klimaat en wat kunnen we zelf doen ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

20 okt 2017, 22:29

Ach wat voor zin heeft het om tegen muren te blijven praten
Inderdaad, de vraag stelt zich alleen wie eigenlijk die muur is ! Of is Jill Peeters van VTM voor u ook zo'n gerenommeerde wetenschapster op gebied van klimaat omdat ze één keer mee gereden heeft met die storm chasers in de VS ? Of All Gore misschien ? :lol: :lol: :lol: :lol:
Misschien wordt het weerbericht in uw pocoblaadje wel geschreven door een poco gerenommeerde wetenschapper ! Wie weet :roll:
Gast

20 okt 2017, 22:46

Dicksy schreef:
Ach wat voor zin heeft het om tegen muren te blijven praten
Inderdaad, de vraag stelt zich alleen wie eigenlijk die muur is ! Of is Jill Peeters van VTM voor u ook zo'n gerenommeerde wetenschapster op gebied van klimaat omdat ze één keer mee gereden heeft met die storm chasers in de VS ? Of All Gore misschien ? :lol: :lol: :lol: :lol:
Misschien wordt het weerbericht in uw pocoblaadje wel geschreven door een poco gerenommeerde wetenschapper ! Wie weet :roll:
Allez kom zeg. Ik heb hiervoor in deze topic al aangehaald hoe gletsers afsmelten , dat Ierland voor de eerste keer in zijn bestaan een orkaan heeft moeten verwerken , etc .... Er zijn nog heel veel fenomenen die duiden op een opwarming zoals het stijgen van de zeespiegels , zelfs voor onze kust. Of waarom denk je dat Antwerpen zijn muurkes aan de Schelde verhoogd heeft , of is dat omdat Al Gore dat gevraagd heeft misschien. Het ene warmterekord na het andere wordt gebroken , zelfs nog maar een paar dagen geleden hier in Ukkel / Vlaanderen ....

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 okt 2017, 23:01

dicksy schreef :"Of is Jill Peeters van VTM voor u ook zo'n gerenommeerde wetenschapster op gebied van klimaat omdat ze één keer mee gereden heeft met die storm chasers in de VS ?"

Vooraleer je iemand afbreekt : doe eens de moeite haar naam te googelen en dan op de verschillende sites te leren over wat ze doet en waar ze , ook internationaal, voor staat.
Gast

20 okt 2017, 23:01

Sof ik zal hieronder een artikeltje plaatsen uit een pocokrantje van 2015. Het rapport werd ook opgesteld door “ gerenommeerde wetenschappers “ en ze spreken van 2030.
Moet men alles dan zo klakkeloos alles aannemen wat ze zeggen ? Waar zit uw opwarming dan als ik die “ gerenommeerden “ mag geloven !
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/- ... ~adc5ff0f/
Gast

20 okt 2017, 23:13

Vooraleer je iemand afbreekt : doe eens de moeite haar naam te googelen en dan op de verschillende sites te leren over wat ze doet en waar ze , ook internationaal, voor staat.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jill_Peeters
So what ! Geef eens een link waar ik haar wetenschappelijke werken kan lezen en niet dat boek dat ze geschreven heeft meedrijvend op de klimaathype.
Ze zal toch wel ergens onderzoek in gedaan hebben of is lidmaatschap van “ Official Group of Climate Action Leadership Network “ ook al een verdienste. Google dit ook eens en het is een gewoon actieclubje zoals er dertien in een dozijn zijn voor alles en nog wat.
Gast

