klimaat en wat kunnen we zelf doen ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

07 apr 2018, 09:44

wardje schreef:...
Als Belgie in de toekomst in zijn eigen energie wil voorzien zal het moeten overgaan op kerncentrales van de nieuwe generatie.
Als er geld is voor Defensie dan moet er ook geld zijn om burgers van nutsvoorzieningen te voorzien voor een goeie prijs.
Maar wij gaan beide mogen betalen. De alternatieven zijn goedkoper , bedrijfszekerder en sneller te realiseren  :

http://www.sloopdekerncentrales.be/kernenergie-duur

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 apr 2018, 09:47

ja ,'t'zal bij een eindeloze dicussie blijven , de toekomst zal uitwijzen wie het bij het rechte eind had , geld zal het altijd kosten en dat de bevolking moet bijdragen ,dat doet het nu al volop zonder dat sommigen het beseffen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 apr 2018, 10:34

The Spirit of Flanders schreef:
Zelfs koploper Frankrijk denkt er niet meer aan :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.3021327
Slaap maar door SOF:

Frankrijk heeft 58 kernreactoren en daarvan zijn er nog maar twee geplande sluitingen aangekondigd. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/08 ... afgebouwd/

 

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

13 apr 2018, 17:12

Groene stroom is vaak niets meer en niets minder dan een groen certificaat dat energieleveranciers in het buitenland
kopen, bijvoorbeeld in Noorwegen, waar dank zij waterkracht groene
elektriciteit eindeloos is. Voor de prijs hoeven de stroomleveranciers
het niet te laten. De 3,5 Noorse certificaten om een gemiddeld gezin
(met 3500 kWh verbruik) een jaar lang stroom met een groen stickertje te
leveren.

Eén Noors certificaat voor 1000 kWh kost momenteel zo'n 40 cent.
Ik denk dat het grapje "groene stroom" zo iets is als schone lucht kopen ,volksverlakkerij en wettelijke oplichting.
Na de rokers en de houtvuren,zijn nu de diesel auto's de kop van jut,maar met extra taks en boetes is het opgelost.
Van de industrie,devliegtuigen en de boten zwijgen ze,maar we leven op hoop, we gaan allemaal een bos krijgen voor schone lucht op 5 Km van onze woning. :D

https://www.hln.be/de-krant/voorstel-gr ... ~ac4ec495/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

13 apr 2018, 22:25

Vindt de minister van ontbossing dat wel een leuk idee ?  Tegenwoordig zie ik meer bomen die gekapt worden dan dat er aangeplant worden , en dan vooral in bossen ....  Iemand verdient daar een centje aan , denk ik ...

By the way , Tommelein denkt dat vliegtuigen in de toekomst op zonnepanelen gaan vliegen , dus geen probleem met vervuilende vliegtuigen meer .... nu nog de boten  :lol: 
Gast

24 apr 2018, 22:08

Er is op Canvas wekelijks een programma te zien , en dat heet "Watt" :D

Maar serieus nu , het zal van sommigen de ogen hopelijk open trekken. Diegenen die het nu hebben over "de toekomst voor onze kleinkinderen" ( madameke G. Rutten en andere rechtse lullen ) hebben het nooit over klimaatvluchtelingen , overstromingen , droogtes , stormen met orkaankracht .... Ik ben blij dat ik meer dan 60 jaar geleden geboren ben .... :( Mijn gras heeft er verleden jaar kompleet verdroogd bijgelegen , en ik verwacht dit jaar niets anders.

Hot news : Doel 1 ligt ( weeral ) stil wegens een fout in het primaire ( radioactieve ) koelcircuit. Dat is een niet zo'n onschuldig mankement !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 apr 2018, 06:46

SOF;

Met wat ik mij weet te herinneren bij doel 1,2 en 3 voert water onder druk de warmte die door een kernsplijtijngsreactie ontstaat weg van de reactor.
Dit gebeurt in de primaire kring, het onder hoge druk opgewarmde water gaat daarna naar een stoomgenerator waardoor het door duizenden buisjes wordt gepompt , aan de andere kant van deze buisjes verdampt het water van de secundaire kring tot stoom.
De primaire kring is volledig GESCHEIDEN van de secundaire kring ; dat VERMIJDT dat eventuele radioactieve stoffen in het secundaire deel zouden terechtkomen.
Wat u zegt is niet onschuldig maar is wel voorzien dat er geen rechtstreeks gevaar is.
Gast

