out-of-the-box te denken heb je al een hoop ongewenste emails per week gespaard vind ik.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

20 mar 2018, 00:44

Nota van moderator :
Los van de linken naar winkels, bulkt de website van reclame; bijgevolg verwijderd.
JDRoeck schreef:Ik kreeg op een gegeven moment ook veel spam/mails binnen van Colruyt, Delhaize, Carrefour omdat ik bij deze winkels korting verzamel via mijn klantenkaart. Op den duur was het volume van mails onhoudbaaren heb ze allen in de lijst met ongewenste afzenders gezet.

NB : het bezit van een klantenkaart betekent per definitie niet dat men nieuwsbrieven of promotiemails moet aanvaarden. Op dergelijke mails kan men zich eenvoudig "uitschrijven"

mira