20 okt 2017, 23:19

Dicksy schreef:Sof ik zal hieronder een artikeltje plaatsen uit een pocokrantje van 2015. Het rapport werd ook opgesteld door “ gerenommeerde wetenschappers “ en ze spreken van 2030.
Moet men alles dan zo klakkeloos alles aannemen wat ze zeggen ? Waar zit uw opwarming dan als ik die “ gerenommeerden “ mag geloven !
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/- ... ~adc5ff0f/
En wie beweert , behalve hij/zijzelf , dat die gerenommeerde gelijk gaat krijgen ? Of beter dat die 60 % daling tot een ijstijd gaat leiden ? Weet je dat zelfs door de opwarming we HIER het klimaat van New York kunnen krijgen , en daar zijn zware sneeuwstormen met heel lage temperaturen schering en inslag. En Brussel ligt noordelijker dan New York , dus zou het hier zelfs nog veel erger kunnen worden dan in New York. :)
Laatst gewijzigd door Gast op 21 okt 2017, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

21 okt 2017, 09:40

En wie beweert , behalve hij/zijzelf , dat die gerenommeerde gelijk gaat krijgen ?
Nu zijn we er. In die eerste link van doorbraak die ik plaatste zijn het diezelfde “ gerenommeerde wetenschappers “ die stellen dat de uitstoot van de CO2 schromelijk overschat werden in hun eigen rapport. Ondertussen draait niet de miljarden maar de biljoenen klimaatindustrie op volle toeren.
U hebt hier ook al gepost dat u bestelde studies in vraag stelt afhankelijk van welke partij ze besteld, denkt u dat de klimaatindustrie ( lobby ) anders werkt ? Klimaatindustrie is big money geworden.
Gast

21 okt 2017, 09:52

Dicksy schreef:
En wie beweert , behalve hij/zijzelf , dat die gerenommeerde gelijk gaat krijgen ?
Nu zijn we er. In die eerste link van doorbraak die ik plaatste zijn het diezelfde “ gerenommeerde wetenschappers “ die stellen dat de uitstoot van de CO2 schromelijk overschat werden in hun eigen rapport. Ondertussen draait niet de miljarden maar de biljoenen klimaatindustrie op volle toeren.
U hebt hier ook al gepost dat u bestelde studies in vraag stelt afhankelijk van welke partij ze besteld, denkt u dat de klimaatindustrie ( lobby ) anders werkt ? Klimaatindustrie is big money geworden.
Er zijn mensen die geen professor zijn , maar wel ook een grote honger hebben. Moesten de mensen overstelpt geraken door teveel stront , dan gaan die daar ook een industrie rond bouwen en er geld aan verdienen. De "milieuvriendelijke" recyclage industrie zoals Bebat e.d. verdient geld als slijk ... dus , koop a.u.b. veel batterijkes - goed voor het milieu. :roll:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

21 okt 2017, 12:16

The Spirit of Flanders schreef: De "milieuvriendelijke" recyclage industrie zoals Bebat e.d. verdient geld als slijk ... dus , koop a.u.b. veel batterijkes - goed voor het milieu. :roll:
Ha, ge bedoelt nen ellentrieken otto.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

21 okt 2017, 13:28

Alle maatregelen die getroffen gaan worden of die er al zijn om van Antwerpen een schonere en milieu betere stad te maken mogen bij deze dus ook gecatalogeerd worden als weggesmeten geld.Of nog beter als bul schitt. :lol: :lol:
Gast

21 okt 2017, 14:24

Ze hechten nog liever geloof aan de "waarheid" van een prutskrantje gelijk Doorbraak dan aan wetenschappelijke onderbouwde werken van gerenommeerde wetenschappers. :oops:
1.- In een artikel in The Times van journalist Ben Webster lezen we het volgende ‘We were wrong — worst effects of climate change can be avoided, say experts’. Michael Grubb, hoogleraar internationale energie en klimaatverandering aan de Universiteit London, één van de auteurs van de studie, verklaart daarin onomwonden en duidelijk dat de voorspellingen verkeerd waren. ‘If the facts change, I change my mind’ was zijn meer dan duidelijke standpunt.

