geen internet meer fout 6?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.
blacky

27 mei 2017, 19:28

bij het opstarten van pc vr gebeurt het volgende --geen internet en kan nergens meer inloggen
deze pc staat op dezelfde modem van een tweede pc daar is er geen probleem heb ook al de kabels vervangen
heb ook reeds gekregen error 0xc000025 dan een herstel punt gemaak maar geen internet dan -terug naar fabrieks instelling(waarbij veel weg was ) ook geen internet--dit gebeurt wel alles met kabel deze pc is 9 maand oud ook heb ik al gekregen fout code 6 en( is reeds binnen geweest voor herstelling voor geheugen kaart ) een 14 dagen geleden
heeft er iemand daar ervaring mee
beste dank blacky

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 mei 2017, 10:16

ofwel werkt uw windows niet goed
ofwel staat er een software in uw opstart die de boel verziekt
ofwel heb je malware op je computer
ofwel werkt uw netwerkkaart niet goed

maar het zo maar oplossen is niet zo simpel
hetgeen je kan doen
allereerst kontroleren op virussen en dergelijke malware
de opstart van je computer alles uitschakelen zodat die opstart zonder onnodige balast
hoe staat het eigenlijk in het netwerkcentrum ?
in dat netwerkcentrum kun je klikken op : problemen oplossen
wat zegt die als ge die runt ?
blacky

28 mei 2017, 17:07

bedank voor het vlugge antwoord maar hier het volgende
---kontrolle op virus mailw gedaan; geen probleem gevonden
-----netwerkcentrum--onbekend netwerk----kan probleem niet oplossen
----herinstaltie windows 10 gedaan
-----internet terug onbekend netwerken laten oplossen dan komt er op het volgende;een of meerdere protocollen ontbreken
------de kabels terug vervangen en kabels van een wel werkende pc erop aangesloten internet kabel
maar jammer geen internet rechts onder een geel driehoek met vraagteken


U schrijft;de opstart van je pc alles uitschakelen zodat die op start zonder onnodige balast maar hoe moet ik dat doen
dat is het enige die ik nog niet gedaan heb
deze pc is maar 9 maanden oud het is wel en medion akoya P4130D MD8302 en die is een drietal weken geleden binnen geweest om het geheugen te vervangen.
op de brief staat diagnose geheugen sectie is defect
de volgende component is vervangen(geheugen-sectie)
beste dank voor U hulp
groetjes
blacky

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 mei 2017, 21:01

ik weet niet wat voor antivrusbeveiliging of malware programmas op uw pc staan
maar om te beginnen die allemaal verwijderen (uninstallen)

ga naar uw netwerkkaart in apparaatbeheer
verwijder de netwerkkaart
herstart de computer
en wacht lang genoeg tot die echt alles geladen heeft


instaleer adware cleaner en laat die runnen , en plaats het logje nadien hier
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=194247

je kunt die downloaden via een andere computer en op usb stick overbrengen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 mei 2017, 21:10

nadien moet je eens een screenshot maken en hier plaatsen

instellingen > Netwerk & Internet > Ethernet > Adapter opties wijzigen > rechtermuisknop op de connectie die het probleem heeft > eigenschappen -

daar een screenshot van (kan zijn dat je er 2 van moet maken als de lijst daarin te lang is )
blacky

29 mei 2017, 13:49

hier dan een vraagje sorry maar ik wet niet meer hoe hier een logje te plaatsen groetjes blacky

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

29 mei 2017, 14:23

blacky schreef:.......dan -terug naar fabrieks instelling(waarbij veel weg was ) ook geen internet--dit gebeurt wel alles met kabel deze pc is 9 maand oud ......

.....deze pc is maar 9 maanden oud het is wel en medion akoya P4130D MD8302 en die is een drietal weken geleden binnen geweest om het geheugen te vervangen......
Indien je terug naar de "fabrieks instelling" bent geweest, dan zou je met de kabel zonder meer verbinding moeten hebben kunnen maken. Alle nodige drivers zijn normaal gezien aanwezig dan.