25 apr 2018, 08:26

wardje schreef:SOF;

Met wat ik mij weet te herinneren bij doel 1,2 en 3 voert water onder druk de warmte die door een kernsplijtijngsreactie ontstaat weg van de reactor.
Dit gebeurt in de primaire kring, het onder hoge druk opgewarmde water gaat daarna naar een stoomgenerator waardoor het door duizenden buisjes wordt gepompt , aan de andere kant van deze buisjes verdampt het water van de secundaire kring tot stoom.
De primaire kring is volledig GESCHEIDEN van de secundaire kring ; dat VERMIJDT dat eventuele radioactieve stoffen in het secundaire deel zouden terechtkomen.
Wat u zegt is niet onschuldig maar is wel voorzien dat er geen rechtstreeks gevaar is.
Dat weet ik allemaal , maar wat als de circulatie in de primaire kring stilvalt ? Welk defect precies is opgetreden zal men ons waarschijnlijk niet vertellen ( journalisten snappen daar sowieso geen jota van :lol: ) . Dat water in de primaire kring is ook onvermijdelijk radioactief. Blijkbaar treden er her en der heel wat defecten op die niet allemaal in het nieuws komen. De jodium tabletten die men uitdeelt zullen ooit wel eens te pas kunnen komen , vrees ik.
Ice

25 apr 2018, 09:37

tokkio schreef:
Groene stroom is vaak niets meer en niets minder dan een groen certificaat dat energieleveranciers in het buitenland
kopen, bijvoorbeeld in Noorwegen, waar dank zij waterkracht groene
elektriciteit eindeloos is. Voor de prijs hoeven de stroomleveranciers
het niet te laten. De 3,5 Noorse certificaten om een gemiddeld gezin
(met 3500 kWh verbruik) een jaar lang stroom met een groen stickertje te
leveren.

Eén Noors certificaat voor 1000 kWh kost momenteel zo'n 40 cent.
Ik denk dat het grapje "groene stroom" zo iets is als schone lucht kopen ,volksverlakkerij en wettelijke oplichting.
Na de rokers en de houtvuren,zijn nu de diesel auto's de kop van jut,maar met extra taks en boetes is het opgelost.
Van de industrie,devliegtuigen en de boten zwijgen ze,maar we leven op hoop, we gaan allemaal een bos krijgen voor schone lucht op 5 Km van onze woning. :D

https://www.hln.be/de-krant/voorstel-gr ... ~ac4ec495/
Precies, tokkio, zo denk ik er ook over, een politiek middel om zowel te verarmen als controle te krijgen...puur machtsmisbruik.
100% groene stroom bestaat niet en zal zelfs nooit bestaan, hoe de techniek zich ook verder ontwikkelt. 
Het is namelijk een zowel natuurkundige als weerkundige onmogelijkheid. Natuurwetten en het weer passen zich aan geen enkele ideologie aan, hoe ‘groen’ en ‘duurzaam’ die ook -valselijk- wordt genoemd. 

Wat de regering ook besluit, het zijn deze wetten en het weer die bepalen wat voor stroom u werkelijk krijgt. En die zal altijd voor een groot deel uit olie-, gas-, kolen- of kerncentrales moeten komen, want anders gaat bij iedereen letterlijk het licht uit.

Bij teveel wind en zonneschijn moet de overtollige elektriciteit tegen hoge kosten worden afgevoerd, meestal naar het buitenland. 
Bij te weinig wind en bij duisternis –meestal juist die periodes waarin de vraag naar elektriciteit het hoogst is- kan de stroomvoorziening enkel gewaarborgd en stabiel blijven als de oude vertrouwde olie-, gas-, kolen- en kerncentrales blijven draaien.

Wat uw energieleverancier ook beweert, u als particulier krijgt dan ook nooit 100% groene stroom. 
Ook de NS of Schiphol kunnen u nooit 100% duurzaam vervoer aanbieden (de bus of trein heeft dan wel geen uitlaat, maar de stroom waarop ze rijden moet ergens vandaan komen. 
Hetzelfde geldt voor de verplichte emissieloze nieuwe auto’s over een jaar of 10 (of eerder)).
En ‘groene’ stroom van waterkrachtcentrales zoals in Zwitserland en Oostenrijk blijkt vooral van de nabij gelegen kerncentrales in Frankrijk en Tsjechië te komen.

