probleem met paint

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

fasol
Lid geworden op: 14 jan 2015, 20:16

25 mei 2017, 11:11

hallo, kan iemand mij helpen met Paint in windows 7 ?
als ik bvb een rechthoek teken met de maten die boven en opzij van mijn blad staan, en ik druk de tekening af zijn de afmetingen kleiner als op het scherm . als ik een lijn trek van 10 cm volgens de maataanduiding op het scherm, is ze op de afdruk veel korter.
ik vind de oplossing niet.
bedankt bij voorbaat.
vlaanderen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 mei 2017, 12:34

fasol,

voor M$ Paint vind ik geen oplossing.
Met lijnen en vlakken kan je ook werken in Word van M$ Office , Writer van Libre Office
en Writer van Open Office , als je in die programma's de afbeeldingen aanpast in cm
zijn de afdrukken juist.

Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 mei 2017, 15:24

die maataanduiding in het scherm

ge moet eerst uw blad groot-trekken tot de nodige pixels (in overeenstemming met een A4 blad is dat 2480 op 3505)

als ge paint opent gaat ge aan de zijkant en onderkant een vierkantje zien , als ge daar uw muisaanwijzer op vastklikt kunt ge dat blad vergroten door te slepen naar gewenste grootte (aan de onderkant wordt dat weergegeven in pixels )

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 mei 2017, 15:28

nog wat vergeten

als ge paint open staan hebt hé
klik dan eens op : bestand > eigenschappen >vink dan aan dat het cm moet zijn inplaats van pixels
en stel in hoe groot dat moet zijn
als dat voor u gemakkelijker is dan pixels