Defecte (geintegreerde) netwerkkaart :?: :?:

Op de modem al eens een andere poort geprobeerd :?:

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

29 mei 2017, 15:05

Voor wat het waard is ( ik heb zelf maanden gesukkeld met " onbekend netwerk" Maarheeze was en is wel een Win7

Ga naar www.clavernet.nl en in een van de menu's vindt u onbekend netwerk met de nodige uitleg.

Ik heb ook nog een Engelstalige uitleg van Microsoft. Maar ik vind de gedrukte site niet meer . Mijn gekribbel is zo onduidelijk dat ik het niet waag om hier neer te schrijven.
Het gaat er om een bepaalde String in de service uit te schakelen.
Indien gewenst schrijf ik het hier wel neer.Maar de oplossing in Clavernet heeft mij geholpen .

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

29 mei 2017, 17:00

Info door Paullamb uit www.clavernet.nl
Onbekend netwerk in Windows 7
Vorige maand ontdekte ik bij iemand een onbekende verbinding in Windows 7 waardoor het internet niet meer werkte.
Zodra deze verbinding werd uitgeschakeld werkt alles weer, maar het was niet duidelijk waar deze verbinding vandaan kwam.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat er op de PC een service draaide met de naam Bonjour.
Het lijkt te komen door de opstart volgorde van bepaalde diensten in Windows 7.
Als Bonjour opgestart wordt voordat een bepaald ander netwerk proces is gestart, dan treed het probleem op van het onbekende netwerk onder Windows 7.

Bonjour is een dienst die o.a. geïnstalleerd wordt met Adobe Photoshop en Creative, I-Tunes en bepaalde Apple software
Toen de service was uitschakelt, en vervolgens hernoemd op de PC was het probleem over. Uiteraard even de PC herstarten nadat je deze hebt hernoemd.
In een 64 Bits versie van Windows 7 kan het voorkomen dat je Bonjour vind in de C:\Program Files(x86) map.
Om bestanden te hernoemen moet je eigenaar zijn van het bestand. Zie hieronder de stappen...

Bonjour is niet nodig voor de goede werking van Windows 7, en het is onwaarschijnlijk dat je er last van ondervind als deze wordt uitgeschakeld.
I-Tunes kan overigens wel een melding geven, maar als je probleem is opgelost kun je aangeven dat de melding niet meer mag worden weergegeven, en doorgaan zonder Bonjour.
Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 mei 2017, 18:53

blacky

29 mei 2017, 19:44

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding[img]http://forumimages.seniorennet.be/black ... b506cb.png[/img
verhaegen]
hopelijk is dat het gevraagde
beste dank
aan charlie en paul bedank maar ik wacht nog op antwoord van verhaegen
iedereen bedank
groetjes
blacky
blacky

29 mei 2017, 19:48

denk dat er twee maal hetzelfde staat in vorig bericht sorry Afbeelding
nogmaals bedankt
blacky

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

30 mei 2017, 10:22

eens kijken of dit het doet :

instellingen > Netwerk & Internet > Ethernet > Adapter opties wijzigen > rechtermuisknop op de connectie die het probleem heeft > eigenschappen -
(de lanaansluiting dus)


je klikt op de knop instaleren , der komt een schermpje met 3 dingen in , je klikt daar op "protocol" en klikt dan op toevoegen
dan komt er eenschermpje waarin een protocol staat , klik die naam aan dan wordt dat blauw , en klik dan op de knop "ok"
het zal dan geinstaleerd worden
als dat gedaan is herstart dan de computer
blacky

30 mei 2017, 12:15

bedank voor het vlugge antwoord maar ik heb alles gedaan en het blijft het zelfde AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
maar heb hier foto's bij gevoegt wat ik op merk is dat wanneer ik het vinkje aan doe bij microsoft protocol dat dit terug weg is bij het herstarten wat doe ik verkeerd sorry maar ik doe mijn best jammer brugge is ver he
beste dank
groetjes blacky

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

30 mei 2017, 13:32

hetgeen daar uitgevinkt staat moet niet aangevinkt staan !


kijk eens of deze in uw lijst staat
Afbeelding

in deze lijst
Afbeelding