2.- Ook Myles Allen, hoogleraar geosystemen wetenschappen aan de Universiteit van Oxford, een co-auteur van de studie gepubliceerd in Nature: zei daarover het volgende: ‘We hebben geconstateerd, dat na 2000, de door de computermodellen voorspelde versnelling van de opwarming van de aarde, niet is terug te vinden in de observaties.
Hij voegde eraan toe dat de 12 computermodellen die worden gebruikt, ontwikkeld werden door universiteiten en publieke onderzoeksinstituten van over de hele wereld.

3.- Nu de eerste officiële bevestiging er is dat CO2 niet de belangrijkste factor is van klimaatverandering en dat de planeet niet gevaarlijk aan het opwarmen is, vragen veel waarnemers zich af, waarom kregen we dat nieuws niet te horen voor de overeenkomst van Parijs ?
( Bron: eerder aangehaald artikel - Doorbraak.be )

Blijft natuurlijk de vraag open: wie nu de muren zijn waar men tegen blijft praten en die het niet horen willen ? :roll:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

21 okt 2017, 15:04

plopperdeplop schreef:Alle maatregelen die getroffen gaan worden of die er al zijn om van Antwerpen een schonere en milieu betere stad te maken mogen bij deze dus ook gecatalogeerd worden als weggesmeten geld.Of nog beter als bul schitt. :lol: :lol:
Als in iedere stad van enige betekenis de middenstand verdwenen is wegens geen klanten omwille van de meest absurde zgn mobiliteitsplannen zullen onze geniale politici alvast tevreden zijn, geen gezeik meer over fijn stof, vuile diesels e.d.
Voor wie een beetje vertrouwd is met de Leuvense binnenstad: op het stukje straat - Kapucienenvoer (hoofdingang Sint Raf) tussen de Brusselsestraat en St-Jacobsplein telde ik op een doordeweekse voormiddag 13 gelede bussen op de tijd dat ik te voet onderweg was tussen de parking om de hoek en het ziekenhuis, dat is geeneens vijfhonderd meter. Dat is geen "bul schitt"(whatever that may be) maar dagelijkse realiteit.
Gast

21 okt 2017, 16:55

Dicksy schreef:....

Blijft natuurlijk de vraag open: wie nu de muren zijn waar men tegen blijft praten en die het niet horen willen ? :roll:
Mijn rozelaars krijgen terug bot. Mijn fuschia staat te bloeien. Ik moet straks mijn gras terug af gaan maaien. De eikelaar in mijn tuin verliest nog geen bladeren .... Raar hé .... :) Straks staat mijne selder ook nog in bloei :D

Herlees nog een keer wat ik in deze topic al allemaal heb geschreven. :)
Gast

21 okt 2017, 17:19

Mijn wietplanten staan ook terug in bot en dat is niet te wijten aan de klimaatopwarming.......ook raar hé :roll:

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

21 okt 2017, 18:01

The Spirit of Flanders schreef:
Dicksy schreef:....

Blijft natuurlijk de vraag open: wie nu de muren zijn waar men tegen blijft praten en die het niet horen willen ? :roll:
Mijn rozelaars krijgen terug bot. Mijn fuschia staat te bloeien. Ik moet straks mijn gras terug af gaan maaien. De eikelaar in mijn tuin verliest nog geen bladeren .... Raar hé .... :) Straks staat mijne selder ook nog in bloei :D

Herlees nog een keer wat ik in deze topic al allemaal heb geschreven. :)
Als alle waarnemingen of ter plaatse gedane vaststellingen uitwijzen dat de opwarming van deze aardkluit uitsluitend te wijten is aan menselijke activiteiten dan is iedereen vrij om dit te ontkennen.
IK ben dan ook zo vrij van te ontkennen dat Noord-Korea raketten heeft en al zekers geen kernbom.Dat Bin Laden dood is Neo-Nazis geen rechtse extremisten zijn de dinosaurissen nooit zijn uitgestorven door een meteoorinslag en dat de jongste overstromingen die de VS treiterden veroorzaakt werden door orkanen.Men is vrij om alles en nog wat te ontkennen.Toch plezant hé :lol: