App kompas en gps coördinaten ?

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

27 mei 2017, 23:02

Via Play Store zou het veiligste zijn om te installeren . Of dat dezelfde is als Google Play Store is weet ik niet meteen. 't Zijn er zoveel.
Moto 3 gen heb ik met 6.0.1 erop. Kan wel 4g aan en is ca 1,5 j oud. Ik ben zelf iemand die op reis telkens verloren rijdt of je weet niet waar je in panne staat. Dat moet toch een handige app zijn met die coördinaten denk ik ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 mei 2017, 09:59

play store of google play store = beide hetzelfde volgens mij

apps met gps cordinaten zijn der met hopen
maar welke bedoel je echt ?

als je altijd verloren rijd , schaf je dan de app sygic aan
kun je telkens uw positie ingeven (en een naam geven ,waar je op dat moment bent )
en dan gebruiken als gps , als je dan ergens bent gewoon naar die favoriet gaan in sygic , en voila dan wijst die u de weg naar hetgeen ge zelf ingesteld hebt
dergelijks kan iedere gps
ook navigeren op cordinaten (ik doe trouwens niets anders )
ook tomtom is in app te verkrijgen
en garmin is dat navigon

ik heb sygic op smartphone en tabled staan (mag je op 3 verschillende toestellen staan hebben )

en een gratisse is deze
https://play.google.com/store/apps/deta ... e.app.maps

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

28 mei 2017, 21:30

2 j terug een auto gaan kopen in Aachen met een Medion van den Aldi . Tijdens de testrit blokkeert dat ding toch zeker. Reset en al goed zat de laatste bestemming er in.
Met gps op de smartphone waarop je evtl coördinaten kunt aflezen en melden lijkt me iets ,je zit daar ergens op een autobahn,expres. wie ga je tegenhouden om de weg te vragen?
Een 2° gps lijkt men niet overbodig zoals die link Here WeGo ,die heeft geen verbinding nodig met internet ,wifi of een zendmast nodig.
Al een paar kaarten heb ik binnengepakt, moet nu nog een extra memorykaartje kopen. Dank.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

11 jun 2017, 10:43

Even ter verduidelijking :
- wens je ter plaatse, waar je ook maar bent, de gps coördinaten te kennen dan heb je volgens mij steeds een internetverbinding nodig ?
Ik doe dit met een eenvoudige app "GPS test" genoemd, die coördinaten kan je mogelijk dan telefonisch doorgeven aan een depannage dienst !
- Bij de Sygic app kan je wel coördinaten ingeven als bestemming, maar onderweg kan je zomaar maar geen coördinaten opvragen, zeker al niet als je off-line bent. Vergis ik mij hierin mr/mevr Verhaegen?
Natuurlijk kan je op stadsniveau wel kijken in welke straat en tegenover welk huisnummer je staat ... maar op een stuk autostrade gaat het je niet veel helpen als je enkel weet dat je op de Exxx staat.
Veel 'where am I' toepassingen geven geen coördinaten, enkel plaatsnamen of wegnummers/namen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

11 jun 2017, 18:48

flashback schreef :" ...maar op een stuk autostrade gaat het je niet veel helpen als je enkel weet dat je op de Exxx staat. "

Op elke autosnelweg staat er om de 100 meter een paaltje met de km.
Dus kan je perfect melden bv "ik sta op de E4O vanuit Brussel richting Gent ter hoogte van km-paal nr 23,7 "

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 jun 2017, 19:33

Flashback

ja je vergist u
er is helemaal géén internet nodig , voor eender welk op een gps
zonder internet bestemmingen ingeven , cordinaten en adres van het ter plaatse zijn
allemaal zonder internet

als je de cordinaten wil van de plaats waar je op dat moment staat :
op tomtom :
help >waar ben ik , dan krijg je de cordinaten en adres
bij sygic :
drie streepjes aan de linkerbovenkant >sos
dan heb je de cordinaten en adres


een gps heeft géén internet nodig , voor niks
alleen af en toe thuis aan de pc hangen om te updaten , en of andere kaarten te downloaden

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

11 jun 2017, 19:49

Na de 5° app heb ik GPS status & toolbox 3.8.1. geïnstalleerd . Een oudere versie die ik via Google heb moeten installeren .
Google Play geeft je enkel de nieuwste 4.5 versie . De 3.8 versie is gratis en werkte meteen. 't Ziet er mij een goed ding uit.
Ps; dat verloren rijden is soms mijn schuld niet; kaartlezer slaapt of is niet vlug genoeg, je moet voorsorteren en ze laten je niet in . Of in F met zijn pikdonkere wegen ,een lange bocht-inrit met plots een splitsing en onverlicht bord en daar vlam je zo voorbij ,of enkel een afrit en geen oprit en niet te vergeten dévation.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

11 jun 2017, 23:08

@ boeffer : goeie oplossing

@ flupke2 : ik ken bv in Italië autostrades waar dat pas elke km staat aangegeven (persoonlijke ervaring) en aangezien het verboden is, en gevaarlijk, om een wandeling langs de autostrade te maken (hesje aan, achter de vangrail en bij het voertuig blijven) geef ik er de voorkeur aan die laatste opmerkingen te volgen en de gsm te gebruiken als we veilig staan opgesteld !

@ verhaegen : dat van Sygic wist ik niet ... test ik +/- morgen ( :lol: ) maar hier zo op het eerste zicht vind ik geen SOS ... ik laat nog wel een berichtje !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 jun 2017, 08:48

tik op de 3 streepjes aan de linkerbovenhoek
dan komt de lijst met .........
in die lijst (iconen) staat : sos , tik daar op

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

12 jun 2017, 10:39

@ verhaegen : inderdaad, je hebt gelijk !

Ik heb wel even moeten zoeken maar uiteindelijk door het + teken te kiezen de SOS kunnen in het menu plaatsen waar dat voorheen niet stond !
Dit geeft Sygic weer een meerwaarde ... :)