Probleem met IE-opgelost-

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 17:23

Of dit hier op zijn plaats staat weet ik niet maar het probleem is begonnen na het gebruik van ADW cleaner.
Telkens ik de laptop opstart opent IE met volgende pagina

Afbeelding

Nadat ik de pagina gesloten heb opent ze zichzelf telkens opnieuw.
Zelfs nadat ik de computer volledig afgesloten heb en opnieuw opstart.

Wat kan ik hieraan doen?

Dank bij voorbaat.
Sita



Acer laptop/ Windows 10 home/ 64 bits

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mei 2017, 17:56

Hallo,

Waarom heb je AdwCleaner gebruikt?
Hier staat hoe je een logje ervan kan plaatsen doe dat eens http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=194247

Voer ook het volgende uit deze link uit: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=197564
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 18:21

abbs,

Ik heb Adw Cleaner gebruikt omdat de pagina's vaak traag werden ingeladen en regelmatig blokkeerden.
Ik had het gedaan volgens de posting van Canadees.
De log had ik opgeslagen.






# AdwCleaner v6.047 - Logbestand aangemaakt 22/05/2017 op 16:16:20
# Bijgewerkt op 19/05/2017 door Malwarebytes
# Database : 2017-05-19.1 [Server]
# Besturingssysteem : Windows 10 Home (X64)
# Gebruikersnaam : - LAPTOP-8DK9OATA
# Gestart vanuit : C:\Users\Downloads\adwcleaner_6.047.exe
# Mode: Verwijderen
# Ondersteuning : https://www.malwarebytes.com/support



***** [ Services ] *****



***** [ Mappen ] *****

[-] Map verwijderd: C:\Users\AppData\Local\Host App Service
[-] Map verwijderd: C:\Program Files\Booking.com
[-] Map verwijderd: C:\Program Files\DriverSetupUtility
[-] Map verwijderd: C:\ProgramData\DriverSetupUtility
[#] Map verwijderd tijdens herstart: C:\ProgramData\Application Data\DriverSetupUtility
[#] Map verwijderd tijdens herstart: C:\Users\AppData\Local\Host App Service
[-] Map verwijderd: C:\Users\Default\AppData\Local\Host App Service
[-] Map verwijderd: C:\Users\Public\App Explorer


***** [ Bestanden ] *****

[-] Bestand verwijderd: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\App Explorer.lnk


***** [ DLL ] *****



***** [ WMI ] *****



***** [ Snelkoppelingen ] *****



***** [ Geplande Taken ] *****

[-] Taak verwijderd: App Explorer


***** [ Register ] *****

[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon.AmazonAssistant.AABroker
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon.AmazonAssistant.Messenger
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon1ButtonBrowserHelper.Amazon1ButtonBHO
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon1ButtonRuntime.Amazon1ButtonRuntime
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon1ButtonRuntime.AmazonRuntimeServer
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\AmazonAppIE.AppGateway
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\AmazonAppIE.GadgetGateway
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon.AmazonAssistant.AABroker
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon.AmazonAssistant.Messenger
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon1ButtonBrowserHelper.Amazon1ButtonBHO
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon1ButtonRuntime.Amazon1ButtonRuntime
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Amazon1ButtonRuntime.AmazonRuntimeServer
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\AmazonAppIE.AppGateway
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\AmazonAppIE.GadgetGateway
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{7F46C358-270D-4791-A579-AD1DDA1A3F7B}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{BAC72C85-CEC6-4B86-AF06-FA20C259FAB8}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{BD6ECB00-7C4A-4F97-B425-44117F2A7AAE}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6557DB6C-EFE1-45AC-92A6-FBB1554B7502}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{E4ADC61E-D06A-4E0E-8582-78C809CC8450}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{7BCA6879-A9F8-47DE-AE05-F5CE7EA3A474}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{ADF1FA2A-6EAA-4A97-A55F-3C8B92843EF5}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{EB2BEAEF-150C-4DE4-9D09-F16403C22769}
[-] Sleutel verwijderd: HKU\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{BD6ECB00-7C4A-4F97-B425-44117F2A7AAE}
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{BD6ECB00-7C4A-4F97-B425-44117F2A7AAE}
[-] Sleutel verwijderd: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\Software\Host App Service
[-] Sleutel verwijderd: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Host App Service
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: HKCU\Software\Host App Service
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Host App Service
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Host App Service
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Host App Service
[-] Sleutel verwijderd: [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{2B51C83A-465D-4EA9-9CDC-1ED95ED09AC6}
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Features\A38C15B2D5649AE4C9CDE19DE50DA96C
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\A38C15B2D5649AE4C9CDE19DE50DA96C
[-] Sleutel verwijderd: [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\3DCCCD6BD02558446B24CF1C63EC213C
[-] Sleutel verwijderd: [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\A38C15B2D5649AE4C9CDE19DE50DA96C
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\3DCCCD6BD02558446B24CF1C63EC213C
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products\A38C15B2D5649AE4C9CDE19DE50DA96C
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Features\A38C15B2D5649AE4C9CDE19DE50DA96C
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\A38C15B2D5649AE4C9CDE19DE50DA96C
[-] Sleutel verwijderd: HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\OverlayIcon.DLL


***** [ Browsers ] *****



*************************

:: "Tracing" sleutels verwijderd
:: Winsock instellingen gereset

*************************

C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [5585 bytes] - [22/05/2017 16:16:20]
C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [5452 bytes] - [22/05/2017 16:15:33]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [5731 bytes] ##########
Laatst gewijzigd door Sita op 06 jul 2017, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 18:36

Scanresultaten van Farbar Recovery Scan Tool (FRST) (x64) Versie: 20-05-2017
Gestart door (Beheerder) op LAPTOP-8DK9OATA (22-05-2017 18:06:15)
Gestart vanaf C:\Users\Desktop
Geladen Profielen: (Beschikbare Profielen: )
Platform: Windows 10 Home Versie 1607 (X64) Taal: Nederlands (Nederland)
Internet Explorer Versie 11 (Standaardbrowser: IE)
Boot Modus: Normal
Handleiding voor Farbar Recovery Scan Tool: http://www.geekstogo.com/forum/topic/33 ... scan-tool/

==================== Processen (gefilterd) =================

(log verwijderd)
Laatst gewijzigd door Sita op 30 jun 2017, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mei 2017, 18:56

Hallo,

Hebben jullie zelf deze proxy ingesteld: 40.33.1.55 die word verwezen naar United States - Eli Lilly and Company

Lees a.u.b. de handleiding goed door vooral nu Handleiding logbestanden plaatsen
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=197564

Twee logjes staan op je "Bureaublad" met de naam FRST & Addition (zie rode pijl 1 & 2)
.(als de inhoud te groot is voor één bericht plaats het in meerdere berichten).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 19:25

Sorry, ik had dacht dat alles gekopieerd en geplakt was.



Scanresultaten van Farbar Recovery Scan Tool (FRST) (x64) Versie: 20-05-2017
Gestart door (Beheerder) op LAPTOP-8DK9OATA (22-05-2017 18:06:15)
Gestart vanaf C:\Users\Desktop
Platform: Windows 10 Home Versie 1607 (X64) Taal: Nederlands (Nederland)
Internet Explorer Versie 11 (Standaardbrowser: IE)
Boot Modus: Normal
Handleiding voor Farbar Recovery Scan Tool: http://www.geekstogo.com/forum/topic/33 ... scan-tool/

==================== Processen (gefilterd) =================

(Als een item is opgenomen in de fixlist, het proces zal worden gesloten. Het bestand zal niet worden verplaatst.)

(log verwijderd)
Laatst gewijzigd door Sita op 30 jun 2017, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 19:26

Extra scanresultaten van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 20-05-2017
Gestart (22-05-2017 18:07:00)
Gestart vanaf C:\Users\Desktop
Windows 10 Home Versie 1607 (X64) (2016-09-24 08:01:19)
Boot Modus: Normal
==========================================================


==================== Accounts: =============================

Administrator (S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-500 - Administrator - Disabled)
DefaultAccount (S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-503 - Limited - Disabled)
Gast (S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-501 - Limited - Disabled)
(S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001 - Administrator - Enabled) => C:\Users\

==================== Security Center ========================

(Als een item is opgenomen in de fixlist, zal het worden verwijderd.)

AV: Windows Defender (Enabled - Up to date) {D68DDC3A-831F-4fae-9E44-DA132C1ACF46}
AS: Windows Defender (Enabled - Up to date) {D68DDC3A-831F-4fae-9E44-DA132C1ACF46}

==================== Geïnstalleerde programma's ======================

(log verwijderd)
Laatst gewijzigd door Sita op 30 jun 2017, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 19:27

abbs schreef:
Hebben jullie zelf deze proxy ingesteld: 40.33.1.55 die word verwezen naar United States - Eli Lilly and Company

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mei 2017, 19:47

Hallo,

Ik zal het proberen uit te leggen, in een onderwerp wat je plaats mogen maar een aantal regels staan. De logjes die je verkrijgt met Farbar Recovery Scan Tool zijn vaak te groot voor één onderwerp.
Het logje (FRST.txt) is van jou te groot voor één onderwerp dus moet je die in tweeën plaatsen. Nu eindigt het op:
2017-05-11 17:32 - 2017-04-28 01:50 - 00380416 _____ (Microsoft Corporation) C:\WINDOWS\system32\LocationApi.dll
2017-05-11 17:32 - 2017-04-28 01:50 - 00338944 _____ (Microsoft Corporation) C:\WINDOWS\system32\adsnt.dll
2017-0


Dus het laatst stuk mis ik, zou je in (FRST.txt) naar dat punt willen gaan en dan dat laatste stuk willen plaatsen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 20:09

Ach zo, bedankt voor de uitleg en het geduld.
Ik hoop dat alles er nu op staat.