Belazerde burgers betalen voor groene ideologische leugens

Plat gezegd: u wordt belazerd. 
Het elektriciteitsnet moet en kan alleen met conventionele centrales op 50 Hertz stabiel worden gehouden. Het zou het onmiddellijk begeven als zelfs maar geprobeerd zou worden om het aandeel groene stroom tot ver over de helft op te schroeven. 
Met iedere procent meer wind- en zonne energie zullen het aantal ‘blackouts’ toenemen, totdat het licht voorgoed uitgaat.
Rendabel opslaan van ‘groen’ opgewekte electriciteit zal vermoedelijk pas over tientallen jaren mogelijk zijn.

Terwijl de aanbieders van groene stroom zelf de (zwaar gesubsidieerde) bodemprijzen op de energie’beurs’ betalen, wordt de rekening die u, de immer goedgelovige consument, moet betalen in razendsnel tempo steeds hoger.

Dat zullen velen dit jaar ongetwijfeld al op hun bankrekening hebben gezien.
Protesten tegen de massale propaganda van overheid en bedrijven zijn er nauwelijks. Zo diep zijn de leugens van de groene ideologie al tot in de denkwereld van de gewone man doorgedrongen. 

‘Groene stroom’? 
Het is enkel een rekeneenheid geworden in de inmiddels zeer misleidende voorstelling zaken waar de moderne energiewereld opzettelijk om draait. En vooral een middel om u, de immer goedgelovige burger, de komende jaren nog veel meer geld uit de zakken te kloppen, waar vooral de grote aanbieders van zullen profiteren.

De asociale ‘omverdeling’ van onder naar boven – de welvaart bij de burgers verdwijnt stap voor stap, ten gunste van een klein, toch al puissant rijk eliteclubje - kan via ‘groene’ energie met de zegen van de meeste politieke partijen in nog hoger tempo worden voortgezet.
Bron

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 mei 2018, 11:31

Luchtkwaliteit Antwerpen sterk verbeterd sinds lage-emissiezone.
Komt dat dan ook niet door dat je gewoon de stad via de leien gewoon niet doorkomt.
Volgens de metingen 2 maanden geleden  was er geen meetbaar verschil , met de naderende verkiezingen is de luchtkwaliteit  plots verbeterd .
Er moet minstens volgens de waarnemingen 3 jaar verlopen om merkbaar verschil te noteren, wat begrijpelijk is.
Ben niet van Antwerpen ,maar jongelui die er werken zeggen de vervuilende auto's rijden nog steeds door de stad ,alleen moeten ze nu betalen , het enige wat verbetert is de kas situatie van 't Stad door de vele boetes.
Wel zou de binnenstad economie er onder lijden omdat er veel minder volk is.
Zalaan die verklaring wel een reukje zitten (gelukkig blijven de dieseldampen en benzinedampen boven de ring hangen ), dit is toch een kwakkel van jewelste .
Gast

18 mei 2018, 12:50

wardje schreef:Luchtkwaliteit Antwerpen sterk verbeterd sinds lage-emissiezone.
Komt dat dan ook niet door dat je gewoon de stad via de leien gewoon niet doorkomt.
Volgens de metingen 2 maanden geleden  was er geen meetbaar verschil , met de naderende verkiezingen is de luchtkwaliteit  plots verbeterd .
.....
Misschien zijn de meters verstopt geraakt door al het fijn stof. :lol:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 jun 2018, 14:11

The Spirit of Flanders schreef:
Vindt de minister van ontbossing dat wel een leuk idee ?  

By the way , Tommelein denkt dat vliegtuigen in de toekomst op zonnepanelen gaan vliegen , dus geen probleem met vervuilende vliegtuigen meer .... nu nog de boten  :lol: 
Voor wanneer géén vervuilende en professioneel graaiende politici meer?
Mét of zonder zonnepaneeltje op hun misdadig kapitalistisch koppeke?

Afbeelding

BDW is naast burgemeester ook nog eens "personeelslid" van KatoenNatie?

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/