-------------------------

(log verwijderd)
Laatst gewijzigd door Sita op 30 jun 2017, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mei 2017, 20:46

Ach zo, bedankt voor de uitleg en het geduld.
Ik hoop dat alles er nu op staat.
Heel goed gedaan, en natuurlijk hebben we geduld en begrip. Liever 100% uitleggen als dat het verkeerd gaat :)


Lees eerst alles rustig door voor je het gaat uitvoeren.

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande.
  • Amazon Assistant

2. Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
() C:\Program Files (x86)\Amazon\Amazon Assistant\amazonAssistantService.exe
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001 -> DefaultScope {F3060D5F-3339-41B7-B607-A5345F6CB661} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001 -> {F3060D5F-3339-41B7-B607-A5345F6CB661} URL =
FF Extension: (Amazon Assistant for Firefox) - C:\Users\camil\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2tkds807.default\Extensions\abb-acer@amazon.com [2016-09-19]
R2 Amazon Assistant Service; C:\Program Files (x86)\Amazon\Amazon Assistant\amazonAssistantService.exe [102064 2017-02-28] ()
C:\Program Files (x86)\Amazon
IE trusted site: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\...\amazon.com -> amazon.com
RemoveProxy:
Hosts:
EmptyTemp:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de Farbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Kopieer en plak de inhoud van de logbestanden in je het volgende bericht.(als de inhoud te groot is voor één bericht plaats het in meerdere berichten)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 21:51

abbs schreef:
1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande.
  • Amazon Assistant
Wanneer ik naar apps en onderdelen ga kan ik Amazon Assistant niet verwijderen.
De knoppen 'wijzigen' en 'verwijderen' zijn niet actief, de tekst blijft lichtgrijs.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22 mei 2017, 22:01

Hallo,

Klik op het "Vergrootglas" links onder > type daar "Configuratiescherm" en klik Enter.
Het "Configuratiescherm" opent > klik op "Programma's en onderdelen" en verwijder daar het onderstaande.

Amazon Assistant



Lukt dat niet ga dan verder met Stap 2..
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 22:14

Stap 1 en 2 zijn allebei gelukt... denk ik toch :)





Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 22-05-2017
Gestart (22-05-2017 22:10:08) Run:1
Gestart vanaf C:\Users\Desktop
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start
CreateRestorePoint:
() C:\Program Files (x86)\Amazon\Amazon Assistant\amazonAssistantService.exe
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001 -> DefaultScope {F3060D5F-3339-41B7-B607-A5345F6CB661} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001 -> {F3060D5F-3339-41B7-B607-A5345F6CB661} URL =
FF Extension: (Amazon Assistant for Firefox) - C:\Users\camil\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2tkds807.default\Extensions\abb-acer@amazon.com [2016-09-19]
R2 Amazon Assistant Service; C:\Program Files (x86)\Amazon\Amazon Assistant\amazonAssistantService.exe [102064 2017-02-28] ()
C:\Program Files (x86)\Amazon
IE trusted site: HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\...\amazon.com -> amazon.com
RemoveProxy:
Hosts:
EmptyTemp:
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
C:\Program Files (x86)\Amazon\Amazon Assistant\amazonAssistantService.exe => Geen lopend proces gevonden
HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\\DefaultScope => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{F3060D5F-3339-41B7-B607-A5345F6CB661} => sleutel is succesvol verwijderd.
HKCR\CLSID\{F3060D5F-3339-41B7-B607-A5345F6CB661} => sleutel niet gevonden.
C:\Users\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2tkds807.default\Extensions\abb-acer@amazon.com => is succesvol verplaatst.
Amazon Assistant Service => dienst niet gevonden.
"C:\Program Files (x86)\Amazon" => niet gevonden.
HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\amazon.com => sleutel is succesvol verwijderd.

========= RemoveProxy: =========

HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\\DefaultConnectionSettings => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\\SavedLegacySettings => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\\DefaultConnectionSettings => waarde is succesvol verwijderd.
HKU\S-1-5-21-257796497-1242209496-2057369619-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\\SavedLegacySettings => waarde is succesvol verwijderd.


========= Eind van RemoveProxy: =========

C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts => is succesvol verplaatst.
Hosts met succes hersteld.

=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 2222219 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 131176625 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 506 B
Windows/system/drivers => -143458 B
Edge => 752 B
Chrome => 0 B
Firefox => 45255962 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
Users => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 5406023 B
systemprofile32 => 128 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 89174 B

RecycleBin => 306849295 B
EmptyTemp: => 496.7 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Eind van Fixlog 22:10:27 ====
Laatst gewijzigd door Sita op 30 jun 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

22 mei 2017, 22:52

Het probleem lijkt opgelost.

Fingers crossed :)


Hartelijk dank, abbs.

Sita
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus